28 kwietnia 2011

Niemiecki automobil klub ADAC opublikował raport awaryjności samochodów z podziałem na poszczególne segmenty. Raport powstał na bazie około 500 tysięcy zgłoszeń kierowców, których samochody uległy awarii na trasie. Przeważnie były to samochody w wieku od jednego do sześciu lat. Raport ADAC uwzględnia samochody, które produkowano w niezmienionej formie przez minimum trzy lata, a liczba rejestracji przekroczyła 10 000 egzemplarzy rocznie.

Ranking awaryjności ADAC jest nie uwzględnia przypadków, gdy pomoc kierowcy udzielona została przez innych specjalistów niżeli ADAC. Jednak raport ADAC jako największego niemieckiego automobilu klubu na pewno jest źródłem wielu cennych informacji, zwłaszcza dla osób noszących się z zamiarem kupna używanego samochodu

Oto raport z podziałem na klasy:

» Segment A / Klasa mini:
1. Toyota Aygo
2. Fiat 500
3. Peugeot 107

» Segment B / Auta małe:
1. MINI
2. Peugeot 207
3. Mitsubishi Colt

» Segment C / Klasa kompakt:
1. BMW Serii 1
2. Audi A3
3. Peugeot 308

» Segment D / Klasa średnia:
1. BMW X3
2. Mercedes-Benz Klasy C
3. BMW Serii 3

» Segment E / Klasa wyższa:
1. Audi A5
2. BMW Serii 5
3. Audi A6

» Vany:
1. VW Transporter
2. Mercedes-Benz Vito/Viano
3. Fiat Ducato

Trochę nudny ten raport 😉 W zasadzie w każdej z klas prócz klasy MINI zwyciężyły samochody niemieckich marek (BMW, Audi, VW). Jednak nie ma co ukrywać, że właśnie te marki dominują na rynku niemieckim stąd pewnie takie, a nie inne wyniki. Z drugiej strony należy cenić fachowość i doświadczenie specjalistów z ADAC więc zapewne wyniki należy uznać za miarodajne.

Źródło: ADAC

tagiTagi: , ,
comment 4 komentarze »

Komentarze:

  1. Raku says:

    Raport hmm. ciekawe wyniki! Zwykle wygrywają marki dla kowalskiego (segment marek popularnych). Teraz widzę że jest sporo drogich, prestiżowych firm (producenci premium)…. Mnie zawsze zastanawiało kto kupuje tak drogie i psujące się Audi jak moze mieć lepsze i tańsze VW 🙂 Teraz widzę przynajmniej niektóre firmy premium (i tylko niemieckie – Audi, BMW, Mini, Merc) poprawiły swoje pozycje. Zaskoczony jestem wysoką pozycją Fiata 500 i Puga 107 🙂

  2. Michał Jaraczewski says:

    @Raku pamiętaj że w Niemczech podejście do marek VW, Audi, BMW, Mercedes jest nieco inne niż w PL.

  3. R... says:

    To co piszesz Michał to nie jest sprawa samego „podejścia”, tylko zasobności portfela. Niemcy zarabiają średnio CZTERY-PIĘĆ RAZY TYLE co Polacy :), przy takiej kasie napewno jeździłbym Mercedesem 🙂

  4. Michał Jaraczewski says:

    @r…: to że w Germanii mają większe zarobki to oczwista sprawa ale to też nie znaczy przecież, że każdy Niemiec jeździ mesiem 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum