4 lutego 2011

W marcu w polskich salonach marki Peugeot pojawi się długo wyczekiwany model Peugeot 508. Samochód jest połączeniem dwóch modeli dotąd będących w ofercie francuskiego koncernu, to jest Peugeota 407 i 607.

Samochód miał premierę podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Peugeot 508 produkowany jest we Francji w dwóch wersjach nadwozia czterodrzwiowy sedan oraz kombi.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508 zarówno w wersji sedan jak i kombi wygląda nowocześnie. Bryła samochodu wygląda dość masywnie przez co odnoszę wrażenie, że 508-mkę określiłbym bardziej mianem krążownika szos, niż dynamicznej sportowej limuzyny. Chociaż jeśli chodzi o trendy stylistyczne to ciężko jest się do czegoś przyczepić.

W środku samochód wygląda elegancko ale też i prosto. Nie ma tu żadnych udziwnień, miliona przycisków na konsoli centralnej, raczej nie widać przepychu i nadmiaru. Wszystko jest wyważone w dobrej proporcji. Podoba mi się deska rozdzielcza, kształt foteli, konsola centralna, jedyne co mi się nie podoba to styl z jakim zaprojektowano trzyramienną kierownicę.

Peugeot 508

Peugeot 508 oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia Access, Active, Allure oraz najbardziej bogata GT.  Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu silników:

Silniki benzynowe:
» 1,6 l VTi o mocy 120 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l THP o mocy 156 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna lub automatyczna

Silniki Diesla:
» 1,6 l e-HDi FAP  o mocy 112 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l HDi FAP o mocy 112 KM – 5-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 140 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 163 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna
» 2,2 l HDi FAP o mocy 204 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna

Najtańsza wersja Access wraz z silnikiem benzynowym 1.6l VTi o mocy 120 KM kosztować będzie 75 800 zł. Zaś cena najbogatszej wersji GT z silnikiem 2.2l HDi FAP o mocy 204 KM ma wynosić 139 000 zł.

W przyszłości ma pojawić się także wersja HYbrid4 z silnikiem o mocy 200 KM oraz z napędem 4×4. Niestety na chwilę obecną nie wiadomo kiedy ta wersja pojawi się w sprzedaży, ani też nie wiadomo jaka będzie jej cena.

Peugeot 508

Access, podstawowa wersja Peugeota 508 zawiera między innymi: Układy ABS, ASR (system kontroli trakcji), ESP, REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna), CBC (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania strona prawa/lewa), manualny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist. Cztery poduszki powietrzne plus kurtyny. Przednie reflektory halogenowe z technologią NEO (New Efficiency Optics +30% więcej światła), reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, tylne światła z diodami LED. Dodatkowo jest szereg opcji poprawiających komfort, wśród nich na przykład: progresywne wspomaganie kierownicy, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby przednie, podłokietnik ze schowkiem. Peugeot 508 w wersji Access posiada także komputer pokładowy współpracujący z monochromatycznym wyświetlaczem na desce rozdzielczej i na tablicy zegarów. Kierowca może też skorzystać z radia CD/MP3 sterowanego z kierownicy. W wersji podstawowej Access Peugeot 508 posiada 6 głośników oraz wejścia AUX i USB.

Bardziej zaawansowana wersja Active kosztuje wraz z silnikiem 1,6 l THP o mocy 156 KM 85 900 zł. W stosunku do wersji Access klient zyskuje dodatkowo: tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne z opcją domykania, dodatkowe gniazda 12V, oświetlenia progów, automatyczną dwustrefową klimatyzację, dodatkową regulację fotelu kierowcy i pasażera, radio CD/MP3 z zestawem 8-miu głośników, skórzana kierownica, Alu felgi, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, automatyczny włącznik świateł.

Najbardziej bogate wersje Allure oraz GT posiadają dodatkowo: bezkluczykowy dostęp do auta, system Start/Stop, tylne czujniki parkowania, podświetlenia diodami LED, możliwość zamówienia klimatyzacji czterostrefowej w cenie 2 200 zł, podgrzewane przednie fotele, półskórzana tapicerka.

Ponadto w najbardziej bogatej wersji GT klient otrzymuje nawigację satelitarną oraz wyposażenie Head-Up Display, czyli wysuwany ekran przed szybą czołową kierowcy który wyświetla informację o  prędkości jazdy, ustawieniach regulatora i ogranicznika prędkości oraz wskazówkach nawigacji WIP NAV 2.

Klient ma do wyboru jedną z 10-ciu wersji kolorystycznych. Jednak dostępne są tylko kolory które są odcieniami bieli, szarości oraz czerni. Na próżno szukać więc wersji zielonej, czerwonej czy wiśniowej.

Szczegółowy cennik wersji sedan wygląda następująco:

Peugeot 508

Wersja kombi jest nieco droższa ale oferuje trochę odmienne wyposażenie w stosunku do wersji sedan, na przykład panoramiczny dach.

Peugeot 508

Ceny nie są małe, ale trzeba przyznać że wyposażenie Peugeota 508 jest bogate i to już w wersji podstawowej. Czy mając wystarczającą ilość gotówki skusiłbym się na 508-mke? Sedana raczej bym nie kupił, to auto to bardziej limuzyna dla jakiegoś prezia, wersja SW już o wiele bardziej do mnie przemawia i można ją określić jako eleganckie, luksusowe rodzinne kombi.

Czy nowy Peugeot 508 będzie konkurencją dla takich modeli jak np.: Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb, VW Passat czy Opel Insignia? Myślę, że pod względem zaawansowania technologicznego, dostępnej gamy silników jak i wyposażenia Peugeot 508 to godny rywal dla swojej konkurencji. Jednak patrząc na trendy sprzedaży i ranking sprzedaży gdzie na czele jest Skoda, VW i Ford to wątpię by Peugeot pokonał konkurencję. Jednak ten model z pewnością powinien poprawić wyniki sprzedaży francuskiego koncernu.

tagiTagi: ,
comment 161 komentarzy »

Komentarze:

  1. thomas says:

    Z tego maila od PP wynika, ze tylko niektore konfiguracje maja opoznienia. Moze akurat moja sie wyprodukuje na czas, bede informowal na biezaco.

    Tymczasem czekam na odpowiedz od PP w sprawie mojego zamowienia, ktore wystosunkowal moj sprzedawca.

  2. Michał Jaraczewski says:

    Czyli dobrze przewidywali analitycy, że krysys japoński odbije się czkawką dopiero w kolejnych miesiącach. Od tragedii minęło już ponad 2 miesiące.

  3. los508 says:

    pokazuje to jak bezradne są nie które firmy które przez ponad dwa miesiące nie potrafią wdrożyć systemów naprawczych i sporządzić planu działania. Odpowiedzi z PP są „okrągłe” ale szczegółów brak.

  4. thomas says:

    508 sie wyprodukowal i czeka na transport do Polski.

    Hurra! 😀

  5. dersan says:

    Do osób które zamówiły/kupiły 508 – czy moglibyście podać jaki rabat (procentowo) uzyskaliście od ceny wyjściowej?
    Jestem na etapie tak naprawdę podejmowania decyzji (do poniedziałku się zdecyduję), a chcę wziąc 508 SW ze stocku – jest kilka fajnych konfigów.
    Będę BARDZO, BARDZO wdzięczny za pomoc.

  6. thomas says:

    Rabat to kwestia indywidualna. Peugeot ma dobre ceny dla firm, jest fajna oferta dla osob ktore posiadaja co najmniej 3 auta w firmie.

    Nie wiem skad jestes, ale mi najlepsza cene w Wielkopolsce udalo sie uzyskac w Peugeot Konin – zadzwon i spytaj o Pana Arkadiusza, szefa sprzedazy.

    Powodzenia

  7. Dersan says:

    Niestety nie kupuje na firme, tylko na osobę prywatną. Ale posiadam już peugeota co powinno być plusem dla mnie. Jakby ktoś chciał podzielić cyfrą to będę wdzięczny. Miasto niestety Warszawa…

  8. Greg says:

    NIestety zamówione 508SW mimo że miała byc na 25 maja ( zamówiona w lutym) bedzie 15 czerwca. 508GT – (tez zamówione w lutym)pażdziernik optymistycznie

  9. los508 says:

    Greg skąd te wieści?

  10. thomas says:

    Najpewniej od dilera. Moj powiedzial ze auto wyprodukowane i czeka na transport, bedzie do odbioru na 100% do 30 czerwca.

  11. los508 says:

    Thomas a nie dziwi Ciebie że 1000 km auto pojedzie 40 dni, ja już nie wierzę w to co opowiadają sprzedawcy bo mój z którym jestem w dużej bliskości powiedział że gdybym był z tz ulicy to by mi ściemniali…

  12. thomas says:

    508 robia we Francji i w Chinach, moze z Chin moj jedzie 😀

    A tak powaznie to niech sobie jedzie te 40 dni, od marca byla mowa o 30 czerwca, skoro auto rzekomo czeka na transport, a nie jak u innych przesuwaja date odbioru to jestem dobrej mysli.

  13. Zaniepokojony says:

    Panowie!
    Nie wierzcie we wróżki.

  14. Greg says:

    Los508 wieści mam od swojego delara u którego kupuje notorycznie całą flotę – ufam że traktuje mnie poważnie 🙂

  15. thomas says:

    Nie ma co debatowac, ja czekam, jak bedzie stał na placu u dilera to powiadomie 😉

  16. thomas says:

    Cytat: „Witam
    Pana auto wjedzie w tym tygodniu do Polski, będzie do odbioru na początku czerwca. Możemy już robić wniosek leasingowy.”

    Chyba mam szczescie 😉

  17. los508 says:

    Thomas!
    Gratulacje. Mam pytanie kiedy zamówiłeś samochód i czy to jest sedan czy kombi.

  18. los508 says:

    i jeszcze jedno skrzynia automatyczna czy zautomatyzowana

  19. thomas says:

    Zamowienie 19 marca, ASO Konin.

    2.0 HDI automat 163km. Sedan.

  20. Zaniepokojony says:

    Do teraz nie wierzę.
    Info od dealera – autko się wyprodukowało!!!
    Czeka na transport do Polski.
    Oczekiwany termin – 10 czerwca !!!

    PS
    Ja też mam chyba szczęście
    Hi Hi

  21. Michał Jaraczewski says:

    10 czerwca to już tuż tuż 😉

  22. los508 says:

    a moje GT SW jest (nikt nie wie gdzie) ostatnia rozmowa z PP była taka ” to pan nie wie że fabryk w Japonii nie ma ” W przyszłym tygodniu przesiadam się do 5008 i czekam …. Wiem, że zamówione w lutym GT sedany są wydawane klientom. Dziwi mnie sytuacja, że PSA po mimo tak długiego czasu od wydarzeń w Japonii (2,5 miesiąca) nie potrafi przedstawić planu produkcji samochodów do których podzespoły są produkowane miedzy innymi w Japonii. Wszystkim którzy doczekali się swoich aut życzę szerokiej drogi.

  23. thomas says:

    Z tego co slyszalem od swojego dilera, to GT sa ciezko dostepne nie tylko ze wzgledu na katastrofe w Japonii. Wspominal cos, ze od poczatku byla mowa miedzy dilerami, ze moga byc opoznienia, dlatego On odradzal klientom i nie zamowil zadnego GT do produkcji. Czemu tak jest – nie wiem.

    Ja moze odbiore w sobote, ale to moze, bo dzisiaj dopiero zjechalo na placu pod salonem.

    Powodzenia!

  24. dersan says:

    Ja odbieram swojego jutro 🙂 dzisiaj papierologia, a jutro zapewne odbiór srebrnej „szczały”

  25. thomas says:

    Auto zarejestrowane, jak sie wyrobie to odbior jutro – jak nie, to na spokojnie w sobote 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum