9 marca 2011

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie koreańska marka Hyundai zaprezentowała swój nowy model Hyundai i40 CW. Model i40 opracowany został w centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Ruesselsheim. Koreańska marka postawiła sobie za cel sprostanie gustom europejskich klientów i utworzenie projektu atrakcyjnego pod względem stylistycznym i cenowym.

Genewa 2011 - Hyundai i40 CW

Hyundai przeszedł długą drogę, samochody marki Hyundai coraz bardziej zagrażają popularnym europejskim markom. Nowy model Hyundai i40 w wersji kombi wygląda bardzo dynamicznie. Auto zostało zaprojektowane zgodnie z najnowszym trendem fluidic sculpture. Samochód będzie konkurował w segmencie D z dobrze znanymi w europie modelami jak Opel Insignia Sports Tourer czy VW Passat czy Ford Mondeo i przyznam, że pod względem stylistycznym projektanci Hyundaia zrobili kawał dobrej roboty.

Gama silników modelu Hyundai i40CW obejmie dwa silniki benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem. Silniki diesla oferowane będą w wersji 1.7l o mocy 115 KM oraz 1.7l o mocy 136 KM. Jeśli chodzi natomiast o benzyniaki to słabsza jednostka o pojemności 1.6l rozwijać będzie moc 135 KM, a najmocniejszy silnik benzynowy 2.0l GDI oferować będzie 177 KM. Hyundai zapowiada także wprowadzenie do oferty proekologicznej wersji Blue, w skład której będzie wchodzić system Stop & Go, system zarządzania energią AMS oraz opony o niskim profilu toczenia.

Mocną stroną modelu Hyundai i40 CW ma być bogate wyposażenie. Klienci będą mogli skorzystać z takich opcji jak: podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, automatyczny system odszraniania przedniej szyby, podgrzewana kierownica, system BlueTooth z opcją rozpoznawania głosu, elektryczny hamulec postojowy, nawigacja satelitarna, asystent parkowania zintegrowany z kamerą cofania. Pod względem bezpieczeństwa Hyundai i40 CW także będzie mocnym graczem w segmencie D, oferując aż 9 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, kurtyny i poduszkę kolanową) oraz system takie jak ESP, ABS, VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) oraz ESS (Emergency Stop Signal).

Genewa 2011 - Hyundai i40 CW

W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie będzie zawierać ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal – sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

Nie wiadomo co wejdzie w skład wyposażenia podstawowego w Polsce, ale myślę że już wkrótce się tego dowiemy. Hyundai postawił sobie za cel sprzedaż 60 tysięcy egzemplarzy modelu i40 CW w 2012 roku, co ma mu zagwarantować miejsce w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli w segmencie D. Jak zawsze pewnie ważnym elementem będzie cena, jednak co jeszcze będzie mogło przyciągnąć klientów do salonu marki Hyundai to program pięcioletniej gwarancji bez limitu kilometrów.

Genewa 2011 - Hyundai i40 CW

tagiTagi: , ,
comment 3 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    Do poziomu wyposażenia nowego Passata (ilość różnych systemów) trochę daleko, ale starają się. Trzeba im przyznać.
    60tyś. i pierwsza piątka? W Polsce na pewno nie, chyba w Europie?

  2. Michał Jaraczewski says:

    @andi: tak, w Europie

  3. Adam says:

    Jak za 1,7D zrobią cenę max 60 tysięcy to będzie hit
    W innym przypadku będzie to kolejny producent z nowością na rynku dla dobrze zarabiającego. Nam w pl potrzebne są samochody kombi do 50 tysięcy w klasie Mondeo czy Pasata
    a nie po 90 tysięcy z wyżyłowanymi silnikami diesel v4 1,7 z marną turbiną

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum