23 grudnia 2010

Przyszedł czas na kolejny raport niezawodności samochodów. Kilka dni temu opublikowałem raport niezawodności TUV 2011, który dotyczył samochodów używanych. Tym razem publikuję raport niezawodności DEKRA 20111 opublikowany przez niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców samochodowych DEKRA.

Dekra

DEKRA w celu sporządzenia rankingu niezawodności 2011 posłużyła się danymi z 15 milionów przeglądów, dokonanych w stacjach kontroli pojazdów w ciągu ostatnich dwóch lat.

Na pierwszych miejscach rankingu dominują głównie marki niemieckie ale pojawiają się też marki japońskie. Chociaż aby w pełni zrozumieć ranking trzeba zapoznać się z trendami rynku motoryzacyjnego w Niemczech na przełomie kilku ostatnich lat. Nie jest przecież żadną tajemnicą, że Niemcy głównie kupują samochody rodzime, stąd też nie powinna dziwić obecność przede wszystkim marek znad Renu.

Można powiedzieć, że liderem rankingu niezawodności DEKRA 2011 jest Opel Insignia, który osiągnął najlepszy wyniki w kategorii do 50 000 km. 96.1% przypadków przeglądów technicznych Insignii do 50 tys. km zakończyło się bezproblemowo. Dobre pozycję zanotowały też modele Ford Fiesta oraz Toyota Prius, który dość wysoko został oceniony również w raporcie TUV 2011.

Opel Insignia

Rankingu niezawodności DEKRA 2011 podzielono na klasy samochodów oraz przebieg:

» Samochody mini/małe – segment A/B:
– przebieg do 50 000 km:
1. Ford Fiesta
2. Renault Twingo
3. Toyota Yaris

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Toyota Yaris
2. Opel Corsa
3. Mazda2

– przebieg 100 000 do 150 000 km:
1. Honda Jazz
2. Audi A2
3. Ford Fiesta

» Samochody kompaktowe – segment C:
– przebieg do 50 000 km:
1. Toyota Prius
2. Volkswagen Golf VI
3. Volvo C30

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Toyota Prius
2. Toyota Auris
3. Volkswagen Jetta

– przebieg 100 000 do 150 000 km:
1. Volkswagen Golf V
2. Skoda Octavia
3. Mercedes-Benz Klasy A

» Samochody klasy średniej – segment D:
– przebieg do 50 000 km:
1. Opel Insignia
2. Audi A4
3. Ford Mondeo

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Mercedes-Benz Klasy C
2. BMW Serii 3
3. Volkswagen Passat

– przebieg 100 000 do 150 000 km:
1. Volkswagen Passat
2. BMW Serii 3
3. Volvo S40

» Samochody klasy wyższej średniej i wyższej – segment E/F:
– przebieg do 50 000 km:
1. Audi A6
2. BMW Serii 5
3. Mercedes-Benz Klasy S

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Audi A8
2. Volkswagen Phaeton
3. Audi A6

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Audi A6
2. Audi A8
3. BMW Serii 7

» Samochody sportowe/coupe – segment G/H:
– przebieg do 50 000 km:
1. Mazda MX-5
2. Volkswagen Eos
3. Audi TT

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Volkswagen Eos
2. Porsche 911
3. BMW Serii 6

– przebieg 100 000 do 150 000 km:
1. Porsche 911
2. Mercedes-Benz CLK
3. Mercedes-Benz SL

» Samochody terenowe – segment I:
– przebieg do 50 000 km:
1. Honda CR-V
2. Toyota RAV4
3. Nissan Qashqai

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Porsche Cayenne
2. Toyota RAV4
3. BMW X3

– przebieg 100 000 do 150 000 km:
1. BMW X3
2. Volkswagen Touareg
3. Mercedes-Benz Klasy M

» Samochody typu van – segment K:
– przebieg do 50 000 km:
1. Volkswagen Golf Plus
2. Nissan Note
3. Toyota Corolla Verso

– przebieg 50 000 do 100 000 km:
1. Volkswagen Golf Plus
2. Toyota Corolla Verso
3. Ford Galaxy

– przebieg 100 000 do 150 000 km:
1. Ford Galaxy
2. Volkswagen Golf Plus
3. Toyota Corolla Verso

Ciekawy elementem rankingu DEKRA jest kategoria nazwana „Najlepszy ze wszystkich klas”. W kategorii tej znajdują się najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk eksploatacyjnych. Już po raz trzeci z rzędu pierwsze miejsce w kategorii najlepszy ze wszystkich klas zajął model Audi A6.

Kategoria „Najlepszy ze wszystkich klas” w raporcie DEKRA 2011:
1. Audi A6 (nota 84,2)
2. BMW Serii 3 (nota 81,7)
3. Volkswagen Passat (nota 81,1)

Źródło: dekra.de

tagiTagi: , , ,
comment 4 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    „Można powiedzieć, że liderem rankingu niezawodności DEKRA 2011 jest Opel Insignia,”. Całkiem fajnie auto, ale dla mnie liderami są:
    „Najlepszy ze wszystkich klas” – A6, 3er, Passat.
    One nie tylko do 50tyś.km, ale jak widać przez lata trzymają się.

  2. Michał Jaraczewski says:

    @andi szukałem dość wnikliwie czegoś więcej na temat najlepszy ze wszystkich klas ale niewiele znalazłem.

  3. andi says:

    Na jakiej podstawie to określają. Może gdzieś to wyjdzie przy okazji.

  4. Michał Jaraczewski says:

    @andi: to jakiś system punktów przy przeglądzie technicznym. Czyli tak jak u nas jedziesz na coroczny przegląd z wbiciem pieczątki do dowodu i tam wykryte niegodności wprowadzają do systemu i robią z nich statystykę. Oczywiście nasz standard przeglądu, a niemiecki to całkiem insza inszość 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum