7 września 2012

Coraz bliżej targów motoryzacyjnych w Paryżu, więc coraz częściej koncerny ujawniają informację o swoich nowych produktach. Tak też zrobił Ford, który pokazał kilka dni temu odświeżoną Fiestę oraz pokazał nowe Mondeo MK5. Tu co do Mondeo i jego nazwy projektowej to jest pewien zgryz, mimo jasnego oznaczenia MK5, jedni uważają że będzie to czwarta generacja, a inni że piąta. Problem z numeracją wynikł podczas wprowadzenia na rynek Mondeo MK2, które było tak naprawdę modelem pierwszej generacji po gruntownych zmianach.

Nowy Ford Mondeo MK5 z jednej strony mnie nie zaskakuje, a z drugiej strony podoba mi się  bardziej niż obecnie oferowana MK4-rka. Przód samochodu kojarzy mi się z Aston Martinem, natomiast tył i linia boczna raczej nie uległa zbytnim modyfikacjom. Z tyłu ciekawie wyglądają rury układu wydechowego wkomponowane w dolną część zderzaka.

Ford Mondeo MK5

Nowy Ford Mondeo będzie oferowany w trzech wersjach nadwozia HB5, NB4 oraz kombi. Co ciekawe to wersja sedan (czterodrzwiowy notchback) ma być oferowana  wersji z hybrydowym napędem benzynowo-elektrycznym (HEV).

Dużym zaskoczeniem dla mnie była informacja o wyposażeniu Mondeo w silnik turbodoładowany silnik benzynowy 1.0l EcoBoost, który zdobył tytuł „Międzynarodowego Silnika Roku 2012„.

Ford Mondeo MK5

Według zapewnień przedstawicieli koncernu Ford, nowe Mondeo ma przyciągać klientów swoją elegancką, wyrazistą, nieco sportową sylwetką. W środku natomiast auto odróżniać będzie się od konkurencji jakością materiałów oraz nowymi technologiami. Tutaj zapewne chodzi o system SYNC MyTouch Ford – jest to ułatwiający kierowcy obsługę samochodu. Za pomocą komend głosowych można kontrolować pracę radia, klimatyzacji oraz nawigacji. Dzięki czemu kierowca może w pełni skupić się na drodze nie odrywając rąk od kierownicy. Wszystkie informacje z systemu SYNC MyTouch Ford będą wyświetlane na 8-calowym kolorowym dotykowym wyświetlaczu, umieszczonym w konsoli centralnej.

Ford Mondeo MK5

Nowością będą również tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa. Zostały one zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu do minimum możliwych urazów głowy oraz klatki piersiowej u pasażerów podróżujących z tyłu.

Ford nie ujawnił zbyt wielu danych technicznych, więc na informację o pełnej gamie wyposażenia oraz wersjach silnikowym musimy jeszcze poczekać kilkanaście dni aż do czasu rozpoczęcia wystawy w Paryżu, gdzie nowe Mondeo będzie mieć swoją premierę.

Zastanawia mnie tylko ten jednolitrowy EcoBoost, jestem ciekaw jaka będzie żywotność tego silnika. Na taki duży samochód, 1-litrowe maleństwo to trochę zaskakujące rozwiązanie. Oby Mondeo MK6 nie było napędzane silnikiem z pralki 😉

Ford Mondeo MK5

Ford Mondeo MK5

tagiTagi: , ,
comment 13 komentarzy »

Komentarze:

  1. AutoParto says:

    Super wygląda ścięcie z tyłu

  2. TOmek says:

    Fordy nie należą do najpiękniejszych. Tak jak Ople. Ale ten wygląda naprawdę super. Takie piękne auta napewno pojawią się na Summer Cars Party – i to już 15 września

  3. kia says:

    Nie tylko tył wygląda świetnie ale cały tak wyglada, a szczególnie przód w stylu Aston Martina. No i dobrze że nie zaszaleli ze środkiem tak jak w Focusie. Tu wyglada to klasycznie i bardziej elegancko.

  4. Marek says:

    Grill bardzo zbliżony do samochodu Jamesa Bonda – Astona Martina. Poza tym Mondeo posiada to co w Fordach lubię najbardziej – fajną kierownicę.

  5. Jane says:

    Wow. Jestem pod wrażeniem. Ford Mondeo nie kojarzył mi się z dobrym wyglądem.

  6. Zbyszko says:

    @TOmek: Jestem zupełnie odwrotnego zdania. Fordy są ładne, a Mondeo to tylko udowadnia.

  7. iParts says:

    no właśnie też mi się kojarzy z Astonem Martinem, coś w tym jest 😉

  8. mieciu says:

    Naprawdę fajnie się prezentuje ten nowy ford. Bardzo agresywny przynajmniej z wyglądu. Bo silnik szału nie robi:)

  9. Michał Jaraczewski says:

    No ja właśnie też mam pewne obawy co do tego silnika.

  10. marcin says:

    Aston Martin!

  11. fanforda says:

    ale to będzie tylko jeden silnik z wielu, pewnie dadzą wersję znaną fordowi czyli ST ( sport technology) a silniki odmian st są zajebiste :p
    1 litrowy silnik będzie bardziej dla dziadków, a inne ecobosty i diesle będą na pewno miały dobre osiągi

  12. kaROLINA says:

    Bardzo piękny ale z zakupem poczekam do liftingu, aż się obecnie zakupiony mk 4 spłacił 🙂

  13. TIOM says:

    Ford gówno wort, ale woże się jak lord. I trochę w tym prawdy jest.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum