16 września 2010

Uhhh od dłuższego czasu zabieram się do napisania relacji z mini autotestu modelu Opel Astra IV Sports Tourer (kombi). Samochód nie jest jeszcze dostępny w salonach Opla, a swoją premierę będzie miał podczas zbliżającej się wystawy motoryzacyjnej w Paryżu, która rozpocznie się już za 2 tygodnie. Nie miałem okazji w pełni przetestować tego modelu gdyż samochód został mi udostępniony dosłownie „na chwilę”. Auto pochodziło  jeszcze z fazy pilotowej (faza MVBs) i wyposażone było w silnik diesla o pojemności 1.7 l i mocy 110 KM. Samochód był w trochę dziwnej specyfikacji, trochę taki golas jeszcze w opcji flotowej. Dodatkowo jeszcze dziwny kolor „fresh mint„, który w ogóle mi się nie podoba.

Opel Astra IV Sports Tourer

Na obcojęzycznych stronach Opla można poczytać nieco o nowościach jakie zostaną wprowadzone w Astrze IV Sports Tourer. Na początek garść wiadomości: 11 kolorów nadwozia, ergonomiczne przednie siedzenia AGR, zmodyfikowany system Flex Fix oraz zupełnie nowy system FlexDock, który jest niczym innym jak uchwytem pod iPoda z opcją ładowania telefonu i połączeniem go z zestawem głośnomówiącym. Kolejną nowością jest obsługa bagażnika. Kierowca może złożyć tylną kanapę stojąc na zewnątrz samochodu, naciśnięcie przyciska spowoduje automatyczne złożenie tylnej kanapy w proporcji 60/40, dzięki czemu będzie można uzyskać idealnie płaską przestrzeń ładunkowa. Innowacyjny system składania tylnej kanapy nosi nazwę FlexFold. Aby jeszcze bardziej powiększyć przestrzeń bagażnika, będzie można wyciągnąć siedzisko tylnej kanapy.

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Ciekawostką jest też rozwiązanie dzięki któremu roletę można umieścić w dwóch pozycjach: normalnie rozciągniętą tak jak w każdym kombii oraz lekko podniesioną do góry co pozwala na przewożenie większych bagaży z rozłożoną roletą, tak więc osoby postronne nie będą widzieć co przewozi się  w bagażniku. W przypadku przewożenia jednak naprawdę sporych przedmiotów z ułatwieniem przychodzi kolejne rozwiązanie, pozwalające na demontaż rolety i ukrycie jej pod podłogą bagażnika.

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy Astra IV Sports Tourer, to muszę powiedzieć że silnik 110 KM to nie jest jakaś torpeda. Podobne odczucia miałem po przejażdżce Astra IV 5DR Hatchback z tym samym silnikiem. Samochód przyspiesza, da się nim szybko ruszyć ze skrzyżowania ale jednak idealnie byłoby gdyby silnik dysponował trochę większą mocą. W środku w zasadzie nie ma jakiś wielkich zmian, no może prócz paneli drzwiowych w których teraz zmieścić można 1.5 litrowa butelkę. Z tyłu samochodu siedzi się wygodnie jest sporo miejsce, jedyne do czego bym się doczepił to dość twarde siedzisko tylnej kanapy, które mogłoby być jednak trochę bardziej miękkie, ale to chyba rzecz gustu. Widoczność do tyłu jest dobra, w przypadku rozłożenia tylnych siedzeń można uzyskać płaską przestrzeń bagażową. Wysocy kierowcy nie muszą się już martwić podczas przewożenia bagaży wielkogabarytowych. Siedzisko tylnej kanapy można w łatwy sposób zdemontować przez co przednie fotele można maksymalnie odsunąć do tyłu.

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer dostępny będzie w 8 różnych wersjach silnikowych o mocy od 95 do 180 KM. Astra IV Sports Tourer z silnikiem 1.3 l Diesel o mocy 95 KM będzie mogłaby być wyposażona opcjonalnie w system Start/Stop wyłączający silnik przy dłuższym postoju. Uruchomienie silnika nastąpi automatycznie gdy kierowca naciśnie pedał sprzęgła. Dla jeszcze większej oszczędności paliwa, Opel wprowadził w Astrze IV Sports Tourer wskaźnik, który w odpowiednich sytuacjach sugeruje kierowcy włączenie wyższego biegu (możecie to zobaczyć na filmiku który nagrałem podczas testów).

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer produkowana będzie tylko i wyłącznie w należącym do Opla angielskim zakładzie w  Ellesmere Port. Astra IV Sports Tourer spodziewana jest w polskich salonach na początku 2011 r. Cen na rynku polskim jeszcze nie ujawniono. Na rynku niemieckim natomiast, ceny wersji Sports Tourer zaczynają się od 18 000 Euro co jest o 2 100 Euro  (ponad 8 000 zł) drożej niż za wersje pięciodrzwiową.

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

Opel Astra IV Sports Tourer

tagiTagi: ,
comment 12 komentarzy »

Komentarze:

  1. k4f says:

    A mi się ona podoba, pewnie gdybym miał 2 dzieci, to bym sobie taką sprawił 🙂

  2. Michał Jaraczewski says:

    @k4f: mi się też podoba 😉

  3. Rado says:

    To może być interesująca oferta na autko rodzinne.

  4. Michał Jaraczewski says:

    @Rado: zobaczymy jeszcze jak ceny się będą w PL kształtować. Ale to autko to na pewno ciekawa oferta dla osób lubiących kombiki 😉

  5. andi says:

    Cena nie może być wyższa niż Golfa Varianta. To bezpośredni konkurent. Z samą przestrzenią załadunkową będzie podobnie, ale ma sporą ładowność, którą wyróżnia się wśród konkurentów, momentami wręcz deklasuje. Poza tym jest już jakiś czas na rynku i Opel musi pomyśleć nim poda ceny. Może przestrzelić i Astra nie będzie się sprzedawać.

  6. marcin says:

    ladne auto mam astre 3 1.7 z 2005 alternator popsol wrazenie glosny niewidze poprawy opel dalej go wstawia poprawil zawieszenie napewno wyciszyl lepiejwziosc 1.9 lub benzyne niebrac wypasonych wersji bendze mniej sie psula

  7. Wojtas says:

    Super jest ta nowa astra kombi. Jak sprawdza się to regulowane zawieszenie? Fajnie jak byście mieli jakiegoś mocniejszego diesla z dobrym wyposażeniem

  8. Michał Jaraczewski says:

    @Wojtas: mocniejsze silniki będą w Astrze IV GTC. A co do amrotyzatorów ze zmienną charakterystyką sił tłumienia (Flex Ride) to jechałem ostatnio taką Astrą. Jak się włączy opcję Sport to miałem wrażenie, że samochód bardziej trzyma się drogi. Układ kierowniczy jest też bardziej precyzyjny. Jednak różnicy między trybem normal/tour jakoś nie odczułem.

  9. qwerty says:

    Miałem przyjemność jeździć testową wersją hbc 110KM. W pełni zgadzam się z autorem. Silnik ten wydaje się być delikatnie za słaby dla ociężałej Astry (btw na podobną dolegliwość czyli nadwagę cierpi zresztą również jej większa siostra- Insignia, w której 160KM wydaje się być również za mało. W grę wchodzi więc wersja 125 konna. A ta wg cennika Opla kosztuje ponad 85k PLN (w optymalnej wg mnie wersji Cosmo). Jeśli dorzycimy do tego opłatę za lakier metalic…cena niebezpiecznie zbliży się do poziomu 90k PLN, który bynajmniej nie jest zarezerwowany dla kompaktów.Było nie było, Astra ST to wciąż (wielki, bo długi na 470cm) ale kompakt. Wg różnych źródeł kombi czyli ST ma być droższe od hckb o ok 4-5 tys PLN (nie wydaje mi się żeby utrzymano „niemiecką” różnicę wynoszącą 2100 euro). Tak czy siak, interesująca mnie 125 konna wersja Cosmo przkroczy 90tys PLN. A za tą cenę można już dostać np. 150 KM Lagunę w baardzo bogatej „wszystkomającej” wesji Privilage.
    I jeszcze jedno: ponieważ kombi astry zapewne będzie cięższe od hachbacka, nie ma pewności, że wspomniane już 125KM okaże się wystarczające do napędzenia tego ciężkiego auta.
    I jeśli nadejdzie moment zakupu, dysponując zbliżoną kwotą udam się zapewne do salonu Renaulta a nie Opla.

  10. Michał Jaraczewski says:

    Dlatego dobrze, że teraz każdy może wybrać to co mu się bardziej podoba albo co bardziej odpowiada cenowo.

  11. Greg says:

    Jestem szczęśliwym posiadaczem takiej Astry ST z silnikiem 1.7 110KM. Poprzednio miałem skodę octavie 1.9 90KM i to mi starczało. Astra jest bardziej żwawa tak więc uważam, że to czy mocy jest za mało to całkiem subiektywna sprawa dla mnie jest OK, spokojnie wyprzedzam na trasie a i w mieście jest dobrze. Za to wyposażenie i jego jakość powala. Jazda tym autem to czysta przyjemność. Polecam. A jeżeli ktoś zastanawia się nad kupnem to proszę zobaczyć wersje z tapicerką beżowa „marocana” czy jakoś tak…

  12. Michał Jaraczewski says:

    @Greg: czyli rozumiem, że jesteś zadowolony, a z autem nic złego się nie dzieje? 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum