2 sierpnia 2011

Około miesiąca zostało do rozpoczęcia targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Kolejnym producentem, którym uchyla rąbka tajemnicy jeszcze przed oficjalną premierą jest Mazda. Japoński koncern zapowiedział, że we Frankfurcie będzie mieć miejsce oficjalna premiera nowego małego SUVa, jakim jest Mazda CX-5.

Japoński koncern zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcia modelu Mazda CX-5, który będzie małym kompaktowym SUVem. Model CX-5 jest pierwszym modelem w gamie Mazdy, który został zaprojektowany w oparciu o nową technologię SkyActive. Nowa technologia SkyActive na którą składa się nowa płyta podłogowa, zawieszenie oraz zupełnie nowe silniki i skrzynie biegów, które cechują się niskim zużyciem paliwa.

Nowa Mazda CX-5

Nowa Mazda CX-5, to także pierwszy model, który został zaprojektowany zgodnie z nowym stylem KODO – Dusza Ruchu. Styl i technologie z modelu CX-5 na pewno zobaczymy w kolejnych nowych modelach Mazdy.

Mazda CX-5 powstała na bazie koncepcyjnego modelu Minagi, który został zaprezentowany podczas tegorocznych targów w Genewie. Jednak porównując oba modele stwierdzam, że model CX-5 jest bardziej spokojny niż koncepcyjna Minagi. CX-5 jakby złagodniała przez co trochę straciła. Zerkając do wnętrza jest jakość tako nijako. Może materiały będą wysokiej jakości i tu model CX-5 zapunktuje, bo bez tego sam design jest jakiś taki typowy – niczym specjalnym nie zachwyca.

Nowa Mazda CX-5

Pod maską Mazdy CX-5 znajdą się dwie jednostki napędowe. Benzynowy silnik SKYACTIV-G 2.0 oraz wysokoprężny SKYACTIV-D 2.2, które będą współpracować z sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nie wiadomo kiedy nowa CX-5-tka pojawi się w polskich salonach, ale można spodziewać się, że pewnie będzie to dopiero w przyszłym roku.

Warto też wspomnieć, że we Frankfurcie pojawi się także nieco odświeżona Mazda 3.

Nowa Mazda CX-5

tagiTagi: , , ,
comment 6 komentarzy »

Komentarze:

  1. iParts says:

    to może być ciekawa konkurencja dla toyoty rav4 czy mitsubishi asx 😉

  2. Michał Jaraczewski says:

    no i dla Nissana Qashqai 😉

  3. andi says:

    Tylko Nissana raczej zaliczają do crossoverów. ASX chyba też. Spotkałem się też, że Mazdę chcą podpiąć pod crossovery, ale w większości przypadków raczej pod małe SUVy. Zatem pozostawiłby do konkurencji RAV, dodał Tiguana, który pojawił się po FL w salonach i zapowiadają CR-V. Szkoda tylko, że silnik diesla pow. 2 litrów – będzie mały problem.

  4. jacek says:

    witam,Mazda CX -5 moim skromnym zdaniem jest bardzo ladnym i udanym stylistycznie modelem kompaktowego SUV-a lub crossovera,jaki bedzie naprawde zobaczymy niebawem,kiedy wyjedzie na drogi.Jego konkurenci reprezentuja bardzo wysoki poziom i tutaj jest powielane przez dziennikarzy motoryzacyjnych bledne nazewnictwo, ktory samochod jest suv-em a ktory crossoverem,wielokrotnie spotykalem w roznych testach porownawczych ,jak i testach prezentujacych dany model samochodu ze raz byl to suv innym razem crossover,dosc duza nonszalancja dziennikarska powoduje tylko zamet w ocenie jednego i drugiego gatunku pojazdow,a roznica jest dosc istotna,ale rownoczesnie dosc plynna,najprostsza definicja mowi ze crossover to auto osobowe, udajace suv-a,suv natomiast to ucywilizowany samochod terenowy,ktoremu do terenowca bardzo daleko i tutaj jest wiele niejasnosci i mylnych interpretacji,gdyz rola napedu odgrywa znaczaca role przy stosowanym nazewnictwie,Sportage jest zatem suv-em, ale jest tez crossoverem- jesli ma naped tylko na jedna os,podobnie jest z innymi samochodami wymienionymi wyzej Rav-4 o ile pamietam ma naped staly 4 x 4 wiec jest suv-em,podobnie Grand Vitara i wszystkie inne ktore maja naped 4 x 4 niezaleznie czy odlaczany czy staly,to jak sadze wyjasnia roznice miedzy tymi pojazdami.

  5. Piotr says:

    Witam, CX-5-tka to przede wszystkim lekki, dynamiczny samochód, który jak inne samochody Mazdy świetnie wyglądają i niewiele spalają (średnio 6 litrów na 100km). ,,Piątka’’ emituje też stosunkowo niewielkie ilość COz więc jeśli ktoś dba o środowisko naturalne, to może sobie zakupić taki samochód. Model CX-5 jest też chyba jedynym z kompaktowych Suvów Mazdy, wyposażonym w system i-stop, który wyłącza silnik podczas przestojów w ruchu ulicznym. Silnik jednak bardzo szybko się włącza, co umożliwia bardzo szybką reakcję, kiedy nagle musisz ruszyć samochodem. System ten wykorzystuje energię spalania, więc jest przede wszystkim ekologiczny. Kolejny dowód na ekonomiczność Mazdy CX-5. Pozdrawiam!

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum