12 września 2014

Na wstępie od razu napiszę, że nie jestem fanem Nissana. Podchodzę do tej japońskiej marki raczej neutralnie. Dotychczasowe modele Juke czy Cube raczej nie wzbudzały mojego uznania. Ale ostatnie nowości w gamie marki Nissan: Note, X-Trail czy Pulsar wzbudzają moją ciekawość i tak jakoś bardziej obserwuję poczynania japońskiego koncernu na europejskim rynku.

Po tym gdy jakiś czas temu zobaczyłem foto modelu Nissan Pulsar, pomyślałem sobie… cholera Nissan w końcu w Europie idzie w dobrym kierunku. Pulsar trafi do polskich salonu w październiku i właśnie ujawniono gamę wyposażenia oraz ceny.

Nowy Nissan Pulsar (nowy gdyż koncern Nissan już kiedyś produkował model o tej nazwie) produkowany będzie w zakładach Nissana w Barcelonie. Auto ma wyróżniać się przede wszystkim największym w klasie rozstawem osi, dzięki czemu pasażerowie podróżujący z tyłu mają mieć do dyspozycji więcej miejsca niż w modelach konkurencji.

Nissan Pulsar

Ceny modelu Pulsar rozpoczynają się od 59 900 zł. Płacą tą kwotę Kowalski wyjedzie z salonu Nissana autem w wyposażeniu Visia wraz z podstawowym silnikiem benzynowym 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. Wielbiciele jednostek wysokoprężnych będą mieć możliwość zakupu auta z silnikiem diesla 1.5 dCi o mocy 110 KM, który jednak w tym samym wyposażeniu Visia będzie kosztować aż 70 000 zł.

Nissan Pulsar

Na wyposażenie Visia składają się między innymi systemy ABS+EBD, ESP z systemem kontroli trakcji, układ wspomagania hamowania, system Start/Stop, reflektory do jazdy dziennej, 16” stalowe felgi, manualna klimatyzacja, tempomat, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane szyby boczne przednie, czterogłośnikowy system audio, komputer pokładowy z 5” kolorowym wyświetlaczem. Niestety do wyposażenia Visia można opcjonalnie dodać jedynie alu felgi.

Bardziej bogate wyposażenie Acenta posiada dwustrefową automatyczną klimatyzacje, spryskiwacze reflektorów, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, podłokietnik z przodu i z tyłu, podgrzewane fotele, 6-cio głośnikowy system audio.

Nissan Pulsar

Najbardziej bogata wersja Tekna to dodatkowo zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield (aktywna kontrola toru jazdy, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ręczny hamulec awaryjny). Ponad to automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przednie reflektory w technologii LED, 17” alu felgi, system I-Key z przyciskiem Start/Stop, system NissanConnect 2.0 oraz kamer 360°.

Patrząc na powyższe niestety jakoś tak mam przeczucie, że Pulsar pomimo fajnego wyglądu o klienta z konkurencją w postaci Opla Astry IV, Peugeota 308 czy VW Golfa, będzie toczył dość trudny bój. Wszystko za sprawą niezbyt atrakcyjnego cennika i ograniczonej gamy jednostek napędowych.

Ciekaw jestem natomiast jakiej jakości materiały zastosował Nissan i jak się nim jeździ. Z racji tego, że do salonu Nissana mam rzut kamieniem to postaram się jakoś w listopadzie sprawdzić Pulsara osobiście. Na razie jestem nastawiony na tak, zobaczymy jak to wyjdzie przy bliższym poznaniu 😉

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar

tagiTagi: ,
comment Brak komentarzy »

Brak komentarzy, dodaj swój:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum