13 czerwca 2012

Dziś podczas trwających właśnie targów Engine Expo w Stuttgarcie przyznano nagrody International Engine Of The Year 2012. Nagroda ta przyznawana jest od 13-stu lat przez dziennikarzy motoryzacyjnych, podobnie jak nagroda Car Of The Year. W tym przypadku oceniane są natomiast jednostki napędowe. W tym roku 76-ciu dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 35 krajów świata przyznało tytuł International Engine Of The Year turbodoładowanej jednostce napędowej 1.0 EcoBoost, opracowanej przez inżynierów marki Ford. Silnik nie tak dawno trafił pod maskę nowego Focusa i oferowany jest w dwóch wariantach: 100 KM oraz 125 KM, które odpowiednio spalają średnio 4.8l i 5.0l benzyny na 100 km.

Ford EcoBoost - International Engine of the Year 2012

To pierwsza takie wyróżnienie dla fordowskiej jednostki napędowej, jednak podczas Engine Expo wyróżniono także inne silniki:

Kategoria 1.0 – 1.4 l: VW 1.4 TSI.
Kategoria 1.4 – 1.8l: benzynowy turbodoładowany silnik 1.6 opracowany wspólnie przez PSA i BMW.
Kategoria 1.8 – 2.0l: podwójnie doładowany silnik benzynowy 2.0 l BMW stosowany w modelach serii 1, 3 oraz 5.
Kategoria 2.0 – 2.5l: pięciocylindrowy silnik 2.5l Audi montowany w modelu TT.
Kategoria 2.5 – 3.0l: sześciocylindrowy 3.0 bi-turbo stosowany w BMW serii 1, M coupe, 335is oraz Z4 35is.
Kategoria 3.0 – 4.0l: silnik 4.0 V8 stosowany w modelu BMW M3
Kategoria powyżej 4.0l: wyróżniono także sportową jednostkę 4.5l V8 opracowaną przez Ferrari stosowaną w modelu 458.

W kategorii zielony silnik wyróżniono silnik 1.4l stosowany w modelach Opel Ampera oraz Chevrolet Volt. Jednak ta jednostka napędowa nie służy do przeniesienia napędu, a pełni jedynie rolę doładowania baterii samochodu.

tagiTagi: , ,
comment 7 komentarzy »

Komentarze:

  1. andi says:

    Niezłe parametry. Trzeba poczekać, jak będzie zachowywać się.
    Jak zwykle (pełne zestawienie podium w danych kategoriach) to sporo BMW, trochę Audi, niepokonany od lat 1.4TSI Twincharger i śladowe ilości spoza UE.

  2. news moto says:

    Dziwna sprawa, bo ostatnio były informacje, że 1,4 TSI jest bardzo wadliwy. Naciąga się łańcuch rozrządu

  3. andi says:

    też gdzieś to obiło mi się o uszy. Obiło się również, że rok czy dwa lata temu poprawili to. Przypuszczam, że łańcuch zmienili, jego konstrukcję lub skład materiałowy. No bo co innego.

  4. Michał Jaraczewski says:

    Też doszły mnie słuchy o awaryjności jednostki TSI. Jednak chyba inżynierowie z grupy VW zdołali pozbyć się usterek. Myślę, że po pierwszym wysypie danych gwarancyjnych wprowadzono należyte poprawki.

  5. bjks88 says:

    Niepokonany od lat twincharger 😀 dobre sobie. Co oni oceniają w tym rankingu? Wygląd zewnętrzny czy moc wykrzesana z litra pojemności? Wszystkie TSI, TFSI, STFU itd., już powoli zaczynają odwiedzać serwisy. Znam gościa który pracuje w Skodzie, codziennie przyjeżdża coś z tej rodziny bardzo udanych silników całkowicie zażygany olejem. Przedstawiciel handlowy nawinął nim tylko 100kkm a już wychodzą ładne kwiatki.

  6. Hania says:

    Parametry wydają się ok, ale też słyszałam o sporej awaryjności. Inżynierzy do pracy!

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum