25 maja 2011

Organizacja Euro NCAP testująca bezpieczeństwo samochodów opublikowała najnowszy wynik testów zderzeniowych. Tym razem przetestowano sześć modeli, wśród których znalazł się Nissan Leaf. Jest to drugie auto elektryczne przetestowane przez organizację Euro NCAP. Poprzednio w lutym organizacja Euro NCAP testowała model Mitsubishi i-MiEV, który zdobył 4 gwiazdki.

Oto najnowsze wyniki w kolejności alfabetycznej:

Citroen DS4 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 97%

EuroNCAP - Citroen DS4

Ford Focus – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - Ford Focus

Lexus CT200h – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 55%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

EuroNCAP - Lexus CT200h

Nissan Leaf – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 84%

EuroNCAP - Nissan Leaf

Peugeot 508 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 97%

EuroNCAP - Peugeot 508

Volvo V60 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100%

EuroNCAP - Volvo V60

Wszystkie z testowanych modeli otrzymały najwyższą notę 5-ciu gwiazdek. Nissan Leaf wypadł w testach lepiej niż Mitsubishi i-MiEV, a na uwagę zasługuje też Volvo V60, które otrzymało maksymalną notę za ocenę aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa.

źródło: EuroNCAP

tagiTagi: , , , , , , ,
comment 4 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    Powiem szczerze, że po cytrynce spodziewałem się lepszego wyniku. Lansowany na model premium powinien i tutaj wykazać się wynikiem premium, no może przynajmniej bardzo dobrym. Bardzo dobry wynik w systemach bezpieczeństwa to nie wszystko. Widać po innych wynikach, że można jeszcze tutaj coś dopracować.
    W zeszłym roku Alfa miała sporo lepszy wynik, ba również 2 lata temu testowany Golf. W sumie to te dwa modele jak na razie w kompaktach wyznaczają pkt. odniesienia. Focus mniej więcej wszędzie równo, bez wyraźnego super wyniku, ale średnio nieźle.

  2. Michał Jaraczewski says:

    @andi mnie w testach dziwi jedna rzecz, a mianowicie wiele z modeli dostaje 5 gwiazdek, bo producenci nauczyli się jak projektować auta by te 5 gwiazdek zgarnąć. Mało kto wie, że testowane są często bardziej wypasione wersje, które zdobywają wyższą notę niż wersje podstawowe. Za kilka lat wszystkie modele będą dostawać 5 gwiazdek i będzie problem odróżnić „lepszy model” od „gorszego”. Pewnie wtedy Euro NCAP po raz n-ty zmieni zasady testów. Dla mnie idealne byłoby wprowadzenie 10-cio stopniowej skali.

  3. Timek says:

    Myślę , że za parę lat to się zmieni skala. I taki Syzyf będzie do końca. Cały czas ogłaszają jakieś wiadomości i zmiany. Przecież na czymś trzeba zarabiać, przecież przy okazji to też wspaniały czynnik reklamowy. Specjaliści już o to zadbali.

  4. Zenon says:

    Jaki jest poziom bezpieczeństwa aktualnie produkowanych samochodów to pokazli bodajże w „5-th gear”. Zderzyli 10 letnie Reanult Espace z nowym. Łączna prędkośc była 100km/h Stare po prostu się rozleciało! Wstrząsające..a w nowym nawet poduszki nie strzeliły!

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum