30 maja 2012

Marka Audi jest mi nieco obca. W sumie to dlatego, że nigdy nie miałem okazji się z nią bliżej poznać. Myśląc o Audi przychodzą mi na myśl niemieckie samochody z wyższej półki w słusznej cenie. Można by powiedzieć, że podobne skojarzenia mam z innymi niemieckimi markami premium takimi jak BMW czy Mercedes-Benz. Jednak myśląc o BMW przychodzi mi do głowy od razu wizerunek koksa/dresiarza w jakimś starym rozlatującym się BMW. W sumie to mam dobrego znajomego który lubi BMW, a dresiarzem nie jest. Jest też blogomotive, któremu do  koksa jednak jeszcze parę kilo brakuje. O co więc kaman w przypadku BMW? Ano chyba o to, że ten wizerunek marki z leciwymi samochodami mocno zakorzenił się w mojej głowie i pewnie szybko z niej nie wyjdzie. Jeszcze dodatkowo na niekorzyść tych skojarzeń działa napakowane sterydami BMW X6, które jakoś tak dziwnie wyrosło.

Audi - przewaga dzięki technice

Mercedes-Benz jest natomiast marką chyba też nie dla mnie. Kojarzy mi się raczej z niemieckimi dziadkami, którzy to majestatycznie siedzą za kierownicą wehikułów z celownikiem na masce. Mercedesy to dla mnie w przeważającej mierze takie niemieckie opa-wagen. Są oczywiście też i nowe modele, ale tu wydaje mi się że ich klientelą są podeszli faceci w kryzysie wieku po 50-stce, którzy muszą coś sobie udowodnić za wszelką cenę.

Natomiast marka Audi wywołuje u mnie neutrale wrażenia. Na pewno samochody marki Audi są wypasione i niezawodne, czy trafiają w mój gust to już nieco inna kwestia. O ile design Audi jest przewidywalny to jednak mimo to ostatnio ta marka dość mocno na mnie oddziałuje. Kojarzy mi się innowacyjnością, bezawaryjnością i dobrymi osiągami. Wywołuje mnie pozytywne skojarzenia, zresztą podobnie jak marka Volvo. Nie wiem czy jestem podatny na reklamę, ale slogan „Przewaga dzięki technice” jest moim zdaniem idealny i w 100% wpisuje się w moje odczucia na temat samochodów tej niemieckiej marki. Podoba mi się również, że w polskich spotach reklamowych hasło zostało przedstawione w polskim języku, a nie jak na przykład u Opla – „Wir laben Autos”.

A na deser świetny na 5+ spot reklamowy Audi, który ostatnio namierzyłem w telewizji.

tagiTagi: , ,
comment 6 komentarzy »

Komentarze:

  1. trak says:

    Audi bez wątpienia idzie w dobrą stronę. Widocznie czuje oddech konkurencji na plecach i stara się dać klientom to czego faktycznie potrzebują.

  2. iParts says:

    Audi ma coraz lepsze wyniki sprzedaży, więc raczej można mówić o progresie w ich przypadku.

    BTW – fakt faktem X6 wygląda muskularnie, ale jak dla mnie nadaje to charakter temu samochodowi 😉

  3. Michał Jaraczewski says:

    Nigdy chyba nie polubię X6-tki 😉 Chociaż wiem, że niektórmy się podoba, ahhh gusta guściki 😉

  4. maciekdan says:

    X6 jest napakowane bo stejki jadło 🙂 Auto prezentuje się super zadziornie, dla mnie godne zainteresowania – tylko w totolotka trzeba najpierw wygrać…

  5. Michał Jaraczewski says:

    @andi: jak COTY wygra koreańczyk to będzie hit 😉

  6. Majar says:

    AUDI i MERCEDES – to moje ulubione samochody mające wiele odsłon na przestrzeni lat – sam AUDI już w tej chwili wyprzedza VOLKSWAGENA; nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem,że MERCEDESY są wechikułami dla dziadków – moje motto tej marki brzmi niezmiennie – MERCEDES – KLASA SAMA DLA SIEBIE – WYZNACZNIK DLA WSZYSTKICH,jest taka zasada,że MERCEDES jest stylem życia,nie tylko tam jakims samochodem i potrafi on wyrażać osobę ,emocje czy zainteresowania,np.taki MERCEDES-BENZ W31 TYP G4 albo W100 600; są to auta majestatyczne i pełne elegancji a tego właśnie szukam w samochodzie – elegancji,niemal przedłużenia siebie,pełnego wyrażenia swego ja,ponadczasowej klasyki;takie auto nic nie musi udowadniać – takie auto robi wrażenie,że wogóle jest – w porównaniu z mikrymi sportowymi tuningowanymi autami które wielu kupuje dla szpanu i na podryw i czasem w takich kolorach jak candy bufet – MERCEDES jest jak lord albo książę i zdecydowanie pasuje mi do mężczyzn z klasą i wizją a nie chłopców którzy prowadzą auta dobre dla słodkich panienek….

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum