4 lutego 2011

W marcu w polskich salonach marki Peugeot pojawi się długo wyczekiwany model Peugeot 508. Samochód jest połączeniem dwóch modeli dotąd będących w ofercie francuskiego koncernu, to jest Peugeota 407 i 607.

Samochód miał premierę podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Peugeot 508 produkowany jest we Francji w dwóch wersjach nadwozia czterodrzwiowy sedan oraz kombi.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508 zarówno w wersji sedan jak i kombi wygląda nowocześnie. Bryła samochodu wygląda dość masywnie przez co odnoszę wrażenie, że 508-mkę określiłbym bardziej mianem krążownika szos, niż dynamicznej sportowej limuzyny. Chociaż jeśli chodzi o trendy stylistyczne to ciężko jest się do czegoś przyczepić.

W środku samochód wygląda elegancko ale też i prosto. Nie ma tu żadnych udziwnień, miliona przycisków na konsoli centralnej, raczej nie widać przepychu i nadmiaru. Wszystko jest wyważone w dobrej proporcji. Podoba mi się deska rozdzielcza, kształt foteli, konsola centralna, jedyne co mi się nie podoba to styl z jakim zaprojektowano trzyramienną kierownicę.

Peugeot 508

Peugeot 508 oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia Access, Active, Allure oraz najbardziej bogata GT.  Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu silników:

Silniki benzynowe:
» 1,6 l VTi o mocy 120 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l THP o mocy 156 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna lub automatyczna

Silniki Diesla:
» 1,6 l e-HDi FAP  o mocy 112 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l HDi FAP o mocy 112 KM – 5-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 140 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 163 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna
» 2,2 l HDi FAP o mocy 204 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna

Najtańsza wersja Access wraz z silnikiem benzynowym 1.6l VTi o mocy 120 KM kosztować będzie 75 800 zł. Zaś cena najbogatszej wersji GT z silnikiem 2.2l HDi FAP o mocy 204 KM ma wynosić 139 000 zł.

W przyszłości ma pojawić się także wersja HYbrid4 z silnikiem o mocy 200 KM oraz z napędem 4×4. Niestety na chwilę obecną nie wiadomo kiedy ta wersja pojawi się w sprzedaży, ani też nie wiadomo jaka będzie jej cena.

Peugeot 508

Access, podstawowa wersja Peugeota 508 zawiera między innymi: Układy ABS, ASR (system kontroli trakcji), ESP, REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna), CBC (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania strona prawa/lewa), manualny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist. Cztery poduszki powietrzne plus kurtyny. Przednie reflektory halogenowe z technologią NEO (New Efficiency Optics +30% więcej światła), reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, tylne światła z diodami LED. Dodatkowo jest szereg opcji poprawiających komfort, wśród nich na przykład: progresywne wspomaganie kierownicy, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby przednie, podłokietnik ze schowkiem. Peugeot 508 w wersji Access posiada także komputer pokładowy współpracujący z monochromatycznym wyświetlaczem na desce rozdzielczej i na tablicy zegarów. Kierowca może też skorzystać z radia CD/MP3 sterowanego z kierownicy. W wersji podstawowej Access Peugeot 508 posiada 6 głośników oraz wejścia AUX i USB.

Bardziej zaawansowana wersja Active kosztuje wraz z silnikiem 1,6 l THP o mocy 156 KM 85 900 zł. W stosunku do wersji Access klient zyskuje dodatkowo: tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne z opcją domykania, dodatkowe gniazda 12V, oświetlenia progów, automatyczną dwustrefową klimatyzację, dodatkową regulację fotelu kierowcy i pasażera, radio CD/MP3 z zestawem 8-miu głośników, skórzana kierownica, Alu felgi, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, automatyczny włącznik świateł.

Najbardziej bogate wersje Allure oraz GT posiadają dodatkowo: bezkluczykowy dostęp do auta, system Start/Stop, tylne czujniki parkowania, podświetlenia diodami LED, możliwość zamówienia klimatyzacji czterostrefowej w cenie 2 200 zł, podgrzewane przednie fotele, półskórzana tapicerka.

Ponadto w najbardziej bogatej wersji GT klient otrzymuje nawigację satelitarną oraz wyposażenie Head-Up Display, czyli wysuwany ekran przed szybą czołową kierowcy który wyświetla informację o  prędkości jazdy, ustawieniach regulatora i ogranicznika prędkości oraz wskazówkach nawigacji WIP NAV 2.

Klient ma do wyboru jedną z 10-ciu wersji kolorystycznych. Jednak dostępne są tylko kolory które są odcieniami bieli, szarości oraz czerni. Na próżno szukać więc wersji zielonej, czerwonej czy wiśniowej.

Szczegółowy cennik wersji sedan wygląda następująco:

Peugeot 508

Wersja kombi jest nieco droższa ale oferuje trochę odmienne wyposażenie w stosunku do wersji sedan, na przykład panoramiczny dach.

Peugeot 508

Ceny nie są małe, ale trzeba przyznać że wyposażenie Peugeota 508 jest bogate i to już w wersji podstawowej. Czy mając wystarczającą ilość gotówki skusiłbym się na 508-mke? Sedana raczej bym nie kupił, to auto to bardziej limuzyna dla jakiegoś prezia, wersja SW już o wiele bardziej do mnie przemawia i można ją określić jako eleganckie, luksusowe rodzinne kombi.

Czy nowy Peugeot 508 będzie konkurencją dla takich modeli jak np.: Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb, VW Passat czy Opel Insignia? Myślę, że pod względem zaawansowania technologicznego, dostępnej gamy silników jak i wyposażenia Peugeot 508 to godny rywal dla swojej konkurencji. Jednak patrząc na trendy sprzedaży i ranking sprzedaży gdzie na czele jest Skoda, VW i Ford to wątpię by Peugeot pokonał konkurencję. Jednak ten model z pewnością powinien poprawić wyniki sprzedaży francuskiego koncernu.

tagiTagi: ,
comment 161 komentarzy »

Komentarze:

  1. Krasus says:

    „tempo mat” – Word sam pewnie rozdzielił Ci to słowo na dwa;)

    Bardzo mi się autko podoba. Mam Mazdę 6 kombi i jak patrzę na 508 to myślę, że jest to dla niej groźna konkurencja. Jedyne co mi się nie podoba to fakt, że najlepsze wersje są w automacie. Jakoś nie mam do tego rozwiązania przekonania…

    Wyposażenie robi super wrażenie, ciekaw jestem jak prezentuje się i działa ten wysuwany ekran przez kierowcą, jak masz fotkę to wrzuć:)

  2. Michał Jaraczewski says:

    @Krasus: niestety nie widziałem nigdzie zdjęć tego HUD’a w Pugu 508 ale pewnie jest podobne do tegoz Puga 3008.

    Literówkę poprawiłem, to wina Worda 😉

  3. los508 says:

    Zakupiłem już to auto. Dobrze ,że jest w automacie. Silniki 2,2 to jest duża konkurencja dla rywali.
    Wykonanie jak zwykle perfekcyjne.
    Do zobaczenia na trasie.

  4. vinci says:

    Powiem tak: samochód pod tytułem 508 zagrozi nie tylko mazdzie… Najpopularniejsze samochody w tej klasie wyglądają naprawdę blado przy 508,chodzi mi tutaj przede wszystkim o wnętrze samochodu, a konkretnie o wykonanie i jakość materiałów. Zawieszenie 1 klasa, znany z dobrego prowadzenia ford mondeo ma się czego bać. Tak naprawdę 2 samochody można porównać jeżeli chodzi o właściwości jezdne vw passat i toyota avensis. Fakt brakuje mocnej benzyny, dla fanów mocnych wrażeń pozostaje 2.2 hdi chociaż benzyna 1.6 turbo jeździ naprawdę przyzwoicie. Wysuwany ekran, moim zdaniem jest zbędny ( nie lubię takich pierdół 😀 ) jednak spełnia swoje zadanie ( wszystko co ma być widać to jest i tyle). PZDR

  5. Michał Jaraczewski says:

    @vinci: nie jeździłem, nie dotykałem. Jeśli będę miał możliwość sprawdzenia organoleptycznie to na pewno podzielę się swoją opinią.

  6. kolofsson says:

    posiadam wysłużonego peżota 406 (rocznik 1997, pierwszy właściciel) i jak tylko 508 pojawi się w salonach to zamierzam się wybrać. interesuje mnie wersja active, benzyna 1,6 z automatem (widze, ze cena 91 tys). malo jezdze, wiec nie ma sensu dopłacać do diesla. co o tym sądzicie?

  7. los508 says:

    kolofsson Miałem od 96 roku dwie 406 1,8 i 2,0 Byłem bardzo zadowolony szczególnie z 2,0.W 407 (disel) miałem automat. Trochę archaiczny (4przełozenia) ale dawał radę.Skrzynia automatyczna to jest to.Nigdy już nie kupię samochodu z manualem.Cena o której piszesz jest nieco wyższa.Jeżeli mało jeździsz to będziesz na pewno zadowolony. 156 KM to niezbyt wiele no i technika jazdy w automacie trochę inna.Ja zamówiłem 2,2GT i już nie mogę się doczekać dnia odbioru. Szerokości 🙂

  8. kolofsson says:

    @los508

    moj pezocik to benzyna 2.0 135 koni. mimo ze jest codziennie uzywany to ma tylko 170 tys km! (w 14 lat!)

    wersja GT to budżetowo spory wydatek, praktycznie 1,5 ceny wersji podstawowej. ja nie jestem takim wyścigowcem.

    piszesz, ze juz zamowiles. czy to jakas przedsprzedaz? poza tym, nawet nie poczekasz na jazde probna?

    ja automatu nigdy nie probowalem, ale nie przepadam za pedalem sprzegla :D, moglbym sie go pozbyc. pytanie, czy ten w 508 bedzie solidny? czytalem ze skrzynie DSG volkswagena sa naprawde dobre.

  9. los508 says:

    Od lat kupuję Peugeoty. Ostatnio przez 4 lata jeździłem 407SW. Ponieważ nie było nowego modelu zakupiłem Toyotę Avensis.(porażka) I czekałem na moją ulubioną markę. Po dwóch latach nareszcie pojawiła się 508. Ponieważ mam do Peugeota olbrzymie zaufanie (od 1996 kupiłem 8 nowych samochodów), 4 lutego złożyłem zamówienie na 2,2 GT SW i już nie mogę się doczekać dnia odbioru.Auto z ful opcją (wszystko co można dołożyć)kosztuje 140700zł. O skrzyni DSG też dużo czytałem. Podobno dobra. Ale czy widziałeś samochody w których się je montuje. Passat stojący obok 508 to ubogi krewny.Jak się chcesz przejechać samochodem o którym myślisz to prawdopodobnie będziesz miał kłopot.Sprzedawcy nie zamawiają jako demo samochodów ze skrzynią automatyczną. Mają kłopot z ich upłynnieniem bo w Polsce to rozwiązanie (AUTOMAT) jest nadal mało popularne. Szerokości 🙂

  10. kolofsson says:

    heh a to dobre, u mnie w domu tez jest avensis i srednio na jeza psul sie czesciej niz 406. i to pomimo ogolnej opinii, ze francuskie sie psuja, a ze toyoty takie niezawodne. w toyocie musialem wymienic cale reflektory bo sie wypalily.

    owszem, ani passat ani golf mi sie nie podobaja. w zeszlym roku testowalem opla insignie i co ciekawe mieli automat dostepny do jazdy probnej. opel z zewnatrz mnie urzekl, ale w srodku wcale mi sie nie podobalo. przygladalem sie tez Mazdzie 6 ale postanowilem poczekac na 508.

  11. los508 says:

    No to czekamy. Ciekaw jestem Twojej opinii po obejrzeniu tego auta a to już za 18 dni. 🙂

  12. vinci says:

    już też zamówiłem 508 1.6 automat 156 KM w wersji allure, co prawda dla matki, ale teraz jej zazdroszcze, w zeszłym roku kupiłem 3008 i trochę za wcześnie na wymianę.

  13. los508 says:

    Vinci jak poprosisz to może Mama na niedzielne popołudnie wypożyczy Tobie samochodzik i się przejedziesz. Szerokości 🙂

  14. kolofsson says:

    no to vinci ci powiem, ze mam analogiczna sytuacje. ja tez doradzam mamie liczac, ze sobie pojezdze. ale sie dziwie ze juz zamowiles, bez czekania na pierwsze opinie, na obejrzenie wozu z bliska. przeciez to nie jest zakup butow za 100 zł tylko wozu za 100 000! 🙂

  15. Michał Jaraczewski says:

    Niektórzy tak mają, że kupują w ciemno 😉 Zresztą na początku sprzedaży można wyrwać ponoć niezłe upusty.

  16. vinci says:

    Nie tak do końca nic nie wiem o samochodzie. Mój brat pracuje w Peugeot i wiem dosyć dużo na temat tego samochodu. 3008 też zamawiałem na początku 2010 r czyli parę miesięcy po premierze i odpukać nic mi się z nim nie dzieje. Trochę poznałem politykę Peugeot-a i modele z 8 na końcy wyglądają dosyć ciekawie kupując exelem. Po za tym Peugeot ma potężne rabaty dla firm. W związku z powyższym zawsze mam niższe ceny kupując na firmę. Dodatkowo brat też tam trochę może 🙂

  17. kolofsson says:

    co to znaczy kupowac exelem? z wyprzedzeniem? jesli to prawda, ze sa duze rabaty na firme, to sie dobrze sklada. bardzo zalowalem, ze odpuscilismy ta insignie, bo oni dawali rabat 7000 zl + jeszcze 7% od wartosci. do tego odlicz VAT za kratke, i mozna bylo miec insignie cosmo za jakies 70 000 zł netto. teraz kratki juz nie ma, wiec liczylem sie z tym, ze w takiej cenie duzego auta nie kupie.

  18. vinci says:

    Exel wyliczy przy dobrym ksiegowym jaki samochód będzie najtańszy w eksploatacji cena zakupu+koszty eksploatacji ( spalanie przeglądy itp. ) wychodzi, która marka jest ,,najtańsza”. Teraz zamawiając 508 allure 1.6 benz automat + opcje 8.300 jest cena 108300 brutto, dla firmy 94000 brutto ja tyle zapłacę za samochód w maju bo w maju mam do odbioru. Jak ktoś chętny to podam namiar do zaprzyjaźnionego salonu

  19. KAROL says:

    WIDZĘ ZE PEUGEOT DLA FIRM DAJE WIELE PRAWIE 13,2% CIEKAWE GDZIE MOŻNA TYLE DOSTAĆ

  20. vinci says:

    Mariocar Gliwice Paweł Markiewicz, pawel.markiewicz@mariocar.pl. Jak ktoś chce to napiszcie do niego. 13 % to nic. W zesdzły roku kupowałem też boxera i rabat ponad 40% 🙂
    PZDR

  21. Michał Jaraczewski says:

    @vinci: Ty jesteś z Gliwic? 🙂

  22. vinci says:

    Akurat teraz mieszkam w Zabrzu

  23. kolofsson says:

    exel czy excel? ;p

    13% znizki to super oferta. zobacze co mi powiedza w moim salonie, ale dobrze wiedziec, jaka jest alternatywa.

  24. vinci says:

    excel 🙂 napisałem fonetycznie. 13% dla firmy, która ma co najmniej 3 samochody do 3,5 czy 4 t i nie na wersje GT na Gt jest mniej ale nie mam oferty teraz, kusiła mnie 508 gt, ale dla matki 1 – nie ma potrzeby kupować tak mocnego silnika 2- wychodził dużo drożej od allure

  25. vinci says:

    kolofsson:
    1 marca 2011 | 23:54

    no to vinci ci powiem, ze mam analogiczna sytuacje. ja tez doradzam mamie liczac, ze sobie pojezdze. ale sie dziwie ze juz zamowiles, bez czekania na pierwsze opinie, na obejrzenie wozu z bliska. przeciez to nie jest zakup butow za 100 zł tylko wozu za 100 000.

    Jeździłem:)

1 2 3 7

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum