Sporo szumu w mediach wokół premiery modelu Kia Optima podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Należąca do segmentu D Optima wzbudza spore zainteresowanie wśród odwiedzających. Niektóre media uznały, że Optima, która jest następcą Megentisa, wywołuje podobne zainteresowanie jak model c’eed, który kilka lat temu zastąpił model Cerato.
Kia Optima wzbudziła spore zainteresowanie wśród zwiedzających wystawę w Paryżu. Zobacz opis modelu, który zadebiutuje w Polsce w 2010 r.
Zgodnie z zapowiedzią koncernu Kia, Optima pojawi się w europejskich salonach w tym też w Polsce, w drugiej połowie 2011 r. Można się więc spodziewać ciekawych zmian w rankingu sprzedaży samochodów z segmentu D, bo Optima na pewno nieźle namiesza. Po wprowadzeniu w maju 2010 r. modelu Optima na rynek koreański, samochód spotkał się z dość dużym zainteresowaniem klientów. Sprzedaż w czerwcu i lipcu przekroczyła wynik 10 000 egzemplarzy, przynosząc tym samym marce Kia tytuł krajowego bestsellera.
W momencie debiutu na rynku europejskim model Optima będzie oferowany w dwóch wersjach silnikowych: silnik benzynowy 2.0 litra i mocy 170 KM oraz silnik wysokoprężny 1.7 l o mocy 136 KM. Nieco później do oferty wejdzie także silnik. Wszystkie wersje silnikowe będą oferowane z 6-cio stopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Kia Optima wzbudziła spore zainteresowanie wśród zwiedzających wystawę w Paryżu. Zobacz opis modelu, który zadebiutuje w Polsce w 2010 r.
Model Kia Optima objęty będzie 7-mio letnią gwarancją producenta (lub 150 000 km), która będzie także oferowana kolejnym właścicielom samochodu.
Kia Optima wzbudziła spore zainteresowanie wśród zwiedzających wystawę w Paryżu. Zobacz opis modelu, który zadebiutuje w Polsce w 2010 r.
Wyposażenie Optimy to między innymi: klimatyzacja, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, radio z sześcioma głośnikami, zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek bocznych, odmrażacz szyby czołowej oraz podłokietnik tylnej kanapy.
Jeśli cena modelu Optima będzie konkurencyjna w stosunku do takich modeli jak Opel Insignia, Ford Mondeo, VW Passat. A jeśli jakość i wyposażenie Optimy będą równie dobre to Optima może wzbudzić zainteresowanie wśród klientów samochodów z segmentu D. Chociaż z drugiej strony jeśli ktoś dysponuje kwotą około 70 000 zł to myślę, że warto już dołożyć kilka kolejnych tysięcy złotych i mieć naprawdę samochód najlepszy w swojej klasie.
Kia Optima wzbudziła spore zainteresowanie wśród zwiedzających wystawę w Paryżu. Zobacz opis modelu, który zadebiutuje w Polsce w 2010 r.
Wyglądem całkiem fajny. Jakość, tego jeszcze nie wiadomo. Wspomniany nowy Passat też podwyższył standard. Cena będzie miała decydujący głos.
Pomijam tutaj zaawansowane rozwiązania, systemy, które są w VW. Nie wiem co KIA proponuje, ale jestem pewien, że w tym wypadku odstaje.
@andi: zgadzam się. Innowacje techniczne w Optimie przy okazji porównania z konkurencją, mogą być jej słabą stroną.
Generalnie i tak można powiedzieć, że koncern Hyundai-Kia polepsza produkty. Tylko jakby chciał tak rozwijać techniczne nowinki to cena też nie byłaby taka konkurencyjna. To kosztuje. Dziwię się przez to, że VW nie podwyższył ceny nowego Passata. Chce mimo wszystko pozostać konkurencyjny. Takie czasy.
@andi: to, że Hyundai-Kia nie są jeszcze tak zaawansowane techniczne jak VW to jest to tylko kwestią czasu. W kolejnym etapie by dorównać konkurencji będą musieli też postawić na rozwój technologii.
Pewnie tak też będzie. Są to jednak spore pieniądze. O ile można zatrudnić odpowiednich ludzi to będzie jednak koszt. Zwalać od innych nie mogą sobie pozwolić. To nie Chiny, aby kraść patenty. Konkurencja nie będzie również stała w miejscu. To widać na przykładzie wspomnianego wyżej Passata, ale inne modele też i nie tylko VW. Zatem wysiłek będzie podwójny. Za kilka lat okaże się.
Ale bo będzie bardzo kiepska i droga, albo trochę tańsza i mega kiepska. Takie są KIŁY z ostatnich lat. Nedza.
@Wasil: nie zgadzam się, moim zdaniem Kia z roku na rok staje się coraz lepsza. Nie są to może jakieś mega duże zmiany, ale raczej małe kroczki, jednak są.
Extra fura, chciałbym ją mieć 🙂
Panowie; posiadam Kia Sportage z silnikiem 1,6 !!!
Jest to tegoroczna nowość. Auto jest super a że nie ma znaczka VV na masce…. trudno. Znaczki nie jeżdżą ..:-)
Ja wiem, KIŁA robi niby dobre auta, ale tylko niby. Zawsze jest parę rzeczy do poprawki, a ceny mają już zabójcze. Jest mnóstwo lepszych aut w klasie za podobne pieniądze. Ot cały problem….
Do Kia Sportage 2010. Ja jeżdżę Ladą Samara 2003 jest SUUPPER !!! A że nie ma znaczka Dacii, Kii czy Hyundaia, co tam, znaczki nie jeżdżą 😀
Świetne auto! KIA zrobiła ogromne postępy technologiczne i designerskie. Każde nowe auto od KIA jest coraz ładniejsze i bardziej dopracowane. Poczekajmy jeszcze kilka lat, a KIA będzie równała się Oplowi czy Peugeotowi.
A jaka jest cena wyjściowa !?
A ja jeższę Audi A6 2011r. Co prawda nie ma znaczka KIA, ale trudno znaczki nie jeśdzą… A tak ogólnie OPTIMA to bardzo ładne autko.
W Polsce ceny Optimy zaczynają się od blisko 83 tys. pln. Więc kwota niezbyt wygórowana jak za taki samochód.
no woozek ladny tylko czemu nie ma wersji z silnikiem?
zezsilnikowe wersje dla lemingow i przedstawicieli handlowych pewnie sa i fajne dla lemingow i ph… co sie dzieje z etmi silnikami?? czy to efekt polityki „EKO”‚nielogicznej? czyli firmy musza rezygnowac z porzadnych silnikow bo nie spelniaja 50 norm?..:(( ehmm chyba bedzie trzeba kupowac samochod bez silnika, to bez sprzedac za pare tysi a wstawic tam silnik z prawdziwego zdarzenia, tylko za jakis czas i łunia to zabanuje i nie bedzie mozna sprzedawac takich silnikow w EU… o mamo co sie dzieje w tej unii…:(