21 stycznia 2012

Ubiegły tydzień był mocno napięty, czas więc na nadrobienie blogowych zaległości. Na początku stycznia podsumowałem rejestrację samochodów osobowych w Polsce. Teraz czas na małe podsumowanie motoryzacyjnego 2011 roku w Europie.

Według agencji JATO Dynamics, w 2011 roku sprzedaż nowych samochodów w Europie obniżyła się względem 2010 roku o -1.2%. Jest to oczywiście związane z drugą falą kryzysu ekonomicznego. Łącznie w Europie w minionym roku kupili 13 543 179 egzemplarzy nowych samochodów. Największym motoryzacyjnym rynkiem Europy są Niemcy. U naszych zachodnich sąsiadów, kupiono w 2011 roku 3 173 634 samochodów, co jest o +8.8% więcej niż w 2010 roku. Jednak kolejne pod względem wielkości europejskie moto rynki: Francja (2.204 mln egz.), Anglia (1.941 mln egz.), Włochy (1.757 mln egz.) zanotowały spadki sprzedaży.

10 najpopularniejszych marek w Europie w 2011:

1. Volkswagen – 1 678 279 egz., +9.1%
2. Ford – 1 087 912 egz., -2.8%
3. Renault – 1 038 313 egz., -8.8%
4. Opel – 985 322 egz., -1.5%
5. Peugeot – 909 340 egz., -9.4%
6. Citroen – 770 175 egz., -8.0%
7. Audi – 679 690 egz., +9.0%
8. BMW – 640 318 egz., +5.2%
9. Mercedes – 591 348 egz., 0%
10. Toyota – 532 437 egz., -9.4%

10 najpopularniejszych modeli w Europie w 2011:

1. VW Golf – 484 547 egz., -1.6%
2. VW Polo- 356 490 egz., +0.5%
3. Ford Fiesta – 348 465 egz., -13.3%
4. Opel Corsa – 313 325 egz., -1.7%
5. Renault Clio – 294 172 egz., -13.1%
6. Opel Astra – 287 249 egz., -1.3%
7. Ford Focus – 280 209 egz., +7.0%
8. Peugeot 207 – 242 385 egz., -20.6%
9. Renault Megane – 239 329 egz., -8.3%
10. VW Passat – 233 330 egz., +46.5%

W zestawieniu 10 najpopularniejszych marek i modeli nie pojawia się Skoda, która jest bardzo silnym graczem na Polskim rynku. Jednak dość dobrze radzi sobie VW, który zanotował ponad 9% wzrost sprzedaży, a sprzedaż Volkswagena Passata poszybowała ostro w górę.

W ostatnio czytanych materiałach przemknęła mi gdzieś wiadomość, że VW ma ambicję by być w moto świecie marką podobną do Apple jeśli chodzi o elektronikę. Nie wiem czy to dobry krok, a nawet jeśli to do zmiany myślenia konsumentów potrzeba świetnych strategii marketingowych i także sporo czasu.

Źródło danych: jato.com

tagiTagi: , ,
comment 2 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    Skoda faktycznie jest w tej części Europy chyba tak kupowana.
    Co do Passata – widać, że obrany kierunek przez VW sprawdza się. Elegancka choć konserwatywna linia, ale sporo nowych rozwiązań w środku.

  2. Michał Jaraczewski says:

    @andi: a ja nadal nie jestem przekonany do VW 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum