29 listopada 2010

Znowu dałem ciała w prognozowaniu zwycięzcy konkursu na Samochód Roku 2011 (COTY 2011). Obstawiałem, że wygra Volvo S60, a tym czasem główną nagrodę zdobył Nissan Leaf, który zebrał od jurorów konkursu, 257 punktów

COTY 2011 - Nissan Leaf

Na drugim miejscu uplasowała się Alfa Romeo Giulietta zdobywając 248 punkty. Pierwszą trójkę zamyka Opel Meriva, który zdobył 244 punkty.

Kolejne miejsca zajęły następujące modele;

» Ford C-Max/Grand C-Max – 224 punkty
» Citroen C3/DS3 – 175 punktów
» Volvo S60/V60 – 145 punktów
» Dacia Duster – 132 punkty

Leaf to tak zwany ZEV, czyli Zero Emission Vehicle. Należący do segmentu C (klasa kompakt), Leaf jest pierwszym w 100% elektrycznym zero emisyjnym samochodem w palecie Nissana. Samochód jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW i dysponuje zasięgiem 160 km. Maksymalna prędkość samochodu oscyluje w granicach 140 km/h. Ładowanie baterii do 80% pojemności zajmuje niespełna 30 minut.

Według danych producenta, zebrano już ponad 26 tyś. zamówień na ten samochód w USA oraz w Japonii. W Europie sprzedaż ruszy pod koniec roku. Czy 26 tyś. zamówień to dużo jak na tak spore rynki?

Wraz z modelem Leaf, to drugi w historii marki Nissan tytuł Car Of The Year (COTY). Poprzednio Nissan zdobył ten tytuł w 1993 r. dla modelu Micra.

Ciekawe czy fakt zdobycia tytułu COTY 2011, napędzi Nissanowi klientów na ten model?

tagiTagi: , ,
comment 9 komentarzy »

Komentarze:

  1. andi says:

    Nie tylko ty. Goście są nieobliczalni. Po całkiem ułożonym, dobrze wykonanym, ergonomicznym Polo w tym roku przyszedł czas na oderwanie się od rzeczywistości. Technologia co prawda przyszłości, hmm wygląd też. Jednym pasuje, drugim nie. Bardziej liczyłem na DS3. Alfa jakoś z przodu mi nie podchodzi.

  2. Blogomotive says:

    Chmmm… a kto 2 listopada w komentarzach pod tym postem (http://automotiveblog.pl/2010/11/02/coty-2011-lista-finalistow/) typował właśnie tego Nissana? No kto? I hus-de-bos? 😉

  3. Michał Jaraczewski says:

    @andi: w korpo dziś uznaliśmy, że Alfa zajęła drugie miejsce, bo ta testowana przez jury konkursu miała bogate wyposażenie. Tzn. wersja all inclusive zavierała Ume Thurman w wersji dmuchanej 😉

    @Blogo: to sie nie liczy, Ty zawsze te Nissany obstawiasz ;P

  4. Karola says:

    Nie do końca potrafię zrozumieć jakimi kryteriami kierowało się jury. Przecież to nielogiczne zestwaić auto elektyczne ze spalinowymi. Dla mnie Nissan w tym zestawieniu miał znaczenie czysto symboliczne, taki ukłon w stronę ekokonstruktorów, żeby pokazać im, że docenia się ich pracę czy coś w tym stylu. A tu co? Miejsce pierwsze i załatwili mnie:(

  5. Bulba says:

    No również się trochę zawiodłem, stawiałem na Volvo.

  6. Michał Jaraczewski says:

    Chyba chodziło o to by zrobić ukłon w stronę proekologicznego trendu. Inne wytłumaczenie tej decyzji nie przychodzi mi do głowy.

  7. prawda says:

    Tak brzydkiego auta nie widziałem od czasów Nissana Micry 🙂

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum