4 lutego 2011

W marcu w polskich salonach marki Peugeot pojawi się długo wyczekiwany model Peugeot 508. Samochód jest połączeniem dwóch modeli dotąd będących w ofercie francuskiego koncernu, to jest Peugeota 407 i 607.

Samochód miał premierę podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Peugeot 508 produkowany jest we Francji w dwóch wersjach nadwozia czterodrzwiowy sedan oraz kombi.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508 zarówno w wersji sedan jak i kombi wygląda nowocześnie. Bryła samochodu wygląda dość masywnie przez co odnoszę wrażenie, że 508-mkę określiłbym bardziej mianem krążownika szos, niż dynamicznej sportowej limuzyny. Chociaż jeśli chodzi o trendy stylistyczne to ciężko jest się do czegoś przyczepić.

W środku samochód wygląda elegancko ale też i prosto. Nie ma tu żadnych udziwnień, miliona przycisków na konsoli centralnej, raczej nie widać przepychu i nadmiaru. Wszystko jest wyważone w dobrej proporcji. Podoba mi się deska rozdzielcza, kształt foteli, konsola centralna, jedyne co mi się nie podoba to styl z jakim zaprojektowano trzyramienną kierownicę.

Peugeot 508

Peugeot 508 oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia Access, Active, Allure oraz najbardziej bogata GT.  Klienci będą mogli wybrać jeden z sześciu silników:

Silniki benzynowe:
» 1,6 l VTi o mocy 120 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l THP o mocy 156 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna lub automatyczna

Silniki Diesla:
» 1,6 l e-HDi FAP  o mocy 112 KM – sterowana elektronicznie 6-cio biegowa manualna skrzynia biegów
» 1,6 l HDi FAP o mocy 112 KM – 5-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 140 KM – 6-cio biegowa przekładnia manualna
» 2,0 l HDi FAP o mocy 163 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna
» 2,2 l HDi FAP o mocy 204 KM – 6-cio biegowa przekładnia automatyczna

Najtańsza wersja Access wraz z silnikiem benzynowym 1.6l VTi o mocy 120 KM kosztować będzie 75 800 zł. Zaś cena najbogatszej wersji GT z silnikiem 2.2l HDi FAP o mocy 204 KM ma wynosić 139 000 zł.

W przyszłości ma pojawić się także wersja HYbrid4 z silnikiem o mocy 200 KM oraz z napędem 4×4. Niestety na chwilę obecną nie wiadomo kiedy ta wersja pojawi się w sprzedaży, ani też nie wiadomo jaka będzie jej cena.

Peugeot 508

Access, podstawowa wersja Peugeota 508 zawiera między innymi: Układy ABS, ASR (system kontroli trakcji), ESP, REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna), CBC (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania strona prawa/lewa), manualny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist. Cztery poduszki powietrzne plus kurtyny. Przednie reflektory halogenowe z technologią NEO (New Efficiency Optics +30% więcej światła), reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, tylne światła z diodami LED. Dodatkowo jest szereg opcji poprawiających komfort, wśród nich na przykład: progresywne wspomaganie kierownicy, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby przednie, podłokietnik ze schowkiem. Peugeot 508 w wersji Access posiada także komputer pokładowy współpracujący z monochromatycznym wyświetlaczem na desce rozdzielczej i na tablicy zegarów. Kierowca może też skorzystać z radia CD/MP3 sterowanego z kierownicy. W wersji podstawowej Access Peugeot 508 posiada 6 głośników oraz wejścia AUX i USB.

Bardziej zaawansowana wersja Active kosztuje wraz z silnikiem 1,6 l THP o mocy 156 KM 85 900 zł. W stosunku do wersji Access klient zyskuje dodatkowo: tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne z opcją domykania, dodatkowe gniazda 12V, oświetlenia progów, automatyczną dwustrefową klimatyzację, dodatkową regulację fotelu kierowcy i pasażera, radio CD/MP3 z zestawem 8-miu głośników, skórzana kierownica, Alu felgi, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, automatyczny włącznik świateł.

Najbardziej bogate wersje Allure oraz GT posiadają dodatkowo: bezkluczykowy dostęp do auta, system Start/Stop, tylne czujniki parkowania, podświetlenia diodami LED, możliwość zamówienia klimatyzacji czterostrefowej w cenie 2 200 zł, podgrzewane przednie fotele, półskórzana tapicerka.

Ponadto w najbardziej bogatej wersji GT klient otrzymuje nawigację satelitarną oraz wyposażenie Head-Up Display, czyli wysuwany ekran przed szybą czołową kierowcy który wyświetla informację o  prędkości jazdy, ustawieniach regulatora i ogranicznika prędkości oraz wskazówkach nawigacji WIP NAV 2.

Klient ma do wyboru jedną z 10-ciu wersji kolorystycznych. Jednak dostępne są tylko kolory które są odcieniami bieli, szarości oraz czerni. Na próżno szukać więc wersji zielonej, czerwonej czy wiśniowej.

Szczegółowy cennik wersji sedan wygląda następująco:

Peugeot 508

Wersja kombi jest nieco droższa ale oferuje trochę odmienne wyposażenie w stosunku do wersji sedan, na przykład panoramiczny dach.

Peugeot 508

Ceny nie są małe, ale trzeba przyznać że wyposażenie Peugeota 508 jest bogate i to już w wersji podstawowej. Czy mając wystarczającą ilość gotówki skusiłbym się na 508-mke? Sedana raczej bym nie kupił, to auto to bardziej limuzyna dla jakiegoś prezia, wersja SW już o wiele bardziej do mnie przemawia i można ją określić jako eleganckie, luksusowe rodzinne kombi.

Czy nowy Peugeot 508 będzie konkurencją dla takich modeli jak np.: Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb, VW Passat czy Opel Insignia? Myślę, że pod względem zaawansowania technologicznego, dostępnej gamy silników jak i wyposażenia Peugeot 508 to godny rywal dla swojej konkurencji. Jednak patrząc na trendy sprzedaży i ranking sprzedaży gdzie na czele jest Skoda, VW i Ford to wątpię by Peugeot pokonał konkurencję. Jednak ten model z pewnością powinien poprawić wyniki sprzedaży francuskiego koncernu.

tagiTagi: ,
comment 160 komentarzy »

Komentarze:

  1. thomas says:

    Dajcie spokoj z tym spalaniem. Auto wazy ponad 1,5 tony i ma turbodoladowana benzyne. I narzekacie ze pali w trasie 8 litrow? Mam jeszcze 207, ktore w trasie z motorem 1.4 pali 8-9 litrow z wlaczona klima. Wiec 8 litrow w benzynowym 508 uwazam za bardzo przyzwoity wynik. Tym bardziej ze 407 2.0 benz palilo kolo dychy, wiec jest spory progress.

    Trzeba było kupić HDI. Mi ostatnio w trasie Leszno – Rawa Mazowiecka – Leszno (sporo po A4 170km/h na tempomacie) spalilo 6,2 litra 😉

  2. Zaniepokojony says:

    greg

    Manual 6 – biegowa

  3. Zaniepokojony says:

    dersan,
    Ja też mam SW.
    Przyznaję 12,5 l to jakaś masakra
    Gaz, Gaz, Gaz – założyć gaz

  4. Zaniepokojony says:

    Aha,
    Thomas,
    Masz super autko – spalanie przy 170 km/h 6,2!!!!
    Gratulacje.

  5. dersan says:

    @zaniepokojony
    nie nie nie – żaden gaz 🙂
    nigdy żaden gaz
    jakoś przeżyje to spalanie 🙂
    Pozdro i szerokości

  6. Greg says:

    Ja swoim 508SW 2.0HDI manual 6-biegowa zrobiłem 1456 km – średnie spalanie 6,8. Uważam to za bardzo przyzwoite spalanie. Wcześniej jeżdziłem 308 1.6 110km hdi sedan (a noga ta sama :)i miałem średnie spalanie 5.9 – 6.0. Wydaje mi się że niestety ale benzyna te 2l więcej bedzie brała wiec spalanie powinna mieć około 8-9l

  7. greg says:

    Przy jeździe 200km/h spalanie 15 litrów

  8. Thomas says:

    Ja ostatnio zrobiłem trase ze średnia prędkością 96kmh, przy spalaniu 7.0.

    Z 10tkm bo tyle juz zrobiłem mam średnia wg kompa 6.4.

    Na razie jechalem 210, ale patrzyłem na drogę, a nie ile pali 🙂

    Z automatu jestem b. zadowolony.

  9. zaniepokojony says:

    Witam,
    Średnie spalanie ( na kompie dystans przejechany 1656 km )
    7,8
    Na moją nogę – bogactwo.
    Pryzpominam motor 1,6 156 PS wersja SW

    Osignieta prdkosc max )uwaga Niemcy 225 km-h wskaynik na nawigacji + Auto mapa

1 5 6 7

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum