8 lutego 2016

Mógłbym powiedzieć, że czekałem na to cały rok. Pięćdziesiąty finał pucharu SuperBowl. Mimo upływu lat nadal nie kumam o co kaman w tej grze, ba nawet nie wiem kto z kim grał, jednak każdego roku czekam na SuperBowl z racji emitowanych reklam. 30-sto sekundowy reklamowy czas antenowy kosztuje pięć milionów dolarów, to jakaś horrendalna suma hajsu, aż nie wiem co bym z taką furą kasy zrobił, prócz oczywiście kupna wymarzonej rodzinnej Dacii Lodgy i dwutygodniowych wczasów leczniczych w Goczałkowicach-Zdroju. Tak czy inaczej za wielką wodą, są takie spece od reklam że głowa mała i oni dobrze wiedzą jak wykorzystać te 30 sekund, warte miliony. Oczywiście to czysta teoria, gdyż gdy dziś zobaczyłem wszystkie spoty reklamowe to śmiem twierdzić, że część tych tęgich głów od reklam wzięła w robocie L4 widząc rekcje ludzi na swoją pracę, a inna część desperacko postanowiła się powiesić.

Poziom emitowanych reklam podczas tegorocznego finału raczej nie powalił mnie na kolana, chociaż było kilka dobrych spotów, ja skupię się oczywiście jak zwykle na reklamach z branży motoryzacyjnej.

Buick Cascada
Mam mieszane uczucia co do tej reklamy. Z jednej strony bardzo duże zaskoczenie, że koncern General Motors z wszystkich oferowanych w USA samochodów swoich marek, wybrał właśnie jako obiekt reklamy, produkowany w General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach model Buick Cascada. Nie spodziewam się oczywiście, że ilość zamówień na ten bądź co bądź niszowy model lawinowo wzrośnie, jednak jakoś tak miło mi się zrobiło. Z drugiej zaś strony czuje cholerny niedosyt, bo uważam że spot reklamowy jest średni i dałbym mu mocno naciągane 3+. Nie wiem może to kwestia tego, że osoby biorące udział w tej reklamie są dla mnie całkowicie nieznane, ale Odell Beckham Jr to ponoć jakaś tam gwiazda gry jajowatą piłką, a Emily Ratajkowski to ponoć znana w USA modelka polskiego pochodzenia, która pewnie za moment wygryzie z biznesu Dżoane Krupe.

Jako bonus, na otarcie łez making of:

Hyundai Elantra
Koreański Hyundai na bogato podczas tegorocznego finału wypuścili trzy spoty reklamowe w tym dwa modelu Elantra. Można o nich rzec, że w sumie jeden gorszy od drugiego. Pierwszy z nich jest podobny fajny bo występuje w nim zupełnie nieznany mi aktor Ryan Reynolds, drugie podobno to przypuszczenie że podoba on się damskiej części widowni.

Drugi spot natomiast podobno jest fajny, bo występują w nim niedźwiedzie i zegarek do którego można gadać, więc sami rozumiecie, reklama mocno z tyłka. Oglądacie na własną odpowiedzialność, nie obwiniajcie mnie za stratę cennych 30-stu sekund swojego zajebistego życia

Podsumowując oba spoty reklamowe oceniam na tróje, więcej nie da rady.

Hyundai Genesis
To trzeci, ale zarazem najlepszy spot jaki wypuścił Hyundai. W sumie spot fajny, momentami nawet zabawny, oceniłbym na czwórkę, gdyby nie muzyka. No właśnie, pewnie w USA nie emitowali spotów reklamowych Dacii Duster, ale mi ścieżka dźwiękowa bezpośrednio kojarzy się z tą reklamą Another one drives a Duster – prawdę mówiąc to był fajny spot jak na Dacię.
Wracając jednak do reklamy modelu Genesis, oceniam na 4-, minus należy się za brak należytego reasearchu dotyczącego muzyki.

Accura NSX
W tym przypadku widać, że budżet potrzebny do wydania za emisję reklamy mocno ograniczył budżet reklamowy na nakręcenie spotu, gdzie też swoją pewnie nie małą gaże wziął David Lee Roth z Van Halen. Mamy więc kilka ciekawych aczkolwiek mało dynamicznych ujęć Accura NSX plus wycie w tle. Jeśli to ma kogoś skusić do kupna tego samochodu to szczerze gratuluje inwencji twórczej. Ocena 3, inna być nie może…

Honda Ridgeline
Ludzie odpowiedzialni za marketing w Hondzie zobaczyli co robią siedzące ze ścianą spece od marketingu marki Accura i postanowili nie iść tą drogą. Oczywiście wyszło im to na dobre i w taki oto sposób powstał całkiem przyjemny spot reklamowy, który oceniam na mocne 4.
Niestety pomimo kilkakrotnego zobaczenia spotu nadal nie wiem po kiego grzyba komuś system audio na pace ciężarówki.

KIA Optima
Reklama średnia, taka na 3+, porównywanie auta do skarpetek, może spodoba się miśkom w stanach, na mnie nie działa, sorry Winnetou.

MINI Clubman
Prostota i banalny przekaz, konfiguruj MINI w zależności od własnego charakteru. Prosto, fajnie, bez fajerwerków ale z klasą. Ocena to mocne 4+.

Toyota Prius
Toyota wypuściła dwa spoty reklamowe, jeden fajny, drugi mniej fajny. Zacznę więc od tego mniej fajnego, taki na 4-, by nie powiedzieć 3+. Momentami mi się podoba, ale tylko momentami.

Drugi spot natomiast na oceniam na mocne 4, fajnie zrobiony z jasnym przekazem. Może trochę przydługi ale ogląda się miło.

JEEP
JEEP w tym roku też na bogato, wypuścili dwa spoty, które moim zdaniem idealnie oddają sens i DNA tej marki. Marki która nie jest mi bliska, ale gdybym zobaczył którykolwiek z tych spotów bez auta marki Jeep od razu bym skojarzył, że to właśnie reklama JEEPa. Super muzyka, super pomysł, fajna narracja. W przypadku spotu pierwszego daje 5, ten drugi współczesny 4×4 (four by four) 5-, gdyż czegoś mi tam jakby brakuje.

Audi R8
Perełkę zostawiłem na koniec, to najlepszy motoryzacyjny spot reklamowy, o ile nie najlepszy w ogóle ze wszystkich zaprezentowanych podczas tegorocznych finałów. Mega po prostu, mega, super pomysł i do tego super muzyka (David Bowie – Starman). Myślę, że znając amerykański patriotyzm i szacunek do bohaterów (a astronauci z pewnością do takich należą) ta reklama jest hitem. Ocena 6, może z małym minusem gdyż mogli zaangażować prawdziwego astronautę.

WeatherTech
Ten spot dodałem tutaj do zestawienie, w zasadzie nie reklamuje samochodu, ale jest związany z motoryzacją. Tu znowu odniesienie do amerykańskiego patriotyzmu i jasny przekaz, że to co nasze jest dobre. Ocena 4.

I na sam koniec już trzy bonusy. Pierwszy to za zajebisty społeczny przekaz. Nie zdradzam szczegółów, zobaczcie sami.

Czy od dziś inaczej pomyślicie o odkręconym kranie podczas mycia zębów?
A to dwa klipy, które mają jeden prosty mesydż. Jak masz problemy z kreatywnością nie bierz jakiś dziwnych świństw, bo może się to naprawdę źle skończyć, tak jak w tym przypadku.

tagiTagi:
comment 5 komentarzy »

Komentarze:

  1. Rzep says:

    Część opisów pod filmikami pewnie pisał Twój brat z gimnazjum. Powiedz mu aby następnym razem sztucznie nie podbijał zajefajności w tekście bo oczy łzawią od czytania. I wcale nie od śmiechu.

  2. Zastępczy says:

    Huhu, kawałek dobrej roboty, trochę odskoczni od niszczącymi mózg naszymi reklamami, które wpierają, że boli łep, plecy, że ma się wzdęcia i tysiąc chorób. Albo lichwiarstwo opakowane w miniratkę. A reklama Huyndai chyba najlepsza.

  3. Robert87 says:

    Zwykle jaram się reklamami Super Bowl, ale w tym roku jakoś tak… bez szału. A może mam zły dzień po prostu 😉
    Anyway – dzięki za zestawienie!

  4. Motobianco says:

    Zdecydowanie największy odpał to reklama księgowego w Priusie, chyba spece od reklamy Toyoty zatruli się dopalaczami.
    Chociaż część z tych reklam fajnie by było oglądać w polskiej TV, niestety chyba się nie doczekamy.

  5. Mor says:

    Motobianco: część tych spotów przyjdzie też do naszej telewizji, chyba, że… jesteśmy zupełnie inaczej postrzeganym rynkiem(;

    To trochę miarodajne, jakie rzeczy są promowane w Polsce i jakim wyposażeniem skłania się naszego klienta do zakupu/zmiany auta.

    Ciekawostka: w Ameryce południowej nowością są bixenonowe światła(;

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum