30 kwietnia 2012

Jak co roku na przełomie kwietnia i maja, niemiecki automobil klub ADAC opublikował raport awaryjności. Raport powstał w oparciu o przypadki udzielenie pomocy kierowcom na drodze, przez specjalistów ADAC. W raporcie uwzględniono samochody w wieku od jednego do sześciu lat. Wzięto pod uwagę jedynie te modele, które, które były produkowane w niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, a liczba rejestracji przewyższa rocznie 10 000 egzemplarzy.

Raport ADAC 2011

Raport ADAC 2012 został przygotowany z podziałem na klasy/segmenty.

» Segment A / Klasa mini:
1. Ford Ka
2. Renault Twingo
3. Toyota Aygo
4. Fiat Panda
5. VW Fox

» Segment B / Auta małe:
1. MINI
2. Mitsubishi Colt
3. Opel Meriva
4. Nissan Note
5. Ford Fusion

» Segment C / Klasa kompakt:
1. Mercedes-Benz Klasy A
2. Mercedes-Benz Klasy B
3. BMW Serii 1
4. Audi A3
5. Nissan Qashqai

» Segment D / Klasa średnia:
1. Audi A5
2. Audi Q5
3. BMW X3
4. Mercedes-Benz GLK
5. BMW Serii 3

» Segment E / Klasa wyższa:
1. Audi A6
2. BMW Serii 5
3. Mercedes-Benz Klasy E
4. BMW X5
5. Mercedes-Benz Klasy M

» Vany:
1. VW Transporter
2. Mercedes-Benz Vito/Viano
3. Fiat Ducato

Jak widać z powyższego zestawienia najbardziej bezawaryjne są marki niemieckie, jednak należy pamiętać, że to tylko statystyka. Raport został przygotowany w oparciu o analizę usterek samochodów na niemieckich drogach, gdzie jak wiadomo dominują głównie samochody rodzimych marek.

Źródło: ADAC

tagiTagi: , ,
comment 5 komentarzy »

Komentarze:

  1. mlody says:

    To to jest raport awaryjnosci czy bezawaryjnosci?

  2. andi says:

    No właśnie jak to interpretować. ADAC pomaga drodze przy awarii, choć w statystyki wchodzą również głupoty w stylu brak paliwa. Nie rozróżnia się przyczyn. Zatem jak? Jeśli auto znalazło się w statystyce jak to interpretować, a jak jeśli nie ma go?

  3. Michał Jaraczewski says:

    @andi: ADAC to tak naprawdę pomoc drogowa. Więc im mniej przypadków awarii danych modeli tym wyżej w statystyce. Na 100% brak paliwa to nie awaria, więc myślę że takie przypadki nie były brane do statystyk.

  4. Tomek says:

    Dlaczego MINI nie jest w segmencie Mini?

  5. Michał Jaraczewski says:

    @Tomek: no z MINI jest prioblem, ponieważ różnie źródła podają raz Segment A, raz Segment B. Ja sobie myślę, że pierwsze Mini było małe i należało do segmentu A, ale urosło mu się i teraz jest segment B. Inne auta też urosły, porównaj chociażby Astry czy Golfy.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum