4 listopada 2011

Nadchodzi najmocniejsza Astra historii. Mowa o modelu Opel Astra IV GTC w wersji OPC. To już będzie prawdziwa gratka dla pasjonatów szybkie, sportowej jazdy. Pod maską znajdzie się turbodoładowany benzynowy dwulitrowy silnik o mocy 280 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Silnik będzie współpracować z manualną sześciobiegową skrzynią biegów. Maksymalna prędkość Astry 4 GTC OPC to 250 km/h.

Opel Astra 4 GTC OPC

Jednak nie tylko mocny silnik wyróżnia Astrę IV GTC OPC, na uwagę zasługuje także zawieszenie, które zostało zaprojektowane z myślą o dynamicznej, agresywnej jeździe. Z przodu znajdą się amortyzatory HiPer Strut z adaptacyjnym systemem FlexRide, powszechnie stosowanym w innych modelach Opla. Jednak w Astrze 4 GTC OPC nie będzie trybu Normal/Sport/Tour, ale Normal/Sport/OPC. Osobiście miałem możliwość przetestowania Insignii w wersji OPC i był ogień. Wiadomo Insignia to dość duży samochód, a w przypadku sportowej wersji Astry GTC, tryb OPC to będzie już ogień do kwadratu. Tryb OPC powoduje bardziej precyzyjną pracę układu kierowniczego, silnik pracuje bardziej dynamicznie, pedał gazu jest bardziej czuły, a zawieszenie bardziej sztywne.

Nowa Astra 4 GTC OPC to również nowa stylistyka nadwozia. Zmodyfikowano nieco kształt zderzaków, tylnego spojlera oraz końcówki układu wydechowego. W środku znajdziemy sportowe kubełkowe fotele, ozdobne listwy OPC oraz nowy zestaw wskaźników.

Opel Astra 4 GTC OPC

Obecnie nie ogłoszono jeszcze polskiej ceny Astry 4 GTC w wersji OPC, ale na pewno będzie ona słono kosztować. Trzeba też liczyć się ze sporym apetytem na paliwo, ale ktoś kto kupuje takie auto musi liczyć się z takimi kosztami. Chociaż nie zdziwiłbym się jeśli jakiś pomysłowy Polak przerobiłby to cacko na wersje LPG 😉

Opel Astra 4 GTC OPC

źródło: media.gm.com

tagiTagi: ,
comment 9 komentarzy »

Komentarze:

  1. Piękne auto, wykończenie w środku nadaje mu sportowy charakter a moc silnika wymiata. Ciekawe czy ktoś będzie w stanie wystartować szybciej na światłach od niego 😀

  2. Autokasacja says:

    Bardzo fajny design. Zadziorne auto, ale LPG mogłoby nie być takim złym pomysłem z racji zbliżających się podwyżek akcyzy i vatu.

  3. Michał Jaraczewski says:

    Nie no, LPG w takim aucie to przestępstwo 😉

  4. iParts says:

    Niestety, mimo to polski naród wielokrotnie pokazywał, że jest pomysłowy, i montaż instalacji LPG do Astry OPC to nie byłby żaden problem, hehe;)

  5. Michał Jaraczewski says:

    W umiejętności Polaków to ja nie wątpię 😉

  6. BRONISŁAW says:

    Wiecie może kiedy będzie ta opcja dostępna w polsce? Bo szukam szukam co tu kupić a po salonach niemam czasu jeździć

  7. Michał Jaraczewski says:

    @Bronisław: jeszcze nie rozpoczęto produkcji seryjnej. Ruszy niebawem w Gliwicach, więc myślę, że wersji OPC w salonach w Polsce będzie można spodziewać sie jesienią.

  8. BRONISŁAW says:

    Witaj Michale, a orientujesz się może czy w innych krajach produkcja już ruszyła ?

  9. Michał Jaraczewski says:

    @Bronisław: produkcja wersji OPC jest tylko i wyłącznie w Gliwicach.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum