26 lipca 2011

W mediach spekuluje się jakoby za rok podczas targów w Paryżu, koncern Volkswagen ujawnił publicznie model Volkswagen Golf MK VII. Obecna szósta wersja Golfa debiutowała w 2008 roku, więc jak na mój gust rok 2012 to trochę za wcześnie na następcę.
Nie jestem fanem marki Volkswagen i to nie dlatego, że mam zastrzeżenia co do jakości, ale w głównej mierze nie odpowiada mi styl VW. Mam problem z odróżnieniem nowego VW Passata 7 od wersji BK6. Tak samo mam z Golfem. O ile różnice między MK1 i MK2 oraz między MK2 i MK3 były bardzo wyraźne, to już miałem mały problem odróżnić MK4 od MK3, MK5 od MK4, a MK6 rozpoznaje tylko z racji czarnego grilla.

Owszem trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że jeśli coś jest dobre i ludzie to kupują, to po co wprowadzać rygorystyczne zmiany. Coś w tym jest, ale ja oczekuję od auta, że mnie zachwyci, powali na kolana. Wydając na samochód blisko 70 tys. na samochód klasy kompakt, chcę aby auto było naprawdę super.

Kilka dni temu brytyjski tygodnik Auto Express opublikował renderingi nowego VW Golfa 7-mki. Nie wiadomo oczywiście na ile renderingi pokryją się z rzeczywistością, ale nowy Golf w odróżnieniu do poprzedników o dziwo mi się podoba.

VW Golf MK7 rendering

Z przodu widać ładny wąski grill oraz światła LED do jazdy dziennej. Nareszcie zmieniono bryłę samochodu oraz linię boczną. Samochód nabrał bardziej sportowego, dynamicznego charakteru.

Jeśli wierzyć doniesieniom dziennikarzy z Auto Express, nowy Golf będzie oferował silniki benzynowe jedynie w wersjach turbodoładowanych TSI. Mają się także pojawić wersję GTI o mocy 220 KM oraz R z napędem 4×4 i mocą aż 300 KM.

Jeśli chodzi o gamę silników Diesla, to w ofercie pojawią się dwie jednostki 1.6 TDI oraz 2.0 TDI.

Wszystkie wersje oferowane będą z systemem Start-Stop w standardzie, a koncern VW planuje także wersję hybrydową i elektryczną.

VW Golf MK7 rendering

Golf MK7 ma oferować też nowe wyposażenie, wliczając najnowszy komputer pokładowy oferujący dostęp do Internetu, kamerę rozpoznającą znaki drogowe, system LDW, system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, aktywny tempomat oraz system monitorowania martwego pola. Trzeba przyznać, że nie ma tu jakiegoś mega przełomu, Ford Focus MK3 oferuje wszystkie te systemy, no może z wyjątkiem dostępu do Internetu.

tagiTagi: , ,
comment 5 komentarzy »

Komentarze:

  1. Krasus says:

    „kamera rozpoznająca znaki drogowe” – ciekawe, jak się to ma do tego, że w różnych krajach znaki wyglądają nieco inaczej. Czy czasem nie będzie tak, że działa to tylko w Germanii.. 😉

    No i w zasadzie: wtf, po co to w ogóle? By wkurzać kierowcę?;)

  2. Michał Jaraczewski says:

    @Krasus – znaki owszem są różne, jeśli chodzi o wielkość, krój czcionki, itp. Ale ograniczenie prędkości czy zakaz wyprzedzania zawsze tak samo wygląda jeśli chodzi o ogólną koncepcję.

  3. andi says:

    Od tego są odpowiednie algorytmy. Podobnie jak rozpoznawanie ręcznego pisma.
    Jak będzie wyglądać, a któż to wie. Parametry wersji R nikt nie znał do momentu oficjalnej prezentacji.
    Super – każdy ma tu swoje zdanie i gusta.
    Co do nowoczesnych systemów faktycznie Focus ma sporo tego, ale trzeba mieć świadomość, że pojawił się 3 lata później. Co się pojawi się nowym Golfie czas pokaże. Pomimo tego, że pojawił się w 2008 to i tak nowsze konstrukcje mają gorsze wyniki np. w testach zderzeniowych EuroNCAP (nowa Alfa jest tutaj równie dobra).

  4. jacek says:

    stylistyka golfa i w ogole VW mnie sie nie podoba produkt od wielu lat taki sam nic nie wnoszacy,niczym nie ujmuje i nie dziala na wyobraznie,jesli jestesmy na blogu i piszemy to znaczy ze interesujemy sie motoryzacja,ogolne wrazenia sa bardzo istotne,wiadomo kupuje sie oczami,a pod tym wzgledem VW wypada fatalnie,wciaz ta sama bryla,nadwoziowa,linia boczna,zmieniajacy sie troche przod i tyl to stanowczo za malo,wciaz jest trudno odroznic poszczegolne wersje samochodow w kazdym segmencie VW.Konkurencja robi duzo wiecej i lepiej,np obecny Focus wyglada wg.mnie bardzo dobrze,druga odmiana byla fatalna,uspokojona i nawiazujaca do Mondeo,zreszta wszyscy producenci zmieniaja wyglad swoich nastepcow zeby rzucaly sie w oczy,VW w tym kierunku nie robi nic,albo duzo zamalo,postep technologiczny jaki prezentuje to za malo,tym bardziej,ze postep ten w zasadzie jest dla klienta zasobnego portfela skoro serwisowanie jest tak drogie a niestety silniki turbo benzyna kosztuja bardzo szczegolnie jak sie popsuja u tutaj VW nie ma pola do popisu,bo silnik roku 1.4 TSI tak naprawde okazal sie awaryjny i klienci nawet na gwarancji maja powazne problemy bo VW odrzuca reklamacje-wstyd dla producenta.

  5. PoGOOD says:

    A ja tam „jacku” uważam, że nie do końca masz rację…

    Nowy Focus jest świetny, ale nie ma dla mnie nawet krzty tej spójności, którą miał poprzednik po lifcie. Zamiast zgrabnego, szykownego kompakta, Ford wypuścił rozciągniętą w fotoszopie Fistę z brzydszym tyłem…

    To wszystko jest kwestią gustu…

    Golf nigdy do mnie nie przemawiał – aż do VI generacji. Jest świetnie wykonana, dobrze jeździ i spełnia 100% zadań, jakie można postawić kompaktowi. Focus i reszta też, ale Golf i BMW Jedynka są jedynymi propozycjami w tej klasie, które odbierasz jako produkt lepszy niż inne w tej klasie.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum