24 lutego 2011

Organizacja Euro NCAP badająca bezpieczeństwo samochodów osobowych, opublikowała najnowszy raport testów zderzeniowych. Testom zderzeniowym po raz pierwszy w historii, poddane również samochody z napędem elektrycznym.

Połowa z przetestowanych ośmiu modeli zdobyła maksymalną ilość 5-ciu gwiazdek, jednak trzeba zwrócić uwagę na to, że modele Citroen C-Zero, Peugeot Ion oraz Mitsubishi i-MiEV to tak naprawdę jeden i ten sam model, a Hyundai ix20 to Kia Venga.

BMW X1 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - BMW X1

Citroen C-Zero – 4 gwiazdki
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Euro NCAP - Citroen C-Zero

Dacia Duster – 3 gwiazdki
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%

Euro NCAP - Dacia Duster

Hyundai ix20 – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - Hyundai ix20

Mitsubishi ASX – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - Mitsubishi ASX

Mitsubishi i-MiEV – 4 gwiazdki
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Euro NCAP - Mitsubishi i-MiEV

Nissan Juke – 5 gwiazdek
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP - Nissan Juke

Peugeot Ion – 4 gwiazdki
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
– bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Euro NCAP - Peugeot Ion

Najgorszą notę otrzymał 5-cio osobowy SUV marki Dacia. Duster zdaniem ekspertów z organizacji Euro NCAP wykazuje niski poziom bezpieczeństwa pieszych przy zderzeniu z autem. Dziwne, że francuski koncern Renault, który jest właścicielem marki Dacia, nie przedkłada należytej uwagi na bezpieczeństwo modeli Dacia. Przypominam, że modele Renault często w testach Euro NCAP zdobywały maksymalne noty. Dziwi więc wynik osiągnięty przez model Duster.

Organizacja Euro NCAP przyznała także po raz pierwszy w 2011 r. nagrodę Euro NCAP Advanced. Nagroda ta została przyznana marce Infinity, za system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departute Prevention). System dostępny jest w modelu Infinity FX i bazuje na systemie kamer, które pomagają kierowcy w utrzymaniu prawidłowego pasa ruchu. System LDP rozwinięty przez Infinity, nieco różni się od podobnych rozwiązań stosowanych przez inne koncerny motoryzacyjne. W większości przypadków systemy LDP jedynie ostrzegają o niekontrolowanej zmianie pasa, natomiast system dostępny w modelu Inifnity FX pomaga kierowcy przywrócić auto na właściwy pas ruchu. System LDP działa przy prędkościach wyższych niż 70 km/h, a jego istota polega na delikatnym przyhamowaniu kół z jednej strony samochodu. System automatycznie jest wyłączany w przypadku sygnalizowania zmiana pasa przy użyciu kierunkowskazu.

Uważam, że przyznawanie nagrody Euro NCAP Advanced to dobry krok. W świecie motoryzacji wiele mówi się, że producenci specjalnie projektują samochody by tylko zdobyć maksymalną ilość gwiazdek, po czym wiele rozwiązań jest eliminowanych. Nagroda za rozwiązania systemowe mające na celu podnieść bezpieczeństwo wydaje się być ciekawym wyróżnieniem, które z pewnością powinno być docenione przez potencjalnych klientów.

źródło: EuroNCAP

tagiTagi: , , , , , , , ,
comment 3 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    Te elektryczne jakoś mało bezpieczne dla pieszych

  2. Piotr says:

    Pozytywnie zaskoczył mnie Nissan Juke – myślałem że będzie gorzej. Natomiast negatywnie Dacia Duster…chyba takie testy nieco obniżą jek sprzedaż…chociaż 39 tys. to niewiele.

  3. andi says:

    Coś za coś – cena generuje w większości przypadków jakość. Jest tańszy niż taki Sportage, ix30, ale nie bardzo może podchodzić do nich pod względem materiałów, rozwiązań, a teraz jak się okazuje również i bezpieczeństwa. Tym bardziej nie może równać się z X1/3, Tiguanem, itp. Coś za coś.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum