10 sierpnia 2015

5 sierpnia 2015 w gliwickich zakładach General Motors Manufacturing Poland zakończono produkcję modelu Opel Astra IV Hatchback w wersji pięciodrzwiowej. Pamiętam jak w 2009 roku uruchamialiśmy produkcję tego modelu opartego na platformie Global Compact. Dla mnie to jakby wczoraj, potem rok 2012… kurde to było zaledwie 3 lata temu przecież, to czas faceliftu. Pamiętam emocje i oczekiwania. To był rewolucyjny model w porównaniu chociażby do Zafiry B, Astry II czy też Astry III.

Opel Astra 4 Hatchback 5DR - zakończenie produkcji

Opel Astra 4 HB 5DR to kolejny model do którego będę miał sentyment. Tak wiem wiem… za ciężkie auto, zbyt skomplikowany panel centralny, itp. Tak, podpisuję się pod tymi opiniami obiema rękami i w bonusie też stopą. Dlatego też cieszę się z powodu zbliżającej się produkcji Astry 5 HB 5DR, która ruszy już niebawem pełną parą w Gliwicach. Projektanci i tęgie głowy w centrali Opla w Ruesselsheim wyciągnęli wnioski z Astry 4 i zaprojektowali Astrę 5 jako ewolucję bieżącego modelu.

Zakończenie produkcji Astry IV HB 5DR, to jednak nie koniec Astry 4 generacji, określanej też jako Opel Astra J. W gliwickim Oplu nadal produkowane będą bowiem modele Astra IV Notchback (sedan), Astra IV GTC, Astra IV OPC oraz Cascada (wariant cabrio).

Co najlepsze to konfigurator na stronie opel.pl nadal pozwala skonfigurować sobie Astrę 4 w wersji HB, ale jedyna szansa na zakup nowego modelu u dealera to auto ze stocku. Natomiast jeśli chodzi o konfigurator pozostałych wariantów Astry, to pewnie w ciągu najbliższych kilku tygodni pojawią się cenniki i specyfikacja w wersji Model Year 2016 (MY16).

Czy będzie Opel Astra IV classic?
Nie sądzę, gdyż Astra IV 5HB kończy swój żywot i zastępuje ja Astra V 5HB, natomiast w przeszłości sedan i trzydrzwiowy hatchback nie zyskał nazwy „Classic”, tak też z pewnością będzie i teraz.
Myślę jednak, że pozostałe w ofercie Astry czwartej generacji zostaną nieco odchudzone, a najlepsze topowe opcje pojawią się w ofercie Astry V.

Można więc powiedzieć, że jeśli ktoś teraz odbierze z salonu nową Astrę IV HB 5DR, zamówioną kilka miesięcy temu, to w sumie będzie jeździł już nieco starym modelem, który wyszedł z produkcji 😉 Gliwicki zakład był ostatnim, który produkował ten model. Wcześniej zakończono produkcję w Ruesselsheim, w angielskim Ellesmere Port oraz w St. Petersburgu.
Jednak z racji całej olbrzymiej sympatii do tego modelu, śmiem twierdzić że będzie on jeszcze przez dobrych kilka lat kupowany przez Polaków jako kilkuletnia używka.

tagiTagi: , , , ,
comment 37 komentarzy »

Komentarze:

  1. Michal says:

    Ostatnio jadąc autostradą A4 z Katowic miałem nie odparte wrażenie, że wyprzedził mnie dość słabo zamaskowany prototyp Astry V na czerwonej rejestracji z Gliwic. Czy to jest możliwe Michał ? Odpowiedź bardzo proszę, czy po fabryce w Gliwicach i okolicach jeżdżą już prototypy Astry V? Oczywiście jeżeli nie zabraniają Ci tego przepisy twojego pracodawcy.

  2. Marcin says:

    Fajne autko. Niestety, nie miałem przyjemności użytkowania go. Czekam na nowy model i podłączam się pod pytanie poprzednika:-)

  3. Bad mdfk says:

    Premiera Astry v generacji już miała miejsce jakieś 2-3 miesiące temu, więc już nie ma nic do ukrycia, a na a4 coraz częściej będziesz je widywać, bo fabryka produkuje już astry w tzw fazie sprzedawalnej i testują to tu to tam .

  4. Katarzyna says:

    Ale piękna maszyna! Jaka cena?

  5. Marcin says:

    Wygląda na całkiem fajne :)Może kiedyś uda mi się nim przejechać 🙂

  6. Michał Jaraczewski says:

    Jeśli auto miało próbne blachy czerwone to pewnie nie było już w ogóle zamaskowane 😉 To nie prototyp, to już auto produkcyjne. Trochę ich już można spotkać na próbnych blachach, jeżdżą po Śląsku i okolicy 😉

  7. Tomasz says:

    Jako, że bardzo cenię sobie markę Opel planuje właśnie za 2-3 lata kupić taką Astrę. Miałem już okazję się nią przejechać i jest to samochód naprawdę fajny. Ma oczywiście swoje ograniczenia, ale moje wymagania też nie są zbyt wygórowane.

  8. PIOTR says:

    Fajne autko. Swego czasu miałem okazje go użytkować przez weekend i byłem bardzo zadowolony.

  9. Rafał says:

    Samochód ogólnie analizując mocno średni

  10. econtentisking says:

    Mój znajomy sobie mocno chwalił ten model, ponieważ miał go przez kilka lat. Ja korzystałem tylko kiedy wypożyczałem go, ale dobrze się sprawował.

  11. Ja kilka lat jeździłem tą astrą, spisywała się całkiem spoko.

  12. Moneris says:

    Super samochód, chciałem taki kupić….Ople są super.

  13. Tema says:

    Opelek wypuszczał dużo lepsze auta 🙂 A ten jak stoi cenowo?

  14. Twojmechanik says:

    Czekamy na Astre V!

  15. High Class Rent says:

    Jeżdżę Astrą od I i jeszcze nigdy się niej nie zawiodłem 🙂

  16. rankomat says:

    Świetny samochód, bardzo ładna linia i niezwykle nowoczesne wnętrze. Myślę, że wielu użytkowników tego samochodu będzie bardzo zadowolonych. Z niecierpliwością czekamy na V.

  17. endmar says:

    Ja osobiście jeźdzę astrą II i też nie mam jej nic do zarzucenia 😉 ale taką IV chętnie bym zakupił.

  18. rafcar24 - wypożyczalnia says:

    Świetne auto z chęcią przejechałbym się takim 🙂

  19. Skup says:

    Szkoda, to był dobry model.

  20. qbaservice says:

    Auto dosyć ciekawe, jednak bryła nadwozia nie każdemu musi się podobać 🙂

  21. e-maestro says:

    Fajnie wygląda, szkoda że zakończyli produkcję, ale mówi się trudno, wypuszczą coś nowszego 😉

  22. Mateusz2292 says:

    Dziwna decyzja.
    Zawsze jak pojawiał się następca, to poprzedni model zawsze był przez 2-3 lata oferowany jako Classic.
    Szkoda.

  23. Wypowiadajacy says:

    O ile lubie ople, to iv mi nie przypadła do gustu… ale czekam na 5 🙂

  24. Kymco says:

    Wszystko co dobre, musi się kiedyś skończyć 😉

  25. Marcin says:

    Fajne auto, trochę szkoda….

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum