30 czerwca 2014

W ten weekend w polskich salonach pojawiła się nowa Toyota Aygo. Aygo drugiej generacji wygląda o wiele ciekawej niż poprzednik, co ciekawe to przez weekend odwiedziłem dwie galerie handlowe w Zabrzu oraz Gliwicach i w obu była ekspozycja Toyoty i niestety w obu galeriach były Aygo pierwszej generacji. To wyglądało mi jak próba wciśnięcia leciwego już modelu, który zalegał dealerowi na placy. Ale mniejsza o to, bo miałem pisać o najnowszej generacji 😉

Reklama - Nowa Toyota Aygo

Nowa Toyota Aygo podoba mi się, to z pewnością fajny samochód dla młodych ludzi. Fajnie wygląda X na masce, który świetnie został wykorzystany marketingowo przy tworzeniu nazewnictwa pięciu wersji wyposażenia: X, X-play, X-wave, X-cite oraz X-clusive. I tu właśnie jeśli chodzi o reklamę i akcje marketingową to w polskiej telewizji od kilku dni widzę ten oto 30-sto sekundowy spot.

Odnośnie reklamy to mam mieszane uczucia, bo to adaptacja żartu, przykład tak zwanego prankvertisingu. Pełną wersję żartu zobaczyłem już chyba z tydzień temu na kanale The Magician Prankster. Tu znowu możemy powiedzieć, że YouTuber tak jak i bloger sprzedał się i takie tam…. Lubię oglądać żarty na YouTubie, również w wykonaniu polskich żartownisiów, SA Wardega, Wapniak, BartekUSA, itp. ale ten żart z Toyotą Aygo podobał mi się jedynie gdy oglądałem go po raz pierwszy. Gdy oglądam po raz drugi czy to w wersji pełnej czy w wersji telewizyjnej to czuję pewien niesmak.

Lipa jest taka, że Toyota wykorzystała postać którą w Polsce jest całkowicie nieznana. Owszem może ktoś powiedzieć, że Wardega też nie jest osobą jakoś mega kojarzoną, ale Hindus w polskiej reklamie, jeszcze dodatkowo skierowanej do młodych ludzi. Trochę bez sensu, pomysł Toyoty może i fajny lecz szkoda że nie sięgnęła po lokalnych YouTuberów, wtedy cała akcja byłaby lepsza, pewnie nie aż tak sztuczna, a marka mogłaby liczyć na dodatkowy szum w mediach w związku z wykorzystaniem wizerunku YouTubera. Szkoda więc, spot oceniam na mocną 4-rkę, pomysł może i fajny, ale samo wykonanie i realizacja akcji reklamowej w Polsce to lekki niewypał. Toyoto popraw się!

tagiTagi: , ,
comment 6 komentarzy »

Komentarze:

  1. Przesadzili z tymi ostrymi kształtami przodu w kształcie X. Jestem przekonany, że następna wersja już nie będzie kontynuacją tej wizji. Ostre linie i kształty wracają jak moda… Żałuje, że nie stać designerów na coś nowego.

  2. Eryk says:

    Jak dla mnie, to prezentuje się świetnie.

  3. czarek says:

    Taka troche Yaris tylko nieco odświeżona 😀

  4. LUKAS says:

    Jestem od dziecka fanem moto­ry­za­cji dla­tego znam wiele stron temu poświe­co­nych. Oso­bi­ście gorąco pole­cam stronkę http:// Jest naprawdę świetna, nie tam jakiś pseudo moto­ry­za­cyjny blog…
    naj­now­sze auta, kon­cepty, opi­nie i inne są zaje­bi­ście opisane.Polecam

  5. Marek says:

    o właśnie tego prank’a z aygo szukałem 😀 mi się podoba, takie mały zadziorny samochód, spoko odskocznia po dużych samochodach, pracuje na tirach, a w dni wolne korzystam z aygo 🙂

  6. Justa says:

    Wlasnie fajne pomyslowe reklamy, widzialam tez ta gdzie aygo obsikuje okoliczne miejsca. Te reklamy na pewno wywolaja usmiech na twarzy, a i zapadna w pamiec:) Na plus!

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum