27 września 2010

Opel ogłosił plany uruchomienia produkcji w 2013 roku nowego małego samochodu z segmentu mini. Opel na razie nie ujawnił nazwy swojego nowego dziecka, na chwilę obecną projekt nosi nazwę Opel Junior. Junior będzie samochodem z segmentu mini, konkurować będzie między innymi z trojaczkami z Kolina (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo).

Opel Junior produkowany będzie w niemieckiej fabryce w Eisenach, gdzie obecnie produkowany jest Opel Corsa w wersji trzydrzwiowej. Aby uruchomić produkcję nowego projektu Junior w fabryce w Eisenach, Opel zamierza zainwestować w tym celu 90 milionów Euro.

Projekt Junior to kolejny po nowej Merivie jedynie europejski projekt. W odróżnieniu do takich modeli jak Insignia, Astra IV oraz nowej Corsy kolejnej generacji, Junior nie będzie oparty na żadnej globalnej platformie. Samochód będzie wykorzystywał sporo technologii używanych w obecnej Corsie D.

Według doniesień, które ukazały się w mediach, być może Opel Junior będzie również dostępny jako hybryda, wykorzystujący technologie z modeli Chevrolet Volt oraz Opel Ampera.

Samochód z segmentu mini to dobry krok. Być może Opel Junior przeobrazi się w samochód o nazwie Opel Allegra, o którym pisałem blisko rok temu. Niektórzy pewnie skrytykują ten projekt, że już przestarzały, że się wzoruje na Corsie, która nie ma już tego powiewu świeżości. Nie mniej jednak zastosowanie w projekcie Junior wielu rozwiązań w obecnej Corsy z pewnością będzie miało przedłożenie na niższą cenę.

Nieśmiało twierdzę, żeby Junior był sukcesem to cena samochodu musi być na poziomie około 6000 – 7000 Euro (ok. 25 000 zł).

tagiTagi: , , , ,
comment 2 komentarze »

Komentarze:

  1. olaf says:

    Nie tylko przyjdzie mu konkurować z trójką z Kolina.
    Wcześniej pojawi się następca VW Lupo (obecnie Up!).
    Będzie miał małe silniki TDI i TSI, do tego wejdzie e-Up! – elektryczny oraz zapowiada się hybryda diesel-elektryczny (zapowiadane 2,5l ON na setkę). Być może w przyszłym roku pojawią się pierwsze odmiany. Kolejną prototypową fazę przypuszczam, że zaprezentują w Paryżu.
    To jest kolejny model i problem Opla. Wchodzi na rynek 1-2 lata po konkurencyjnych modela największego rywala (VW) na rodzimym terenie. Ogranicza to możliwości konkurowania z VW

  2. Michał Jaraczewski says:

    @olaf: coś w tym jest. Ja powiem tak, zobaczymy jaki będzie Up!

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum