13 stycznia 2011

W Internecie natknąłem się na reklamę nowego modelu Hyundai Genesis Coupe. Ponoć reklama jest już emitowana w telewizji ale jakoś jeszcze na nią nie trafiłem 🙁 W reklamie występuję Tomasz Karolak, który zachwala model Genesis Coupe oraz informuje o konkursie w którym do wygrania jest właśnie ten sportowy samochód.

Reklama podoba mi się, może dlatego że lubię też Karolaka 😉 Jest jednak pewna rzecz, która trochę irytuje, a mianowicie cena. Pisał już też o tym blogomotive. W USA ceny tego samochodu zaczynają się od 22 250 USD, co w przeliczeniu po 3 zł za 1 USD daje cenę rzędu 66 750 zł. W Korei Południowej ceny zaczynają się od 24 170 000 KRW, co w przeliczeniu na złotówki wynosi 62 842 zł.
Bardzo zastanawiam się więc dlaczego w Polsce cena tego modelu jest prawie dwukrotnie większa i zaczyna się od 114 900 zł?

Hyundai Genesis Coupe jest produkowany w Korei Południowej, śmiem wątpić by sprowadzenie auta z Korei do Europy kosztowało aż tak wiele. Skoro wysyłka samochodu z Korei do USA wynosi niewiele bo porównując ceny jest to blisko 5 tys. zł, to czemu sprowadzenie samochodu do Europu kosztuje aż tak dużo? OK ktoś powie cła, opłaty, itp., ale czy tych opłat jest naprawdę aż tyle, że sięgają one praktycznie ceny samochodu?

tagiTagi: , ,
comment 11 komentarzy »

Komentarze:

  1. Tomek Czajkowski says:

    To jest grabber. Ludzie i tak go nie kupią, a jak przyjdą do salonu to może wyjdą z tańszym modelem… 🙂

  2. Blogomotive says:

    Za wysoką cenę winę ponosi pidwyżka VAT-u 😉

  3. Tomek Czajkowski says:

    Tusk musi odejść! Kaczyński też bo mnie wkurza 😉

  4. Polinik says:

    Może specjalnie taka cena zaporowa.
    Moze być tak, że Hyundai woli większość produkcji póki co pchać na rynek w USA, ale nie może sobie pozwolić na całkowite zignorowanie Europy.
    A jak ktoś się uprze i bedzie gotowy zapłacić 2x więcej — to niech ma.

  5. Blogomotive says:

    Ciekawe, czym Karolak teraz jeździ? Bo niedawno widziałem go w Audi A5.

  6. Michał Jaraczewski says:

    @Blogomotive: myślę, że VAT nie jest tutaj problemem

    @Polinik: przy obecnym wolumenie sprzedaży, każdy samochód się liczy. Więc wątpie by producenci chcieli sprzedać mniej, a nie więcej. Chyba na odwrót 😉

  7. Polinik says:

    Michał: to zależy, jaką strategię globalną firma przyjęła i od popytu. Jeśli firma oszacowała, że tak czy siak sprzeda wszystkie egzemplarze, jakie jest stanie wyprodukować, to zostaje decyzja „gdzie?”.

    Być może woli sprzedać w USA. 🙂

  8. Michał Jaraczewski says:

    @Polinik: no tak w takim przypadku się z Tobą zgodzę 😉

  9. Motorized says:

    Samochód jest drogi, ale porównując go z konkurencją, szczególnie w najmocniejszej wersji silnikowej to jego cena jest atrakcyjna. Kto da tyle mocy i RWD za takie pieniądze?

  10. andrzej says:

    Kurcze chciałem obejrzeć ale niestety… film usunięty. Mógłby ktoś wrzucić działający?

  11. Michał Jaraczewski says:

    Reklama ma już przeszło 4 lata i ciężko będzie ją znaleźć 🙁

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum