26 października 2011

Organizacja Euro NCAP opublikowała dziś najnowsze wyniki testów zderzeniowych. Tym razem crash testom poddano aż 12-ście różnych modeli. Z ciekawostek, to w gamie testowanych modeli znalazły się produkty koncernu Fiat sprzedawane w europie na bazie współpracy z Chryslerem. Na uwagę zasługuje także test nowego Forda Ranger.

Poniżej znajdziecie zestawienie wyników 12 testowanych modeli w kolejności alfabetycznej:

Audi Q3 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 52%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Testy Euro NCAP

BMW serii 1 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Testy Euro NCAP

Chevrolet Captiva – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Fiat Freemont – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 50%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Ford Ranger – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Hyundai Veloster – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Lancia Thema – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 59%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Lancia Voyager – 4 gwiazdki
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 67%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 47%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Mercedes-Benz klasa M – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Testy Euro NCAP

Opel Astra GTC – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 50%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Testy Euro NCAP

Opel Zafira Tourer – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Testy Euro NCAP

Toyota Yaris – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Testy Euro NCAP

Wszystkie z przetestowanych modeli z wyjątkiem modelu Lancia Voyager zdobyły 5 gwiazdek w teście EuroNCAP. Model Ford Ranger jest pierwszym w historii testów pick-up’em, który zdobył najwyższa notę w ocenie specjalistów z Euro NCAP.

Z racji tego, że Opel Astra GTC produkowany jest w gliwickiej fabryce Opla to miałem możliwość nieco bliższego zapoznania się z procesem wyboru samochodów do testów zderzeniowych. Okazuje się, że do testów nie jedzie byle jaki model. Specjaliści z Euro NCAP przyjechali do Gliwic i obserwowali cały proces produkcji partii samochodów przeznaczonych do testów (tzw. batch). Wszystkie samochody pochodziły z normalnego procesu produkcyjnego i nie były poddawane żadnym dodatkowym modyfikacjom. Następnie z całego batcha specjaliści z Euro NCAP wybrali sobie samochody, które następnie przetestowali. Nie ma więc mowy, że producent oszuka test poprzez wspawanie dodatkowych wzmocnień, zastosowanie innych części, itp.

Kolejne wyniki testów organizacja Euro NCAP opublikuje 23 listopada.

Źródło danych: euroncap.com

tagiTagi: , , , , , , , , , , ,
comment 1 komentarz »

Komentarze:

  1. hiszpan says:

    Nie mogę się doczekać na 23 listopada. Ciekawe co dalej…

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum