9 lipca 2013

W połowie czerwca byłem w Niemczech w centrali Opla w Ruesselsheim. Plan tygodnia nie był zbyt napięty, w sumie można powiedzieć, że była to luźna wizyta. Niestety problemy jakościowe z jednym z komponentów do Astry IV spowodowały nagłą zmianę planów, ale to w sumie całkiem inny temat. Będąc w R’heimie, jednym z punktów agendy była wizyta w garażu Opel Classic oraz na linii produkcyjnej. Odnośnie wizyty na tzw. General Assembly (wydział montażu głównego) to było to dla mnie wspomnienie roku 2008, kiedy to spędziłem w centrali Opla blisko 4 miesiące pracując przy uruchomieniu modelu Opel Insignia.

Mam do tego samochodu słabość, pamiętam olbrzymi nakład pracy w 2008 roku i nadzieje związane z tym modelem. Pamiętam trudne spotkania, niekończące się problemy, ale pamiętam też moment gdy na wygrodzonym obszarze montażu głównego w marcu 2008 zobaczyłem po raz pierwszy Insignię.

Uważam, że Opel Insignia to jeden z lepszy modeli popularnych marek segmentu D. W porównaniu do Vectry C,  Insignia była dużym skokiem na przód. W zasadzie Insignia jest jednym z dwóch modeli segmentu D, który wpadł mi w oko, drugim jest Ford Mondeo.

Podczas wizyty w Niemczech pojawił się oficjalny komunikat mówiący face liftingu Opla Insignia. W sumie to wiedziałem o nim od ponad roku i miałem dość sporo części do projektu 3470 MCE (Insignia Midcycle Enhancements).

Opel Insignia facelifting

Opel Insignia po faceliftingu to przede wszystkim zmiany wizualne z zewnątrz oraz w środku. Tradycyjnie jak to bywa przy face liftingach Opel postanowił odświeżyć przód swojego flagowego modelu. Mamy więc nowy wygląd reflektorów, nowy grill i nowy kształt dolnej części zderzaka, który teraz stylistycznie nawiązuje do face liftingu Opla Astry IV. Z tyłu wprowadzono podobne zmiany, tzn. pojawił się nowy kształt zderzaka, nowe lampy tylne oraz chromowa listwa, które nawiązują stylistycznie do tyłu modelu Opel Cascada. Mi ta chromowa listwa przypomina nieco siostrzany ale nieprodukowany już model nowego Saaba 9-5.

Opel Insignia facelifting

Zewnętrzne zmiany stylistyczne uważam, za bardzo dobre posunięcie, co do zmian wewnątrz samochodu to mam już mieszane uczucia. Całkowicie przebudowano konsolę centralną wprowadzając 8-mio calowy kolorowy panel dotykowy. Obsługa konsoli została bardzo uproszczona, inżynierowie z Opla w końcu chyba zrozumieli, że nadmiar przycisków jedynie rozpraszał uwagę kierowcy. Teraz ergonomia i intuicyjna obsługa powinna być na o wiele wyższym poziomie. Niestety co z przykrością stwierdzam, część przycisków wyleciała z konsoli centralnej, ale pojawiła się na nowy kole kierownicy. Niestety nie wiem po jaką cholerę zmodyfikowano również zestaw zegarów. Zrezygnowano z dwóch zegarów i wprowadzono 8-mio calowy kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlany będzie chociażby prędkościomierz. Nie wiem czy to dobre rozwiązanie, chociaż podobne widziałem w Mondeo i S-Maxie i raczej przyjąłem je z entuzjazmem, nie wiem jednak jak ten wyświetlacz będzie prezentować się w odświeżonej Insigni w praktyce, w związku z tym na tą chwilę mam nieco mieszane uczucia do tej zmiany.

Opel Insignia facelifting

Jeśli chodzi o jednostki napędowe i zawieszenie to tu również wprowadzono zmiany. Nowa Insignia zyska nowe amortyzatory, na którymi spędziłem sporo czasu.
Wprowadzono też nowe silniki z turbodoładowaniem, które poszerzą gamę jednostek napędowych.

Silniki diesla:

2.0 CDTI 120 KM
2.0 CDTI 140 KM
2.0 BiTurbo CDTI 195 KM

Silniki benzynowe:
1.4 Turbo LPG ecoFLEX 140 KM
2.0 SIDI Turbo 170 KM
2.0 SIDI Turbo 250 KM
2.8 V6 Turbo 325 KM

Opel Insignia po faceliftingu zostanie publicznie zaprezentowany podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Ceny odświeżonej Insignii rozpoczynają się od 78 800 zł, pierwsze modele trafią do dealerów w październiku.

Opel Insignia facelifting

Opel Insignia facelifting

Opel Insignia facelifting

Opel Insignia facelifting

tagiTagi: , ,
comment 9 komentarzy »

Komentarze:

  1. drajwer says:

    Zgadzam się, że Insignia to jeden z ładniejszych samochodów segmentu D (przynajmniej z niższej półki cenowej) i na pewno ciekawszy niż Mondeo, choć konkurencja w postaci Mondeo MK5 może wykosić Opla (te skojarzenia z Astonem Martinem…). Przynajmniej na razie przy tej cenie będzie to dość ciekawa oferta na rynku. Nieźle prezentują się też nowe silniki, szczególnie mocniejsze benzynowe. I wreszcie zniknęło trochę przycisków z konsoli. W ogóle to skąd u Opla takie zmiłowanie do pakowania na konsolę dziesiątek przycisków? Jak np. w Astrze, gdzie w trakcie jazdy trzeba mieć nieźle wszystko obcykane, żeby wcisnąć odpowiedni guzik 🙂

  2. iParts.pl says:

    Piękna, dynamiczna sylwetka. Insignia ma idealne proporcje. Fajne wykończenia, przestronny bagażnik, komfort jazdy – taka namiastka klasy premium 🙂

  3. Waldek says:

    Zmiany wizualnie nie są duże, ale to auto i tak dobrze wpasowywuje się w ramy czasowe.

  4. AkuQ says:

    Insignia wyglądem zewnętrznym kosi konkurencję, natomiast wewnątrz już tak różowo nie ma-plastikowo i „kiepskawo”, wielu ludzi co miało styczność narzeka na ciasnotę wewnątrz, no i np w stosunku do passata czy mondeo a z tymi iśka konkuruje mają rację. No i te downsizingowe silniki jak np 1.4 140KM-miał palić mało a wcale tak nie jest, a osiągi też mizerne, no ale na postępy ekologów co zabijają prawdziwą motoryzację wielkiego wpływu nie mamy.

  5. Piotrek says:

    Auto prezentuje się bardzo dobrze i na ulicach Warszawy trochę ich już jeździ. Nie holowałem jeszcze żadnego więc na temat awaryjności się nie wypowiem.

  6. zuk says:

    Insignia rozwala konkurencję wyglądem, silnikami i nowocześnie zaprojektowanym wnętrzem. Pudełkowe Passaty i Mondeo z krótkimi siedziskami z przodu zostają w tyle.

  7. Osobiście również uważam, że jest to auto warte swojej ceny i w dodatku pięknie prezentujące się na drodze. jako, że mój brat ma ten samochód, oczywiście przed liftem jeszcze, sporo się na jego temat rozmawia. stąd też wiem, że podoba się nie tylko mężczyznom, ale też i kobietom. jest to więc dobry pomysł na samochód rodzinny i jest szansa, że żona także się na niego zgodzi. co do liftu to muszę niezwłocznie poinformować o tym brata, który chyba do tej pory żyje w nieświadomości.

  8. KMSS says:

    Ja tam wolę stare auta. Mają one swoją duszę. Jeśli ktoś chciałby poczytać czy pogadać o olditmerach to zapraszam na http://www.oldtimersclub.pl/forum.html

  9. Afrodyta says:

    insignia najlepsza na swiecie

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum