24 sierpnia 2011

W dniu dzisiejszym organizacja Euro NCAP, zaprezentowała wyniki najnowszych testów zderzeniowych. Wśród przetestowanych modeli znalazł się model Opel Ampera, który jest samochodem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu.

Tym razem przetestowano aż dziesięć modeli, z których aż 9 otrzymało pięć gwiazdek. Specjaliści z Euro NCAP potwierdzili, że w przyszłym roku testy zderzeniowe zostaną zaostrzone.

Poniżej znajdziecie zestawienie wyników testów w kolejności alfabetycznej.

Audi A6 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Euro NCAP - Audi A6

BMW X3 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - BMW X3

Chevrolet Aveo – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 54%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 93%

Euro NCAP - Chevrolet Aveo

Chevrolet Orlando – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - Chevrolet Orlando

Citroen DS5 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 40%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 97%

Euro NCAP - Citroen DS5

Hyundai i40 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Euro NCAP - Hyundai i40

Kia Picanto – 4 gwiazdki
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 47%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43%

Euro NCAP - Kia Picanto

Opel Ampera – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Euro NCAP - Opel Ampera

Volkswagen Golf Cabrio – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - VW Golf Cabrio

Volkswagen Jetta – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - VW Jetta

źródło: EuroNCAP

tagiTagi: , , , , , , , , ,
comment 5 komentarzy »

Komentarze:

  1. iParts says:

    tylko Kia odstaje od reszty…

  2. andi says:

    ale tylko ten model. ESP i byłoby ok. Ampera ma dwie główne oceny gorsze niż Picanto.
    Jakoś zwykle myślałem, że kabriolet jest mniej bezpieczny niż jego pierwowzór. Golf mnie trochę zaskoczył, choć pisali, że pracowali nad sztywnością Cabrio.
    Dlaczego taka A6 dla pieszych jest mniej bezpieczna niż X3?

  3. Michał Jaraczewski says:

    Co do bezpieczeństwa pieszych to tutaj wiem, że przede wszystkim ma wpływ pas przedni i kształt maski.

  4. andi says:

    Podobno jeszcze konstrukcja maski – wzmocnienia czy jej elastyczność.

  5. Michał Jaraczewski says:

    Prawda 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum