6 kwietnia 2012

Mały miejski Volkswagen Up! Decyzją 66 dziennikarzy motoryzacyjnych z 25 krajów, został wybrany Światowym Samochodem Roku 2012. Dla przypomnienia blisko miesiąc temu, VW zdobył drugie miejsce w konkursie Car Of The Year 2012. Niemiecki mieszczuch w finale plebiscytu WCOTY 2012 pokonał BMW serii 3 oraz Porsche 911.

Volkswagen Up! zdobywa tytuł WCOTY 2012

Samochód średnio mi się podoba, w sumie niczym nie zachwyca i nie rzuca na kolana. Jednak stanowi chyba dobrą odpowiedź na potrzeby dzisiejszego rynku. W zatłoczonych miastach gdzie ciężko jest o wolne miejsce parkingowe, mały Up! radzi sobie bardzo dobrze. Nie jest to samochód rodzinny jednak idealnie się nadaje do dojazdu do pracy. Mimo iż model jest mały, to jednak oferuje podróżującym odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Zostało to potwierdzone w testach zderzeniowych Euro NCAP, gdzie VW Up! zdobył 5 gwiazdek. Samochód został ponad to dodatkowo wyróżniony przez Euro NCAP nagrodą Advanced Award za zastosowanie systemu awaryjnego hamowania w mieście, który działa przy prędkościach poniżej 30 km/h.

VW Up! pojawił się w sprzedaży na niemieckim rynku w grudniu 2012 i od razu uplasował suię na szczycie listy sprzedaży. Obecnie samochód oferowany jest jedynie w wersji trzydrzwiowej, jednak już za niedługo dołączy do niego wersja pięciodrzwiowa oraz wersja elektryczna, która będzie sprzedawana jako e-up!

tagiTagi: , , ,
comment 5 komentarzy »

Komentarze:

  1. andi says:

    Teraz nie liczą się super maszyny, za super pieniądze. Czas na praktyczne, niezbyt drogie, ale jednocześnie nowoczesne auta. Oczywiście nie można wymagać super rzeczy generalnie oferowanych o 2-3 segmenty wyżej, ale patrząc na daną klasę.

  2. Tomek says:

    Myślę, że takie auta będą jeszcze zyskiwać na wartości w przyszłości. Brawa dla Wolkswagena, w ostatnich latach produkują bardzo udane auta.

  3. iParts says:

    No właśnie, warto zauważyć kto uplasował się na niższych miejscach podium. Ciekaw jestem tego auta, rzeczywiście coraz więcej typowo miejskich aut produkują firmy, pytanie czy ten kierunek motoryzacji musi się wszystkim podobać…

  4. Michał Jaraczewski says:

    Otóż to, te auta produkowane są głównie z myślą o rynkach Europy Zachodniej, gdzie rodziny często posiadają więcej niż jeden samochód. Więc jeden duży rodzinny, zastępuje taki mały z segmentu A w sam raz do jazdy w mieście. Tani, oszędny, łatwy do zaparkowania.

  5. kamrat32 says:

    Nie obawiałbym się Volkswagena Up. Dlaczego? Ten samochód wygląda śmiesznie brzydko i jest mały. W tej klasie wybrałbym Fiata Pandę, który ma wyrobioną od lat swoją renomę. Stali klienci wybiorą więc to co sprawdzone. W nowych modelach Pandy znajdziemy silnik turbodiesel 1.3 Multijet II o mocy 75 KM z seryjnie montowanym systemem Start&Stop oraz w modelach 4X4 – co jest zupełną nowością – znajdziemy system „Low Speed Collision Mitigation”, który przy prędkościach mniejszych niż 30 km/h, wykrywa przeszkody na drodze jazdy samochodu i uruchamia automatycznie hamulce.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum