27 stycznia 2011

Podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Genewie, Volvo zapowiedziało premierę swojego pierwszego samochodu hybrydowego jakim jest Volvo V60 Plug-in. Samochód zbudowano na platformie nowego Volvo V60, który pojawił się w sprzedaży pod koniec  minionego roku. Volvo V60 Plug-in to hybryda silnika diesla oraz silnika elektrycznego. Wysokoprężny silnik D5 o mocy 215 KM i pojemności 2.4 litra napędza przednią oś, a tylna oś napędzana jest elektrycznie poprzez napęd o nazwie ERAD (Electric Rear Axle Drive) o mocy 70 KM.

Volvo V60

Silnik elektryczny  korzysta z litiwo-jonowej baterii, której pojemność wynosi 12 kWh. Według danych Volvo, samochód wykorzystując tylko energię elektryczną będzie mógł pokonać dystans około 50 km. Niestety nie podano informacji o czasie potrzebnym do pełnego naładowania baterii.

Szwedzki koncern określa model V60 Plug-in jako samochód 3 w 1: ekskluzywna limuzyna, sportowe kombi oraz elektryczny samochód miejski.

Produkcja samochodu oraz sprzedaż ruszą w 2012 roku. Więcej szczegółów dotyczących samochodu poznamy pewnie za kilka tygodni gdy tylko ruszą targi w Genewie. Ciekaw jestem osiągów tego samochodu oraz ceny. Wydaje się, że to dobry ruch ze strony Volvo. Wiadomo, że Szwedzi mają fioła na punkcie ekologii, tak więc ten samochód na pewno znajdzie nabywców w krajach Szwecji i nie tylko. W Polsce jednak nie liczyłbym na sukces tego modelu.

Volvo V60

Wprowadzenie napędu elektrycznego do samochodów Volvo to pewnie kolejny kamień milowy w historii tej szwedzkiej korporacji. Uważam, za prawie pewne, że Volvo C30 kolejnej generacji jak i inne modele, również oferowane będą w wersji hybrydowej. Jednak uważam, że przed Volvo jeszcze długa droga w dziedzinie aut elektrycznych, ponieważ 50 km zasięgu to raczej niezbyt duży wynik.

tagiTagi: , ,
comment 4 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    Sama koncepcja jest ok. Twierdzenie jednak, że będzie łykał 1,9 litra ON jak to pisali np. na moto.pl to już jest nadużycie. Nie powinni tak wprowadzać w błąd.
    Takich wyników nie jest wstanie osiągnąć nawet koncepcyjny VW Up! Lite, który zapowiadany jest jako najoszczędniejszy 4 osobowy samochód. Ma zużywać koło 2,45 litra ON i być napędzany hybrydą diesla i elektrycznego. Szkopuł w tym, że diesel ma być 3 razy mniejszy niż ten w Volvo. Ta już jest realne. To co piszą o V60 Plug-in to na mój gust niezdrowe naciąganie ludzi. Wyjedzie poza miasto jeden z drugim i szczęka im opadnie.

  2. Piotr says:

    Ostatnio w magazynie Cars czytałem artykuł na temat Toyoty Prius w wersji plug-in. Podobno na samym napędzie elektrycznym można pokonać nawet do 20 km. Ja do pracy mam jedynie 7 km, więc mają taki samochód nawet nie musiałbym odwiedzać stacji benzynowej. Idealne rozwiązanie…szkoda tylko, że za pewnie cholernie drogie.

  3. Michał Jaraczewski says:

    @Piotr: a po powrocie z pracy gdzie parkujesz samochód?

  4. seebe says:

    Faktycznie mniej niż 2 l/100 km to trochę za mało, ale myślę, że wynik poniżej 3 litrów jest możliwy przy założeniu pokonania 50 km na napędzie elektrycznym.

    Czy 50 km na napędzie elektrycznym to mało? Fakt faktem ,że w daleką trasę w sumie się to nie nada. Tutaj założenie jest takie : te 50 km ma starczyć na dojazd do pracy, na zakupy, po dziecko do przedszkola i powrót do domu, gdzie możemy naładować baterie. Rozwiązanie takie nie jest moim zdaniem wcale takie złe.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum