29 maja 2012

Do rozpoczęcia Euro2012 zostało już raptem 10 dni. Nie jestem jakiś wielkim kibicem piłki nożnej. Poziom naszej ligi jest taki, a nie inny. Jeśli naszej polskiej reprezentacji uda się wyjść z grupy to będzie sukces wielki, na wygraną nie mamy co liczyć. W  kwestii samego Euro to ciekaw jestem jak Ci kibice dojadą na stadiony drogami których nie ma lub pociągami które się lubią zderzać lub wykolejać, no ale co tu dużo mówić to przecież Polska właśnie…

Temat Euro2012 dość dobrze odbija się na wizerunku marki Hyundai oraz KIA, które to są oficjalnymi sponsorami Euro2012. Na facebookowym profilu Kia Motors Polska oraz na Kocham Football, Kia bardzo promuje nowy model c’eed. Zapisując się na jazdę testową można wygrać jeden ze 150 biletów na mecz Euro2012. Oba profile zebrały dość sporą, ponad 320-tysięczną rzeszę fanów.

Kia mocno reklamuje się też w telewizji, poniższy spot widzę praktycznie kilka razy dziennie.

Widać, że na Euro2012 można sporo zyskać, oczywiście bycie sponsorem wiąże się też z wydatkami, jednak wprowadzenie do oferty nowych odświeżonych modeli, plus ciekawa kampania powinna być dobrą drogą do sukcesu. Piszę powinna, gdyż czy sponsoring Euro2012 poprawi słupki sprzedaży, to o tym przekonamy się pod koniec roku porównując wolumeny z 2012 i 2011 roku.

tagiTagi: , ,
comment 10 komentarzy »

Komentarze:

  1. Hornets says:

    Polecam:Kia cee’d XL
    Nadwozie Hatchback-5d
    Układ napędowy 135 KM 1.6 GDI Manualna-6

  2. trak says:

    Trochę pomieszana tematyka więc reklama nie jest zbyt spójna. Mimo wszystko wykonanie mi się podoba. Promocja samochodów jest ciężka więc producenci muszą się trochę wysilić.

  3. Kia says:

    Co do reklam to rzeczywiście ostatnio Kia bardzo się reklamuje i zachęca do jazd testowych.Ostatnio testowałem własnie takiego ceeda 1,6 GDI w wersji L. Takie wyposażenie w zupełności wystarcza. Zapraszam do lektury i obejrzenia galerii zdjęć
    http://kia-motors.pl/modele/ceed/73-kiaceedpierwszajazda695

  4. Morling says:

    Witam. Ja w kwestii aut trochę namieszam, mnie nie interesuje kto kogo sponsoruje i jakie ma z tego korzyści bo sądzę że przesłanianie tego co kupuję czymś innym to oddziaływanie nie na jakość produktu dla mnie a zmylanie moich odczuć i próba gry na zasadzie przysłaniania celu, tematem zastępczym, czyli mydlenie oczu. Jak kupuje cokolwiek np. auto interesuje mnie kto sponsoruje mnie jako klienta czyli mówiąc krótko chcę kupić najlepsze w swej klasie za najmniejszą cenę i proszę nie mylić tutaj skrótu DIT z ”tanie i do du..y” a utożsamiać z ”dobre i tanie” zawsze przed zakupem czegoś za kilka tysięcy spędzam dużo czasu przed internetem i zaczynam od forum bo tu można natchnąć się na duże głupoty ale i też dobre rady, można załapać kierunki a potem rankingi opinie i różnego typu klasyfikacje jak np. wśród aut awaryjność aut do ich liczby na np. Niemieckich autostradach. Tak więc najlepsze ceny mają auta które chcą się przebić na rynku europejskim a podstawą ich konstrukcji są już wypróbowane projekty. Tak więc proszę spojrzeć na Chevrolet-a taki np. Lacetti Sedan – konstrukcja jeszcze Daewoo i tak miały wyglądać ich następne modele jakby nie narobili sobie problemów finansowych w ich macierzystym kraju Korei, bo sprzedaż w Polsce i innych krajach była fantastyczna. Projekt wraz z fabryką kupiony przez Chevrolet szukającego mniejszych silników lecz nowoczesnych z odpowiednią ilością koni mechanicznych podczas kryzysu paliwowego w USA, to samo robiły pozostałe firmy Ameryki Północnej. Tam moc silnika brała się z jego pojemności, ale były to przestarzałe silniki i ich sprawność czyli skuteczne spalanie paliwa pozostawia wiele do życzenia, brak takich wynalazków jak Turbo, wielopunktowe wtryski paliwa czy nawet jakiekolwiek wtryski paliwa nie mówiąc już o ich mieszanych kombinacjach w różnych fazach spalania. To powodowało snobizm polegający na tym że jak masz kasę to kupujesz większy silnik i na pewno będzie miał większą moc ale nie koniecznie będzie to skuteczny i zaawansowany silnik technicznie, z tych pojemności można wyłuskać o wiele większe moce gdyby były budowane tak jak Europejskie czy Japońskie silniki. Jest to przykład jak wyciągnąć dużą kasę z niedouczonych gości a do tego snobów. Wracając do Chevroleta Lacetti Sedan z silnika 1.4 benzyna ma 96KM dobrze trzyma się drogi, dość cicho w środku o awaryjności nic wiele nie słychać a kosztował w promocji zimowej wyprzedaży rocznika 40000zł to rewelacja. A jego następca (Chevrolet należy do koncernu GM) CRUZE posiada jeszcze lepszy Designe, jego start był nieco opóźniony ponieważ projekt wyglądu środka auta posłużył GM która kupiła też Opla do zaprojektowania środka w Oplu Insigni który jest zdecydowanie droższym modelem bo jest włożona robocizna Niemiecka więc środek droższego modelu nie mógł wyglądać gorzej od tańszego Chevrolet-a Cruze bo jak by to wyjaśnił GM. W zamian za to Cruze otrzymał gamę silników od Opla jak to w jednym koncernie i stał się tańszym Oplem Insignią, jedyną różnicą oprócz oczywiście innego wyglądu zewnętrznego (który lepszy to rzecz gustu) jest w Cruze jednostronna preformacja blachy ale kto będzie tym samym autem jeździł 30 lat. W autach dobrze zabezpieczonymi karoseriami jedynie farbą bez jakiejkolwiek performacji blachy do pierwszych pęcherzy jeździ się 9-12lat. Jako kupujący zwrócił bym też uwagę na auta KIA chodź tu ostatnio ceny poszły w górę za kolejne modele, popatrzył bym też na Dacia Duster jak i inne np. Chińskie auta które w testach bezpieczeństwa zyskały cztery gwiazdki bo mogą być to następne gwiazdy wschodzących nowych marek jak kiedyś KIA za jeszcze rozsądną cenę, tam też są ludzie i też się starają a posiadają już co nieco techniki, zresztą w dużym kapitale technikę się transferuje i dodaje swoją. To jest wasza kieszeń i wasz wybór, czy ktoś chce się czuć oszukany i wyjść na gł..ka czy nie to już wasza sprawa. Pozdrawiam.

  5. Morling says:

    Interesuje mnie wasze zdanie i spostrzeżenia ten temat. Pozdrawiam.

  6. Michał Jaraczewski says:

    @morling: trochę namieszałeś. Znam temat od potrzewki więc conieco się wypowiem:
    – GM jest właścicielem marek Opel oraz Chevrolet od dawna
    – Produkty GM są do siebie stylistycznie podobne gdyż samochody są budowane na plaformach globalnych i tak np.: Saab 9-5 i Opel Insignia są podobne do siebie z racji dzielenia platformy Global Epsilon, a Opel Astra i Chevrolet Cruze wykorzystują tą samą platformę Global Delta.
    – nie rozumiem co masz myśli pisząc o perforacji blachy. Wszystkie samochody Opla produkowane są w ten sam sposób i lakierowane całościowo. Czyli warstwa ELPO jest z obu stron blachy, gdyż cała buda jest zanurzana w kąpieli.
    – różnice między Chevroletem, a Oplem będą zawsze jeśli chodzi o standard wyposażenia, jakość użytych materiałów. To tak jak Dacia nigdy nie będzie lepsza niż Renault.

  7. Morling says:

    Pod hasłem perforacja blachy miałem na myśli jej ocynk. Nawet nie biorę pod uwagę że mogło by się zdażyć iż polakierowana blacha była by tylko z jednej strony, to byłby brak – bubel niemożliwy do sprzedaży. Być może są jakieś auta nie seryjne, nie lakierowane ale za to pozłacane czy posrebrzane, nie wiem i nigdy o takich nie słyszałem. Jeżeli chodzi o wyposażenie to proponuje się przejechać do dowolnego dealera GM gdzie sprzedawane są obok siebie Chevrolet i Opel i usiąść w Chevrolet-cie Cruze i Opel Insignia i samemu wyciągnąć wnioski, każdy pewnie będzie miał swoje. Pozdrawiam.

  8. Michał Jaraczewski says:

    @Morling: a jakie są Twoje wnioski z porównania tych dwóch modeli?

  9. Morling says:

    Może się mylę bo nie jestem jakimś specjalistą od motoryzacji i bazuję jedynie na własnych spostrzeżeniach, ale moim zdaniem co do tych dwóch aut nie wiele się od siebie różnią ale ceną to już bardziej. Inaczej mówiąc zmiany w tematyce technicznej nie są adekwatne to zmianach w cenach Cruze i Insigni.

  10. Michał Jaraczewski says:

    @Morling: diabeł tkwi w szczegółach, i te szczegóły to jakoś materiałów, jakość wykończenia, wygłuszenie wnętrza, itp. Zresztą Cruze i Insignia to dwie różne platformy konstrukcyjne i samochody dwóch różnych segmentów.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum