25 listopada 2010

Organizacja Euro NCAP przetestowała kolejnych 14-ście modeli pod względem bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów jak i pieszych. Wśród testowanych modeli znalazły się samochody między innymi takich marek jak Ford, Opel, Volkswagen, Kia oraz dobrze wszystkim znana marka Landwind 😉

Aż  dziesięć samochodów dostało maksymalną ocenę 5 gwiazdek, trzy samochody otrzymały 4 gwiazdki oraz jeden 2 gwiazdki – zgadnijcie który 😉

Audi A1 – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 90%
– Ochrona dzieci: 79%
– Ochrona pieszych: 49%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 86%

EuroNCAP - Audi A1

 Ford C-Max – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 92%
– Ochrona dzieci: 83%
– Ochrona pieszych: 50%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - Ford C-Max

Ford Grand C-Max – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 96%
– Ochrona dzieci: 81%
– Ochrona pieszych: 50%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - Ford Grand C-Max

Jaguar XF – 4 gwiazdki
– Ochrona dorosłych: 78%
– Ochrona dzieci: 65%
– Ochrona pieszych: 43%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - Jaguar XF

Kia Sportage – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 93%
– Ochrona dzieci: 86%
– Ochrona pieszych: 49%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 86%

EuroNCAP - Kia Sportage

Kia Venga – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 89%
– Ochrona dzieci: 85%
– Ochrona pieszych: 64%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - Kia Venga

Landwind CV9 – 2 gwiazdki
– Ochrona dorosłych: 34%
– Ochrona dzieci: 45%
– Ochrona pieszych: 31%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 29%

EuroNCAP - Landwind C9

MINI Countryman – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 84%
– Ochrona dzieci: 83%
– Ochrona pieszych: 63%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - Mini Countryman

Nissan Micra – 4 gwiazdki
– Ochrona dorosłych: 84%
– Ochrona dzieci: 79%
– Ochrona pieszych: 58%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 57%

EuroNCAP - Nissan Micra

Opel Meriva – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 89%
– Ochrona dzieci: 77%
– Ochrona pieszych: 55%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 86%

EuroNCAP - Opel Meriva

VW Amarok – 4 gwiazdki
– Ochrona dorosłych: 86%
– Ochrona dzieci: 64%
– Ochrona pieszych: 47%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 57%

EuroNCAP - VW Amarok

VW Passat – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 91%
– Ochrona dzieci: 77%
– Ochrona pieszych: 54%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - VW Passat

VW Sharan/Seat Alhambra – 5 gwiazdek
– Ochrona dorosłych: 96%
– Ochrona dzieci: 80%
– Ochrona pieszych: 46%
– Zastosowane systemy bezpieczeństwa: 71%

EuroNCAP - VW Sharan

Najgorsze wyniki jak pewnie można się było tego spodziewać, otrzymał chiński twór o nazwie Landwind CV9. To kolejny samochód testowany przez organizację Euro NCAP, który tak tragicznie wypadł w testach. O ile jeszcze różnica w wynikach testów 4, a 5 gwiazdek nie jest kolosalna, o tyle różnica między 2, a 4 gwiazdkami to przepaść. Nie wiem dlaczego ale chińczycy widać nie odrobili lekcji po testach modelu Brillance B6, który również zdobył tylko 2 gwiazdki.

Źródło danych: euroncap.com

tagiTagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
comment 7 komentarzy »

Komentarze:

  1. andi says:

    Mogliby przetestować nowy model Passata, a nie B6, którego już nie produkują. Nowy z tyloma systemami bezpieczeństwa nie będzie miał 71% tylko sporo więcej. Przypuszczam, że 86 na bank.
    Chińszczyzna – no cóż. Tutaj bez zmian. Cena niejako generuje produkt.

  2. Michał Jaraczewski says:

    @andi co to Passata to tu masz wytłumaczenie:

    The Passat has been facelifted for 2010. Structurally and internally, the new car is identical to the one tested in 2005 and test results for the frontal, side barrier and side pole impacts have been carried over from that assessment. New pedestrian tests have been done as there are slight modifications to the bodywork at the front of the vehicle and because Euro NCAP’s test methods have changed since 2005. Whiplash tests have also been done to give the new car its 2010 rating.

    Czyli testowali tylko ochrone pieszych i whiplash.

  3. Karola says:

    chińskie tenisówki też się szybko psują:P

  4. Polinik says:

    Michał, a możesz napisać coś więcej o nadchodzącej akcji serwisowej w nowej Astrze/Merivie? (http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Nowa-Astra-i-Meriva-juz-sie-psuje,wid,12886947,wiadomosc.html)?

    Bo Astra J to chyba z Waszej fabryki?

  5. Michał Jaraczewski says:

    @Karola: nie porównuj samochodów do tenisówek, chociaż może w tym konkretnym przypadku to porównanie jest uzasadnione.

    @Polnik: słyszałem o akcji ale nie wiem z czym jest problem. Podpytam w poniedziałek i dam znać.

  6. andi says:

    Mocowanie foteli w Oplach

    Co do Passata. Czy taką informację dostali od producenta, czy też sami tak twierdzą?
    Nowy Passat ma inne fotele, zatem i zagłówki mogą inaczej się zachowywać przy Whiplash.
    VW ostatnio przy wprowadzaniu nowych aut stosuje blachy formowane na gorąco co poprawia sztywność konstrukcji.
    Jaki sens ma wystawianie noty w „systemy bezpieczeństwa”? Przecież tyle rzeczy dołożyli w tej kwestii.
    Jak chcą być rzetelni to krótko – niech zrobią test NOWEGO. Jaka różnica wyszła przy Venga? Pierwszy test kiepsko. Drugi już spoko. Nowa konstrukcją? Przecież wygląda tak samo. Diabeł tkwi w szczegółach, których często nie widzimy gołym okiem.

  7. Michał Jaraczewski says:

    @andi: whiplash był testowany. A co do konstrukcji Passata to na 100% takie info dostali od VW. Wątpie by taka organizacja jak Euro NCAP sama wyciągała takie wnioski.

    To prawda, sęk tkwi w szczegółach 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum