5 listopada 2010

Nie jest żadnym odkryciem, że w momencie zakończenia produkcji Astry III, w ofercie Astry IV będzie brakować modeli sedan oraz cabrio. Opel na pewno rozważa plany wprowadzenia do produkcji modeli w nadwoziu czterodrzwiowy notchback (sedan) oraz trzydrzwiowy cabrio, które wypełnią maksymalnie ofertę Opla Astry IV. Chociaż na chwilę obecną nie ma żadnych oficjalnych potwierdzeń ze strony Opla co do tych projektów.

Niemiecki magazyn Auto Moto Und Sport pokusił się o wykonanie wizualizacji prezentujących możliwy wygląd Astry IV Notchback i Astry IV TwinTop.

Astra IV TwinTop

Astra IV sedan

Astra IV sedan

Kabriolet wygląda bardzo ciekawie, czerwony kolor jest chyba idealnym kolorem dla kabriolet, a białe wnętrze tworzy ciekawy kontrast. Szkoda, że nie ma zdjęć prezentujących tył samochodu. 

Jeśli chodzi o sedana to nie jestem ich wielkim zwolennikiem, ale tutaj dostrzegam przód Astry IV hatchback i tył z Insignii, która bardzo mi się podoba. W momencie kiedy po raz pierwszy zobaczyłem wizualizację tyłu Astry IV sedan to pierwsza moja myśl byłą: „o czerwona Insignia” 😉

Można też spekulować gdzie Opel uruchomi produkcję Astry IV cabrio i sedana, ale chyba mam na to prostą odpowiedź. Astra IV cabrio to tak naprawdę trzydrzwiowa Astra IV GTC bez dachu, a Astra IV GTC będzie produkowana tylko i wyłącznie w Gliwicach. Astra III sedan produkowana jest tylko i wyłącznie w Gliwicach, więc naturalną rzeczą jest aby projekt Astra IV sedan również ulokowany był w Gliwicach.

Astra IV cabrio oraz sedan będą bazować na płycie podłogowej Global Delta. Obecnie tylko 2 (a od 2011 r. łącznie 4) zakłady Opla w Europie produkują samochody oparte na tej płycie podłogowej są to:

Gliwice (PL) – produkcja modelu Astra IV 5DR hatchback, w przyszłości jedyny zakład produkcyjny modelu Astra IV 3DR GTC.

Ellesmere Port (UK) – model Astra IV 5DR hatchback oraz jedyny zakład produkujący model Astra IV SportTourer. Były też spekulacje na temat ulokowania w Anglii produkcji modelu Opel Ampera.

Ruesselsheim (DE) – od przyszłego roku produkcja modelu Astra IV 5DR hatchback.

Bochum (DE) – od przyszłego roku produkcja modelu Opel Zafira C.

Naturalne jest więc dla mnie ulokowanie produkcji sedana i kabrioleta w gliwickiej fabryce Opla.

tagiTagi: , , ,
comment 7 komentarzy »

Komentarze:

  1. Karol says:

    To są dopiero piękne autka 😀
    Osobom, które chciałyby przesłać, szybko i tanio, opony lub części samochodowe polecam serwis https://www.kurjerzy.pl/

  2. andi says:

    Podobno najnowocześniejsza fabryka Opla w Europie. To trzeba jakoś to wykorzystać.
    Czyżby Opel znów miał być krok za VW. Planują w przyszłym roku produkcję Golfa Cabrio. Nie mają łatwego życia w tym Oplu. Ciągle muszą gonić rywala.

  3. Michał Jaraczewski says:

    @andi: nie powiedziałbym, że fabryka w Gliwicach jest najnowoczęsniejsza. Owszem nowoczesna jest, ale czy naj?

    Każdy kogoś goni w życiu 😉

  4. nostalgiamus says:

    Wczoraj w oplu w gliwicach ogloszono ze astra 4 cabrio bedzie produkowana od 2013 roku w gliwickiej fabryce,a do 3-drzwiowki juz sie szkolimy 😛

  5. Michał Jaraczewski says:

    3-drzwiówka już tuż tuż 😉

  6. jusia says:

    szczerze jezdilam tym samochodem i nie kreci mnie ono ale jednak widzac modele hatchback 3dr tojuz kompletnie mi sie nie poodbaja sedan i cabrio jak juz sie pojawia to mysle ze beda lepiej wygladac 🙂 ale to moje zdanie prywatne

  7. Michał Jaraczewski says:

    @jusia raczej jeśli już to mogłaś jeździć wersją 5-cio drzwiową hatchback. Sedana ani cabrio jeszcze nie ma 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum