4 lutego 2011

W marcu w polskich salonach marki Peugeot pojawi się długo wyczekiwany model Peugeot 508. Samochód jest połączeniem dwóch modeli dotąd będących w ofercie francuskiego koncernu, to jest Peugeota 407 i 607.

Samochód miał premierę podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Peugeot 508 produkowany jest we Francji w dwóch wersjach nadwozia czterodrzwiowy sedan oraz kombi.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508 zarówno w wersji sedan jak i kombi wygląda nowocześnie. Bryła samochodu wygląda dość masywnie przez co odnoszę wrażenie, że 508-mkę określiłbym bardziej mianem krążownika szos, niż dynamicznej sportowej limuzyny. Chociaż jeśli chodzi o trendy stylistyczne to ciężko jest się do czegoś przyczepić.

W środku samochód wygląda elegancko ale też i prosto. Nie ma tu żadnych udziwnień, miliona przycisków na konsoli centralnej, raczej nie widać przepychu i nadmiaru. Wszystko jest wyważone w dobrej proporcji. Podoba mi się deska rozdzielcza, kształt foteli, konsola centralna, jedyne co mi się nie podoba to styl z jakim zaprojektowano trzyramienną kierownicę.

Peugeot 508

Peugeot 508 oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia Access, Active, Allure oraz najbardziej bogata GT.  Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu silników:

Silniki benzynowe:
» 1,6 l VTi o mocy 120 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l THP o mocy 156 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna lub automatyczna

Silniki Diesla:
» 1,6 l e-HDi FAP  o mocy 112 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l HDi FAP o mocy 112 KM – 5-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 140 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 163 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna
» 2,2 l HDi FAP o mocy 204 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna

Najtańsza wersja Access wraz z silnikiem benzynowym 1.6l VTi o mocy 120 KM kosztować będzie 75 800 zł. Zaś cena najbogatszej wersji GT z silnikiem 2.2l HDi FAP o mocy 204 KM ma wynosić 139 000 zł.

W przyszłości ma pojawić się także wersja HYbrid4 z silnikiem o mocy 200 KM oraz z napędem 4×4. Niestety na chwilę obecną nie wiadomo kiedy ta wersja pojawi się w sprzedaży, ani też nie wiadomo jaka będzie jej cena.

Peugeot 508

Access, podstawowa wersja Peugeota 508 zawiera między innymi: Układy ABS, ASR (system kontroli trakcji), ESP, REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna), CBC (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania strona prawa/lewa), manualny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist. Cztery poduszki powietrzne plus kurtyny. Przednie reflektory halogenowe z technologią NEO (New Efficiency Optics +30% więcej światła), reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, tylne światła z diodami LED. Dodatkowo jest szereg opcji poprawiających komfort, wśród nich na przykład: progresywne wspomaganie kierownicy, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby przednie, podłokietnik ze schowkiem. Peugeot 508 w wersji Access posiada także komputer pokładowy współpracujący z monochromatycznym wyświetlaczem na desce rozdzielczej i na tablicy zegarów. Kierowca może też skorzystać z radia CD/MP3 sterowanego z kierownicy. W wersji podstawowej Access Peugeot 508 posiada 6 głośników oraz wejścia AUX i USB.

Bardziej zaawansowana wersja Active kosztuje wraz z silnikiem 1,6 l THP o mocy 156 KM 85 900 zł. W stosunku do wersji Access klient zyskuje dodatkowo: tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne z opcją domykania, dodatkowe gniazda 12V, oświetlenia progów, automatyczną dwustrefową klimatyzację, dodatkową regulację fotelu kierowcy i pasażera, radio CD/MP3 z zestawem 8-miu głośników, skórzana kierownica, Alu felgi, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, automatyczny włącznik świateł.

Najbardziej bogate wersje Allure oraz GT posiadają dodatkowo: bezkluczykowy dostęp do auta, system Start/Stop, tylne czujniki parkowania, podświetlenia diodami LED, możliwość zamówienia klimatyzacji czterostrefowej w cenie 2 200 zł, podgrzewane przednie fotele, półskórzana tapicerka.

Ponadto w najbardziej bogatej wersji GT klient otrzymuje nawigację satelitarną oraz wyposażenie Head-Up Display, czyli wysuwany ekran przed szybą czołową kierowcy który wyświetla informację o  prędkości jazdy, ustawieniach regulatora i ogranicznika prędkości oraz wskazówkach nawigacji WIP NAV 2.

Klient ma do wyboru jedną z 10-ciu wersji kolorystycznych. Jednak dostępne są tylko kolory które są odcieniami bieli, szarości oraz czerni. Na próżno szukać więc wersji zielonej, czerwonej czy wiśniowej.

Szczegółowy cennik wersji sedan wygląda następująco:

Peugeot 508

Wersja kombi jest nieco droższa ale oferuje trochę odmienne wyposażenie w stosunku do wersji sedan, na przykład panoramiczny dach.

Peugeot 508

Ceny nie są małe, ale trzeba przyznać że wyposażenie Peugeota 508 jest bogate i to już w wersji podstawowej. Czy mając wystarczającą ilość gotówki skusiłbym się na 508-mke? Sedana raczej bym nie kupił, to auto to bardziej limuzyna dla jakiegoś prezia, wersja SW już o wiele bardziej do mnie przemawia i można ją określić jako eleganckie, luksusowe rodzinne kombi.

Czy nowy Peugeot 508 będzie konkurencją dla takich modeli jak np.: Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb, VW Passat czy Opel Insignia? Myślę, że pod względem zaawansowania technologicznego, dostępnej gamy silników jak i wyposażenia Peugeot 508 to godny rywal dla swojej konkurencji. Jednak patrząc na trendy sprzedaży i ranking sprzedaży gdzie na czele jest Skoda, VW i Ford to wątpię by Peugeot pokonał konkurencję. Jednak ten model z pewnością powinien poprawić wyniki sprzedaży francuskiego koncernu.

tagiTagi: ,
comment 161 komentarzy »

Komentarze:

  1. Zaniepokojony says:

    Dersan
    Bomba!!!

    Jak odbiorę swojego to też zamieszczę fotkę (hihi)

  2. Zaniepokojony says:

    Napisz również o wrażeniach z pierwszej jazdy.

    PS
    Mam jeszcze jedno pytanie do wszystkich zainteresowanych.
    Co sądzicie o ubezpieczeniu samochodu w AXA Direct?
    Gdzie ubezpieczacie?
    Ja miałem ubezpieczenie w Allianz, ale dowiadywałem się o ubezpieczenie z pełnymi zniżkami, i AXA – wychodzi najtaniej ( i to dużo)
    Zastanawiam się gdzie jest „kruczek”?
    Może coś podpowiecie!

  3. Zaniepokojony says:

    Aha,
    Zakres ubezpieczenia żeby było jasne ( pakiet OC AC NW – porównywalny)

  4. dersan says:

    Ale liczyłeś nówkę z salonu? Na dealerskim ubezpieczeniu vs. Axa? Mi się wydawało że nie ma tańszej opcji na nówkę od dealerskich pakietów i na tyle co sprawdziłem to nie było (ale ja też nie mam max zniżek jeszcze…). Jeżeli sprawdzasz używkę to niewykluczone że jeden z directów (AXA, Liberty Direct, Link4 czy Allianz Direct) wyjdzie Cie taniej – to normalka…

    Wrażenia spoko – HUD – zajebisty bajer, bardzo cicho we wnętrzu, silnik (1,6 THP) zbiera się tak jak oczekiwałem. Na minus na pewno skrzynia – typowo pugowa, mało precyzyjna jak dla mnie, aczkolwiek ma krótki skok drążka. Ksenony i LEDy fajnie wyglądają (nie wiem jak świecą – w nocy nie jeździłem). System multimedialny z nawigo prosty w obsłudze.
    Więcej na razie nie napisze – za dużo nie pojeździłem…

  5. Zaniepokojony says:

    Niestety jesteś w błędzie jeżeli chodzi o pakiet u dealera.
    Nie jest on taki tani jak się wydaje. Posiadam max zniżki (60%) na OC i AC
    Pakiet u dealera jest o ok 500-800 zł droższy niż np w Hestii, Aviva, PZU.
    Warto podzwonić
    Pozdrawiam i szerokiej jazdy

  6. thomas says:

    Odebrany miesiac przed czasem:

    http://imageshack.us/photo/my-images/848/img20110604008.jpg/

    Automat rewelacja, polecam, do HDi idealne rozwiazanie, Jak na razie jest dobrze 😉

  7. los508 says:

    Halo mobilki zanosi się na to że w piątek na polskich drogach pojawi się 508 WS GT – udało się no i się doczekałem jak odbiorę to może foty wystawie.

  8. Michał Jaraczewski says:

    @los5o8: czekamy więc 😉

  9. los508 says:

    Odebrałem 508 SW GT po za kolorem ma wszystko co zamówiłem no i jedzie tak jak myślałem a co najważniejsze to do instrukcji obsługi musiałem zajrzeć tylko po to aby ustawić wysokość otwierania klapy bagażnika. Reszta jest tak intuicyjna że zapoznałem się z nią na trasie do domu (240km) Moje auto łatwo poznać bo nr rej.XX508XX fotek nie będzie bo pudełko z zewnątrz wszyscy znacie.

  10. Michał Jaraczewski says:

    @los508: a jaki kolor zamówiłeś, a jaki dostałeś??

  11. los508 says:

    zamówiłem granatowy a wyrwałem czarny. Z moich informacji jakie mam z PP do Polski 508 SW GT na razie przyjechały 2 sztuki.

  12. thomas says:

    I dobrze, czarny ladniejszy 😉

  13. przemator says:

    no to jestem od wtorku 21 czerwca posiadaczem pużota 508. niestety ze skrzynia manualna. mam pytanie: gdy podłączyłem moj telefon z samochodem przez bluetooth i puscilem jakies mp3, to dzwiek byl w mizernej jakosci, przy ambitniejszych momentach slychac bylo trzaski, krotko mowiac, nie da sie tego sluchac. co moze byc przyczyna?

  14. Greg says:

    Witam, ja tez od wtorku jezdze swoim 508SW 2.0 manual allure – niestety jeden feler – zamówiony z pakietem Vision Plus – odebrałem z zwykłymi reflektorami( problemy w Japoni i nie ma biksenonów). Oczywiście gdy czekałem od 21 lutego do 21 czerwca nikt nic nie wiedział. Delerzy bezradnie rozkladają ręce. Na osłodę dodatkowy rabat i pakiet gratisów do wyposażenia. Pozatym autko super, prowadzi sie rewelacyjnie.

  15. Michał Jaraczewski says:

    Słuchajcie a co ze zwrotem kasy? Biksenony kosztują przecież więcej niż zwykłe reflektory.

  16. los508 says:

    Michał gdzie ty żyjesz? Przecież z tymi samochodami to są jakieś jaja. Ja mojego kupiłem (508GT) zupełnie u innego dilera, ponieważ zamówiony jest gdzieś w przestworzach i nikt nie wie kiedy przyjedzie. Przypadkiem trafiłem do sprzedawcy u którego takie auto stało sobie na placu, a Peugeot Polska który był prze zemnie atakowany miał u siebie kartę pojazdu i nie był w stanie przesunąć tego samochodu do tego salonu w którym np. ja zamówiłem samochód. Ponieważ byłem pod ścianą to z uśmiechem na twarzy zaproponowano mi cenę o 10.000 wyższą od tej która była na moim zamówieniu. Na otarcie łez PP zaproponował mi gratisy za 1350 zł a ty pytasz o zwrot kasy za tam jakieś reflektory. Nie chesz to nie odbieraj i s…. tak się traktuje klienta. (

  17. los508 says:

    PRZEMATOR na początek sprawdź inne źródło (inny telefon)
    a jak rozmowa przez telefon to bez zakłóceń

  18. Greg says:

    Witam
    Może nie wyjaśniłem dokładnie w wcześniejszej wypowiedzi.Oczywiście napjpier odliczyli mi wartość reflektorów biksenonowych od ceny wyjściowej a potem dołożyli rabat.Czyli np
    wczesniejsza cena fabryczna mojej wersji 123 200,00 po odjęciu ceny reflektrów 119 000,00 pln.
    rabat w cześniej x , rabat później x+4,2%+(1000,00 pln na akcesoria) od ceny 119 000,00 pln
    Wziełem te auto dlatego że było w extra cenie, i że do końca roku nie przyjmują zamówień na wersje z biksenonami. Dealer zachował sie bardzo przyzwoicie do granicy rentowności by nie wyjść na minus. Natomiast sama firma Peugeot ma u mnie wielkiego minusa i być może to był ostatni peugeot którego zakupiłem, dla siebie i do firmy – własnie szukam alternatywy.Pozdrawiam przyszłych i teraźniejszych 508

  19. los508 says:

    Witam! Czy ktoś jest zainteresowany przejęciem Leasingu na 508 SW GT?

  20. Michał Jaraczewski says:

    @los508: czyżby nowy nabytek się nie sprawdzał?

  21. los508 says:

    Michał nabytek się sprawdza znakomicie. Jak prześledzisz moje wcześniejsze posty to zobaczysz, że pojazd którym jeżdżę jest identyczny z zamówionym lecz czarny zamiast granatowego. Teraz okazuje się, że mój granatowy znalazł się w produkcji i przyjedzie lipiec/sierpień. Dlatego moja oferta przejęcia leasingu.

  22. Zaniepokojony says:

    Witam wszystkich,
    Ja też od 2 tyg jestem w posiadaniu 508-ki.
    Samochód zajefajny. Prowadzenie, komfort itp. – super!!!
    Natomiast jestem porażony spalaniem. Silnik 1.6 T 156 KM
    Średnia – 9 litrów !!! Masakra. Ktos może powiedzieć, że masz za ciężką nogę. Ale próbowałem jeździć oszczednie. Zszedłem do marnych 8,2. Dramat

  23. Greg says:

    A jaka masz skrzynie aytomat czy manual?

  24. dersan says:

    @zaniepokojony
    mam ten sam silnik w SW
    na długiej trasie (warszawa – kaszuby – warszawa) ok. 705 kilometrów całość, udało mi się zejść do 7,7 litra (dynamiczna jazda, sporo odcinków na poziomie 110 km/h, ale bez szaleństw typu powyżej 140km/h) – w połowie trasy miałem nawet 7,5 litra.
    I myślę że to maks ile się uda zejść przy sensownej, dynamicznej jeździe. Mam ten sam silnik bez turbo w 308 – i na długich trasach schodzę do ok 6,5 litra na sto. Co oznacza że w większej i cięższej 508 SW 7,7 litra jest jak dla mnie do zaakceptowania.
    Pocieszę Cię – mieszkam w Wawie – i w korkach (naprawdę duuużych korkach) potrafi mi zjadać 12,5 litra…… 🙁
    ps. klima cały czas włączona

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum