28 września 2017

Dziś po kilku miesiącach przerwy w sumie błahy temat, ale dość istotny i trochę irytujący. A mianowicie dywaniki do samochodu. Niby pierdoła, niby detal, a potrafi sporo napsuć krwi, ale po kolei.
Kupując nowy samochód z fabryki wyjedzie on bez dywaników. I to w dużej mierze od dealera zależy czy będzie na tyle hojny, że do zakupionego auta dorzuci w gratisie komplet dywaników gumowych lub welurowych. Dealer może oczywiście dać w gratisie dywaniki pasujące do danego modelu, ale nie koniecznie oryginalne. I tak właśnie dzieje się to w przypadku samochodów leasingowych z których korzystam w cyklu półrocznym.

Odbierając w maju Astrę V kombi dealer dał komplet gumowych dywaników czeskiego producenta, które jakby to delikatnie powiedzieć są do dupy dalekie od ideału. Dopasowanie dywaników pasażera i tylnych jeszcze nawet OK, ale dywanik kierowcy (najważniejszy) to porażka, ze względu na głupotę projektu, który zakład, zakrycie gumową częścią miejsca na lewą nogę obok pedału sprzęgła. Dywanik nie ma dopasowanego kształtu, przez to ta część podwija się, opada i generalnie mega irytuje w czasie jazdy.

Dywanik gumowy Geyer & Hosaja

Dywanik gumowy Geyer & Hosaja

Zapytacie czemu dealer dał takie dywaniki, a nie oryginalne? Odpowiedź jest prosta, dywaniki to koszt dealera, więc wolał zapłacić za czeski odpowiednik 120 zł niżeli 225 zł za oryginalne gumowe (welurowe oryginały kosztują 145 zł).
Spoko nie potrzebuję oryginału by płacić za logo, chociaż wiem że oryginał będzie perfekcyjnie dopasowany, a zamiennik, no cóż… różnie to bywa. Jednak rynek zamienników jest duży, więc można wybrać z szerokiej oferty.

W moje ręce wpadł komplet dywaników firmy Geyer & Hosaja. Na fajnym wieszaku znajdują się 4 sztuki dywaników, oznaczenie modelu, etykieta i coś co mnie zaskoczyło, a mianowicie informacja „Made in Poland”. Firma Geyer & Hosaja to 4 zakłady produkcyjne w Polsce, oferujące szeroką gamę dywaników i co najważniejsze produkujące dla OEM’ów, na tak zwany pierwszy montaż. Co to może oznaczać? Ano to, że dywaniki oryginalne danej marki i zamiennik z logo Geyer & Hosaja to będzie praktycznie identyczny produkt, a jedyna różnica dla klienta to będzie cena. Producent który dostarcza części dla OEMów musi spełnić szereg wymagań jakościowych w tym też posiadać odpowiednie certyfikacje. Tak jest też w przypadku firmy Geyer & Hosaja, która posiada wymagane przez producentów samochodów certyfikaty np.: ISO/TS 16949:2009. Same dywaniki mają natomiast certyfikację PZH – Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego.

Dywanik gumowy Geyer & Hosaja

Różnica w dywanikach firmy Geyer & Hosaja i czeskiego odpowiednika jest bardzo duża. Prócz wspominanego już powyżej lepiej dobranego kształtu, struktura samego dywanika jest inna. U czeskiego producenta dywanik kierowcy jest jakby trochę wzmocniony, ale przez to różni się wyglądem od dywanika pasażera i wygląda to mało fajnie. Dywaniki Geyer & Hosaja mają strukturę plastra miodu oraz mają wzmocnienie w miejscu podparcia stopy.

Dywanik gumowy Geyer & Hosaja

I na koniec najważniejsze czyli cena 😉 I tu znowu okazało się, że w internecie w sklepie internetowym Geyer & Hosaja http://dywanikidoauta.pl/ dywaniki gumowe do mojej Astry V Kombi są tańsze o 10 zł niż dywaniki czeskiego producenta, które dał mi dealer.

tagiTagi: comment 134 komentarze »

Komentarze:

  1. Helpik says:

    Tak jak napisali przedmówcy, nie ma reguły czy dane dywaniki się sprawdzą i jak długo będą na chodzie.

  2. janin_23 says:

    Ja tam lubie dywaniki 😀

  3. ania_olon says:

    dywaniki są spoko 😀

  4. Bartek says:

    Ja jak wymieniałem dywaniki, to kupowałem takie same jak były- moje się nie odwijają. Nie wyobrażam sobie jazdy bez dywaników, ponieważ uważam, że trudniej byłoby mi zadbać o samochód.

  5. martan_12 says:

    Ja jeżdżę bez ;P

  6. mariolaw32 says:

    Bierzcie dywaniki 😀

  7. Leaseland.pl says:

    Jak dywaniki to tylko gumowe 😀 Pozdrawiam!

  8. Świetny blog. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

  9. arusia68 says:

    bez dywaników też jest dobrze

  10. Bardzo interesujące tematy są tutaj poruszane. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Będę częściej tutaj wpadać.

  11. Świetny materiał, zgadzam się w pełni!

  12. daszkiewicz says:

    W zasadzie nie ma chyba większego znaczenia, i tak po jakimś czasie zawsze się kupuje nowe.

  13. Wiele jest takich blogów motoryzacyjnych, ale ten jest oryginalny i wiele tu ciekawych informacji 🙂 Pozdrowienia

  14. Benia says:

    wolę takie niż te z włosami

  15. LEna says:

    nic specjalnego

  16. Bożena says:

    lubię takie

  17. Bardzo fajne ;D

  18. Citroen c3 says:

    Nigdy nie widziałem jakie dywaniki wybrać, dzięki!

  19. olka says:

    te dywaniki są niezawodne

  20. Magda says:

    praktyczne to na pewno

  21. Bardzo ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Będę tutaj częściej zaglądać.

  22. Bartek1 says:

    Ja tu sobie myślę, że jakaś fajna nowość, a tu post z 2017 ;/ ech

  23. Magda says:

    Ostatnio kupiłem nowe auto i całe szczęście diler dał mi je za darmo do samochodu

  24. Czasem można dużo przepłacić za dywaniki, a tak na prawdę dobrej jakości dywaniki można kupić z lekką ręką.

  25. Konrad says:

    Czy można odkupić, przejąć bloga? Na maile nikt nie odpowiada… 🙁

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum