26 listopada 2010

Przeglądając ofert samochodów mało kto zwraca uwagę na masę. Najważniejsze aspekty dla klienta to wyposażenie, moc i pojemność silnika, cena. Oczywiście dochodzi też jakość, staranność wykonania/pasowania, wygoda, komfort pojemność bagażnika.

Jednak mało osób zapomina, że masa samochodu wpływa na wyższą konsumpcję paliwa. Czyli im cięższe auto tym więcej paliwa spala.

Poniżej zrobiłem małe zestawienie najpopularniejszych na rynku 15-stu samochodów kompaktowych segmentu C z podaniem ich wagi:

BMW Serii 1: 1330 – 1450 kg, średnia: 1390 kg
Chevrolet Cruze: 1285 – 1360 kg, średnia 1322.5 kg
Fiat Bravo: 1205 – 1360 kg, średnia 1282.5 kg
Ford Focus II: 1180 – 1316 kg, średnia 1248 kg
Honda Civic: 1182 – 1263 kg, średnia 1222.5 kg
Hyundai i30: 1193 – 1381 kg, średnia 1287 kg
Kia cee’d: 1188 – 1400 kg, średnia 1294 kg
Mazda 3: 1175 – 1260 kg, średnia 1217.5 kg
Opel Astra IV: 1298 – 1656 kg, średnia 1477 kg
Peugeot 308: 1262 – 1421 kg, średnia 1341.5 kg
Renault Megane: 1205 – 1320, kg średnia 1262.5 kg
Seat Leon: 1176 – 1375 kg, średnia 1275.5 kg
Toyota Auris: 1220 – 1420 kg, średnia 1320 kg
Volkswagen Golf: 1239 – 1376 kg, średnia 1307.5 kg
Volvo C30: 1279 – 1479 kg, średnia 1379 kg

Spośród wszystkich samochodów, średnia waga to 1308 kg. Rozrzut wagi dla poszczególnych modeli wynika z różnych wersji wyposażenia i różnych wersji silnikowych. Jednak mając średnią 1308 kg można w łatwy sposób odnieść ją do średniej wagi różnych modeli. Wychodzi na to, że najlżejsze są produkcje japońskie Mazda 3, Honda Civic, natomiast największą wagę mają samochody niemieckie: Opel Astra IV, BMW Serii 1.

tagiTagi: ,
comment 3 komentarze »

Komentarze:

  1. andi says:

    To przecież wychodzi w momencie przeglądania folderu o danej wersji auta. Są przecież wyszczególnione osiągi.
    Wydaje mi się, że sporo ludzi patrzy na te dane. Każdy producent chce obniżyć wagę, żeby osiągi były lepsze, mniej paliwa brał samochód. UE atakuje ich o CO2 które należy obniżać, a które jest wprost proporcjonalne do zużycia paliwa. To jest po części powód do dumy i chwalą się tym. Choćby praktycznie we wszystkich opisach na necie dot. nowego Touarega – odchudzili o 200kg nie tracąc na sztywności konstrukcji. Nie tylko oni jak przypuszczam pracują nad tym. Postęp w materiałoznawstwie to powoduje.

  2. Michał Jaraczewski says:

    @andi: to prawda, dane o masie są dostępne w katalogach. Wszyscy skupiają się na odchudzeniu auta, ale z powyższego zestawienia wynika, że jedni skupiają się bardziej, a inni mniej 😉

  3. „Jednak Mając średnią” => „Jednak mając średnią”

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum