19 maja 2011

Trochę się opuściłem w nowych wpisach na blogu z powodu delegacji. Czas nadrobić zaległości 😉

Opel zaprezentował oficjalne zdjęcia kolejnej Zafiry trzeciej generacji. Nowy Opel Zafira Tourer produkowany będzie w należących do Opla zakładach w Bochum. Zafira Tourer to dalszy kuzyn Astry IV, z którą dzieli on płytę podłogową Global Compact.

W oficjalnym komunikacie poinformowano, że Opel Zafira Tourer będzie miał swoją światową premierę podczas wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie, która odbędzie się w dniach 15-25 września 2011 r.

Wyróżnikiem nowej Zafiry jest zmodyfikowany system Flex7, dzięki któremu można uzyskać płaską podłogę przestrzeni bagażowej. Kanapa drugiego rzędu siedzeń została przeprojektowana i teraz składa się z trzech niezależnych foteli. Każdy fotel można indywidualnie regulować, również w pionie. Dzięki opcjonalnemu systemowi Lounge Seating, pasażerowie podróżujący z tyłu będą mogli się czuć jak w limuzynie.

Opel Zafira Tourer

Nowy Opel Zafira trzeciej generacji oferuje 710 litrów przestrzeni bagażowej, co jest o 65 litrów więcej w stosunku do obecnie oferowanej drugiej generacji.

Nowością z Zafirze jest system Flex Console, który stanowi rozbudowany system FlexRail znany z nowej Merivy. Dodatkowo nowa Zafira zyska też zmodyfikowany system FlexFix, który będzie mógł pomieścić aż 4 rowery.

Przód samochodu niezbyt mi się podoba z powodu dziwnego kształtu przednich reflektorów. Może i fajnie to wygląda ale w samochodzie typu sportowa Insignia, agresywny przód samochodu rodzinnego trochę psuje całą sylwetkę. Jedyna ciekawostka do oczywiście diody LED w przednich reflektorach.

Opel Zafira Tourer

Opel w końcu postawił na bezpieczeństwo i wąski słupek A. W Zafirze B słupek A był dość masywny przez co mocno ograniczał widoczność podczas skrętu. Jako opcja nowa Zafira Tourer oferować będzie panoramiczny dach, znany już z Astry GTC.

Jeśli chodzi o linię boczną to jest ona ciekawa, fajne przetłoczenie w dolnej części drzwi oraz wypukłość od biegnąca od tylnych lamp. Tył akceptowalny ale szału nie robi. Spory plus to technologia LED w tylnych lampach.

Nowy Opel Zafira Tourer oferować będzie podobnie jak Astra IV adaptacyjny układ sterowania podwoziem – FlexRide. Kierowca może wybrać jedną z 3 opcji czułości zawieszenia i układu kierowniczego – tryby Normal, Sport oraz Tour.

Opel Zafira Tourer

Nowa Zafira oferować będzie też ciekawe rozwiązania techniczne takie jak:

» Adaptive Cruise Control
(ACC) oraz Collision Mitigating Braking (CMB) czyli aktywny tempomat współpracujący z systemem ograniczającym skutki kolizji. Radar stale monitoruje odległość samochodu od pojazdu znajdującego się z przodu. System zmniejsza prędkość utrzymując odpowiedni dystans, a w skrajnej sytuacji może zahamować aby uniknąć kolizji.

»  funkcja Funkcja Following Distance Indication (FDI), która współpracuje z kamerą OpelEye informuje kierowcę o odległości od poprzedzającego pojazdu.

»  funkcja Forward Collision Alert (FCA) również współpracująca z kamerą OpelEye ostrzega kierowcę o bezpośrednio zagrażającej kolizji.

»  system Side Blind Spot Alert (SBSA) ostrzega kierowcę o samochodzie znajdującym się w tzw. martwym polu.

» funkcja Advanced Park Assistant (APA) pomaga kierowcy w znalezieniu odpowiedniego miejsca do parkowania, a kamera umieszczona z tyłu ułatwia trudne manewry.

Wszystkie systemu stosuje już konkurencja więc Opel nie zaprezentował tu niczego odkrywczego. Tak samo funkcja asystenta parkowania bardzo mnie interesuje. Ciekawe czy tylko informuje o możliwym wolnym miejscu do parkowania czy może też system sam zaparkuje samochód.

Opel Zafira Tourer

Nowy Opel Zafira Tourer pojawi się na rynku jesienią tego roku, jednak wątpię aby pojawił się w ofercie u polskich dealerów. W momencie debiutu w Polsce, nowa Zafira oferowana będzie w sześciu wersjach silnikowych:

» 2.0l CDTI – turbodiesel o mocy 110 KM, 130 KM oraz 165 KM.
» 1.4l ECOTEC – turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 KM oraz 140 KM
» 1.8l ECOTEC – silnik benzynowy o mocy 115 KM.

Nieco później do oferty też ma wejść wersja EcoFlex oraz jednostki napędowe wykorzystujące technologię CNG/LPG. Producent zapewnia też możliwość wyboru opcji Start/Stop.

Nowy Opel Zafira Tourer będzie pewnie godnym następcą nieco starej już Zafiry B, która weszla do produkcji w 2005 roku. Opel nie potwierdził jeszcze doniesień medialnych jakoby Zafira B oraz Zafira Tourer miałyby być oferowane równolegle tak jak to teraz ma miejsce z Astrą IV oraz Astrą III Classic, a wcześniej Astrą III i Astrą II Classic.

Niestety Opel tym razem nie powalił na kolana. Pamiętam, że Insignia to był olbrzymi skok do przodu, a nowa Zafira. Hmm… owszem może się podobać ale technicznie nie oferuje niczego co nie miałaby konkurencja. No może z wyjątkiem systemu FlexFix do przewozu rowerów oraz opcji Lounge Seating, o której jednak nie wiadomo jeszcze zbyt wiele.

Opel Zafira Tourer

źródło: media.gm.com

tagiTagi: , , ,
comment 2 komentarze »

Komentarze:

  1. Hosting says:

    Tyl sie nie zmienil. Antena pletwa rekina w nowej Zafirze sugeruje wyzszej klasy system multimedialny, patrz porownanie desek rozdzielczych. Spod emblematu Zafira na tylnej klapie zniknal wyraz Tourer .

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum