10 sierpnia 2015

5 sierpnia 2015 w gliwickich zakładach General Motors Manufacturing Poland zakończono produkcję modelu Opel Astra IV Hatchback w wersji pięciodrzwiowej. Pamiętam jak w 2009 roku uruchamialiśmy produkcję tego modelu opartego na platformie Global Compact. Dla mnie to jakby wczoraj, potem rok 2012… kurde to było zaledwie 3 lata temu przecież, to czas faceliftu. Pamiętam emocje i oczekiwania. To był rewolucyjny model w porównaniu chociażby do Zafiry B, Astry II czy też Astry III.

Opel Astra 4 Hatchback 5DR - zakończenie produkcji

Opel Astra 4 HB 5DR to kolejny model do którego będę miał sentyment. Tak wiem wiem… za ciężkie auto, zbyt skomplikowany panel centralny, itp. Tak, podpisuję się pod tymi opiniami obiema rękami i w bonusie też stopą. Dlatego też cieszę się z powodu zbliżającej się produkcji Astry 5 HB 5DR, która ruszy już niebawem pełną parą w Gliwicach. Projektanci i tęgie głowy w centrali Opla w Ruesselsheim wyciągnęli wnioski z Astry 4 i zaprojektowali Astrę 5 jako ewolucję bieżącego modelu.

Zakończenie produkcji Astry IV HB 5DR, to jednak nie koniec Astry 4 generacji, określanej też jako Opel Astra J. W gliwickim Oplu nadal produkowane będą bowiem modele Astra IV Notchback (sedan), Astra IV GTC, Astra IV OPC oraz Cascada (wariant cabrio).

Co najlepsze to konfigurator na stronie opel.pl nadal pozwala skonfigurować sobie Astrę 4 w wersji HB, ale jedyna szansa na zakup nowego modelu u dealera to auto ze stocku. Natomiast jeśli chodzi o konfigurator pozostałych wariantów Astry, to pewnie w ciągu najbliższych kilku tygodni pojawią się cenniki i specyfikacja w wersji Model Year 2016 (MY16).

Czy będzie Opel Astra IV classic?
Nie sądzę, gdyż Astra IV 5HB kończy swój żywot i zastępuje ja Astra V 5HB, natomiast w przeszłości sedan i trzydrzwiowy hatchback nie zyskał nazwy „Classic”, tak też z pewnością będzie i teraz.
Myślę jednak, że pozostałe w ofercie Astry czwartej generacji zostaną nieco odchudzone, a najlepsze topowe opcje pojawią się w ofercie Astry V.

Można więc powiedzieć, że jeśli ktoś teraz odbierze z salonu nową Astrę IV HB 5DR, zamówioną kilka miesięcy temu, to w sumie będzie jeździł już nieco starym modelem, który wyszedł z produkcji 😉 Gliwicki zakład był ostatnim, który produkował ten model. Wcześniej zakończono produkcję w Ruesselsheim, w angielskim Ellesmere Port oraz w St. Petersburgu.
Jednak z racji całej olbrzymiej sympatii do tego modelu, śmiem twierdzić że będzie on jeszcze przez dobrych kilka lat kupowany przez Polaków jako kilkuletnia używka.

tagiTagi: , , , ,
comment 37 komentarzy »

Komentarze:

  1. Domi says:

    Miałam do niego sentyment…

  2. Rajca says:

    Nadwozie zawsze mi się podobało. Kiedyś byłem nawet bliski jego kupna ale wybrałem golfa…i nie żałuję.

  3. FX says:

    Bardzo niedobrze się stało, że zaprzestano produkcji. ASTRA IV to najbardziej udany model. Pierdzielenie o przyciskach oczywiście bez sensu – ja uważam to za spory plus. „ciężkie auto, zbyt skomplikowany panel centralny” też bez sensu kompletnie. Opel zrobił idiotyzm zmniejszając nową V-tą generację w porównaniu do IV. Trend jest żeby nowe modele zawsze były większe od starszej generacji- a to posuniecie jest w drugą stronę. Ja akurat jeżdżę astrą sedanem IV i właśnie to że jest ciężki i duży przeważyło o decyzji kupna astry a nie golfa. Zaprojektowanie nowego modelu jako mniejszy od poprzednika na pewno odbije się negatywnie na sprzedaży.

  4. Maro says:

    A mi się właśnie trend z powiększaniem aut nie podoba. Za niedługo klasa kompakt będzie tak duża jak 15 lat temu klasa średnia. Bez sensu. Powinni utrzymywać wielkość na zbliżonym poziomie.

  5. eJDAM says:

    Pracuję obok fabryki GM i widzę, jakie emocje towarzyszą produkcji nowego modelu… Niesamowite, ile firm jest sprzężonych z tym zakładem.

  6. Pomoc drogowa Szczecin says:

    Niezawodność tego modelu astry pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie z silnikiem diesla…

  7. Pampuch says:

    A ja miałem właśnie model z silnikiem diesla i bardzo sobie go chwaliłem…

  8. Wyposażenie warsztatu says:

    Ja też go sobie chwaliłem 😀 Niesamowitą moc miał 😀

  9. Akcesoria CNC says:

    No niestety, wszystko ma swój koniec…

  10. Roman says:

    Powiem tak, jeżdzę Astrą i aż się łezka w oku kręci, że zakończyli produkcję. Ale cóż… będą następne, inne, lepsze samochodzi ze stajni Opla.

  11. adi says:

    Opel Astra to taka klasyka poniekąd i koniec produkcji jest takim niedowierzaniem z mojej strony. No bo przecież to Astra. Nowe Astry charakteryzowały się skomplikowaniem jednak jak dla mnie właściciela takiego samochodu to kwestia przyzwyczajenia. Po jakimś czasie użytkowania wszystko do siebie pasuje. Pozdrawiam

  12. http://www.e-go69.com says:

    Po pewnym czasie użytkowania wszystko przestaje pasować moim zdaniem. Fotele się przecierają, podobnie kierownica. Deska rozdzielcza trzeszczy, podzespoły zaczynają się sypać. Jeżdżę astrą (ma teraz 180 tys. km) i wiem co piszę. Mam też świadomość, że większość aut w tym segmencie ma tak samo. Mają wytrzymać dwa lata.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum