18 grudnia 2012

W dniu dzisiejszym jury plebiscytu na Samochód Roku 2013 (Car Of The Year 2013) ogłosiło finałową listę ośmiu modeli, które będą ubiegać się o ten prestiżowy tytuł. Początkowo z dość licznej listy na której znalazło się ponad 30-ści modeli, do finału miało przejść jedynie siedem z nich. Jednak dwa modele zdobyły tą samą ilość głosów, co za tym idzie w tym roku mamy nieco większą niż zwykle liczbę finalistów. Podobna sytuacja miała już miejsce podczas wcześniejszej edycji plebiscytu w roku 2007.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Oto modele ubiegające się o tytuł Car Of The Year 2013 (COTY2013):

Car Of The Year 2013 - finaliści

Ford B-Max – moim zdaniem dość ciekawy model z racji unikalnego rozwiązania jakim jest brak słupka B. Fajny miejski mały minivan, niestety prócz wyeliminowania słupka B i ciekawej fordowskiej stylistyki raczej model nie oferuje niczego nadzwyczajnego.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Hyundai i30 – o tak, niewątpliwie ten model udał się koreańczykom. W porównaniu do poprzedniej i30-tki, ten model już może w pełni konkurować z innymi liczącymi się graczami jak VW Golf, Opel Astra czy Ford Focus. Jednak tu ogólnie mówiąc mamy raczej ewolucje, a nie z rewolucje.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Mercedes Benz klasy A – będę z Wami szczery… pasjonatem Mercedesów to ja nie jestem. Tu trochę mam podobnie jak w przypadku mojego stosunku do marki BMW, chociaż akurat po ostatnich doświadczeniach z tą marką nieco zmieniłem swoje nastawienie do niej. Podobnie jest w przypadku nowej A klasy – ten model nawet mi się podoba. Po dość takich sobie wcześniejszych modelach W168, W169, nowa A klasa naprawdę trafia w me gusta. Z dość pudełkowatego auta w końcu powstał prawdziwy Mercedes mogący powalczyć z konkurencją premium w segmencie C.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Peugeot 208 – model taki sobie, fajny ale…. Tak naprawdę dla mnie ten model to znowu podobnie jak w przypadku Hyundaia i30, bardziej ewolucja niż rewolucja. Dodano LEDy, lekko zmodyfikowano kształty, odświeżono wnętrze. Peugeot idzie niewątpliwie z duchem czasu, model 208 z pewnością może się podobać, ale wątpię by to wystarczyło do zdobycia tytułu COTY 2013.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Renault Clio – nowe Clio czwartej generacji to nowy innowacyjny design. Ten model musiałbym podobnie ocenić jak opisanego we wcześniejszym akapicie Peugeota 208. Jednak moim skromnym zdaniem, modyfikacje w Renault Clio są głębsze niż w przypadku 208-mki. Mimo tego tutaj również śmiem twierdzić, że prócz designu, ewolucji to wciąż za mało by zdobyć prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2013.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Subaru BRZ/Toyota GT86 – halo, ktoś się pomylił? Co ten model robi w zestawieniu? Bez szans na wygraną, chyba przez przypadek znalazł się w finałowej ósemce.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Volkswagen Golf – no chwila, Golf już przecież zdobył tytuł COTY w 1992 r. Po co więc nagradzać to samo? 😀 Baaa powiem więcej, Golf VI zdobył w 2009 r. trzecie miejsce, więc wątpię by niby nowy Golf VII mógł wywalczyć lepszą pozycję, skoro Kowalski raczej na pierwszy rzut oka nie znajdzie różnić miedzy tymi dwoma samochodami.

Car Of The Year 2013 - finaliści

Volvo V40 – tak, zdecydowanie tak. Model V40 to mój faworyt do tytułu COTY 2013, chociaż we wcześniejszych edycjach obstawiałem już Volvo S60 i jakoś chybiłem. Może dlatego, że żaden model Volvo nie zdobył jeszcze tytułu COTY. Jednak kontynuując myśl ewolucja/rewolucja, to z pewnością  tu określiłbym V40 mianem rewolucji.

tagiTagi: , , , , , , , , , ,
comment 12 komentarzy »

Komentarze:

  1. Truson says:

    Ja tam właśnie kupiłem peugeota 208 z wyprzedaży rocznika 208 i złego słowa nie powiem. Fajne auto, od dawna miałem na nie oko i planowałem zakup. Podoba mi się stylistyka, wykonanie i funkcjonalność. A jeszcze dobry upust na niego dostałem, więc nic tylko się cieszyć 😉

  2. iParts says:

    jak dla mnie albo V40, albo Mercedes Klasy A, który zerwał z dotychczasowym wizerunkiem i stał się naprawdę atrakcyjnym autem

  3. Przyglądam się powyższym propozycjom i zastanawiam się jaki model otrzyma ten prestiżowy tytuł. Walka pewnie będzie zacięta, gdyż ów znak to gwarantowana reklama no i większa świadomość marki. Niebawem już się dowiemy – póki co nie mam swoich typów.

  4. andi says:

    Przypomniała mi się wypowiedź, kiedyś tam dawno, jednego z najlepszych angielskich piłkarzy – ” Wszycy grają w futbol, ale to Niemcy wygrywają”.
    Tu nie tylko design, technika się liczy, ale też cena, itd. Sporo więcej jest brane pod uwagę. Rozstrzygnięcie może być zaskakujące.
    Inna jeszcze sprawa – tytuł nie koniecznie przekłada się na sprzedaż. Taki Nissan Leaf. Z tego powodu mamy więcej ewolucji niż rewolucji u wielu producentów. Nie jest to tylko kwestią kosztów. Jedni wprost powiedzieli, że nie będą robić rewolucji bo tego klienci nie oczekują – np. de Silva z VW w temacie Golfa. Widać, po rankingach sprzedaży z ostatnich lat, że takie myślenie ma racjonalne podstawy.

  5. i30…naprawdę powala…takie połączenie dawnego stylu wschodu z…no właśnie co Europa ma do zaproponowania..

  6. Dlaczego uwazasz, ze GT86 znalazl sie tu przez pomylke? Ten samochod jest po prostu zaje*****! Prowadzi sie extra, daje po prostu ogromna radosc z jazdy z do tego jest samochodem praktycznym, ktory mozna uzytkowac na co dzien. Takiej przyjemnosci z prowadzenia nie dalo mi ani a5 ani a4, s4, nawet audi tt. Co prawda tylko 200km, ale uwazam, ze wlasnie te 200KM sprawia, ze ten samochod jest uniwersalny. Dodatkowo kosztuje troche ponad 100 tys. Jest swietny!
    Jak dla mnie to jest jedyny model z tego zestawienia (uwazam ze finalowa 8 inaczej powinna wygladac), ktory zasluguje na ten tytul.
    Na moim blogu niebawem ukaze sie test gt86, polecam!
    Pozdrawiam

  7. Michał Jaraczewski says:

    To prawda co pisze Andi, tytuł nie oznacza od razu wzrostu słupków sprzedaży, jednak z pewnością gdy dany model zdobywa nagrody to konsumenta może to zachęcić do zakupu.

    Ja właśnie uważam, że GT86 to specyficzne auto, raczej na pewno nie rodzinne i mało praktyczne. Oferuje w zasadzie jedynie dodatkowe punkty do lansu.

  8. andi says:

    Toyota nie jest produktem dla przeciętnego klienta, tylko specyficznego.
    Na mój gust nie przejdzie dalej. Clio, i30 może namieszać. Golf prędzej niż A klasa bo kompakt musi być na pudle, a merc nie jest postrzegany dla Kowalskiego. Może przeciętny klient tak postrzega Golfa, ale to specjaliści wybierają. Oni wiedzą, że to całkiem nowa płyta, sporo nowych rozwiązań technicznych. Cena, przynajmniej u nas, niższa za podstawowy model niż to w przypadku poprzednika. V40 niegłupie rozwiązanie, ale pewnie trochę oberwie się za słaby wynik w badaniach EuroNCAP w przypadku dzieci. A może któryś zupełnie inny…

  9. GPS says:

    W tego co się orientuję, to żaden koreański samochód nie dostał jeszcze tej nagrody. Z drugiej strony to i bez niej robią demolkę na rynkach europejskich.

  10. No, a ja dalej bbede bronil GT86! 🙂

    @andi – zgadzam się. Toyota nie jest pruduktem dla przecietnego klienta, ale nikt nie powiedzial, ze samochodem roku ma byc cos typu Octavia.
    Co do ceny golfa to podstawowa jak podstawowa, ale generalnie golf zostal skrytykowany za to, ze cena przyzwoicie wyposazonego diesla przekracza 90 tys. ;/ a to przeciez dalej jak sama nazwa wskauje samochod dla ludu…

    @Michał Jaraczewski – co jak co, ale ciezko mowic, ze GT86 daje tylko lans. Ten samochod daje przyjemnosc, ktora ciezko rownac z innymi samochodami. Wlasnie takie cechy powinny decydowac o prestizowym tytule, a nie pojemnosc bagaznika czy tez to czy producent naprawil swoje bledy w odniesieniu do poprzedniej generacji.

    Poza tym lans to czesto znaczek, a toyota zdecydowanie nie kojarzy sie z samochodem lanserow. Zgadzan sie z Toba co do tego, ze taka nagroda moze zachecic kupujacych, dlatego mam nadzieje ze ten samochod ja dostanie, bo naprawde zasluguje! 😉

    Poza tym GT86 zostal nagrodzony, przez TOP GEAR tutulem samochod roku w swojej kategorii, a to cos oznacza.

    pozdrawiam

  11. Idealcar says:

    Wszystkie samochody są rewelacyjne. Trudno będzie wybrać jeden najlepszy.

  12. forum kia says:

    Jesteś w błędzie co do Toyoty.
    Zauważyliście zaskakujące podobieństwo Hyundaia i Mercedesa? Linia okien i pas przedni prawie takie same.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum