31 sierpnia 2010

W zasadzie ciężko nazwać to testem nowego Volvo S60, to raczej bardzo nietypowy test systemu CitySafety, który ma za zadanie wykrywać pieszych i automatycznie aktywować układ hamulcowy celem uniknięcia kolizji.

Popatrzcie na film poniżej (gość nawija po słowacku ale jednak można zrozumieć o co kaman)

Tak się zastanawiam czy ten system działa czy nie działa. Raz samochód się zatrzymał innym razem nie. Błąd softwaru? Zapytam przedstawicieli Volvo, ciekawe co oni na to 😉

tagiTagi: ,
comment 9 komentarzy »

Komentarze:

  1. Blogomotive says:

    Rewelacja!

  2. Michał Jaraczewski says:

    #Blogo: chyba zmienie podejście i sposób testowania samochodów 😉

  3. hannibal says:

    To są realne sytuacje. Ludzie wskakują przysłowiowo przed maskę, a nie stoją jak pnie i czekają na auto. Wcale nie trzeba szybko jechać, na osiedlu, między samochodami…. i bum. Jak ma to być skuteczne to w takich wypadkach też ma działać. A tu zonk.
    Chciałbym do porównania zobaczyć taki test np. Touarega, który może niekoniecznie ma system dedykowany pod pieszych, ale w ruchu drogowym/miejskim z system ACC w połączeniu z Front Assist, funkcją stop&go i automatycznym awaryjnym hamowaniem spełnia również takie zadanie. Może kilka systemów jednocześnie, ale same w sobie mają również inne zadania do zrealizowania.

  4. Michał Jaraczewski says:

    @hannibal: czekam na oficjalną odpowiedź Volvo w tej sprawie. Zobaczymy co powiedzą. Dla mnie te sytuacje z wybieganiem przed maskę na tym filmie, to trochę są naciągane. Ale jakby na to nie patrzeć mogą się wydarzyć na prawdę.

  5. Michał Jaraczewski says:

    Oficlajny komentz Volvo Auto Polska w sprawie „słowackiego testu”

    Pedestrian Detection jest układem działającym w oparciu o radar (umieszczony w kracie wlotu powietrza) oraz kamerę (umieszczoną w obudowie lusterka wewnętrznego w górnej części szyby przedniej). Zadaniem kamery jest rejestrowanie ruchu obie…któw przed samochodem i śledzenie wszystkich sylwetek ludzi, którzy mogą wtargnąć przed samochód. Kamera musi widzieć całego pieszego, aby rozpoznać jego sylwetkę. System Pedestrian Detection nie działa przy bardzo małych prędkościach, bo w przeciwnym wypadku trudne lub wręcz niemożliwe byłoby zaparkowanie samochodu bardzo blisko jakiejkolwiek przeszkody, samochodu, czy osoby kierującej ruchem. Natomiast jeśli chodzi o sytuację przedstawioną na powyższym filmie, to system zadziałał zgodnie z założeniami. Kamera nie rozpoznała sylwetki pieszego, ponieważ poruszał się w takiej odległości że kamera nie widziała jego całej postaci. Gdy prowadzący test oddalił się nieznacznie od samochodu, to system rozpoznał jego sylwetkę i zatrzymał samochód. Zainteresowanych działaniem systemu zapraszamy na testy do autoryzowanych punktów delaerskich, gdzie za kierownicą można się przekonać, że system naprawdę działa skutecznie.

    Muszę przyznać tu rację i zgodzić się z argumentacją Volvo Auto Polska. Gdy gość stanął przed maską w znacznej odległości to system zadziałał. W II połowie września pewnie przetestuje S60 i wtedy zdam Wam relację z tego testu.

  6. Twain says:

    Tak tylko że stanął przed maską i rozłożył ręce i czekał, niestety takie sytuacje to raczej się nie zdarzają chyba że policja tak stanie:), ale przy podobnej sytuacji gdy pieszy wtargnie i nagle przed nim zatrzymuje się samochód to jednak chwilę stoi jak wryty, a na teście samochód jednak za dosłownie chwileczkę dalej ruszał. Zgadzam się z Hanibalem, może zorganizujecie test takiego Touarega i przetestujecie systemy, które poprawiają bezpieczeństwo, tj. asystent hamowania, line assist,front assist,side assist,acc

  7. Michał Jaraczewski says:

    @Twain: chciałbym zrobić taki test, ale wątpie znajać dilów VW, by któryś chciał mi udostępnić samochód do testów…

  8. Jakub Tomczyk says:

    Jak dla mnie, przedstawione wyjaśnienie przez co sposób działania systemu jest bez sensu – wychodzi że jest to raczej zagranie marketingowe a realnie system nie ma szans zadziałać.

    Okazuje się że kiedy mamy np. dwóch pieszych stojących obok siebie(osoba dorosła i dziecko) w lini równoległej do jazdy samochodu z punktu widzenia radaru jest to w najlepszym przypadku jedna osoba – np. czekająca na przejściu na pieszych – jeśli dziecko wyrwie się i wtargnie przed samochód – system nie zadziała – a czyż właśnie w takich sytuacjach system nie powinien właśnie działać. Co do niskich prędkości to również sie nie zgadzam ile razy w poszukiwaniu miejsca parkignowego rozglądamy się naokoło jadąc właśnie wolno – a wtedy również może dojść do sytuacji kiedy ktoś wejdzie na jezdnię.

    Realnie okazuje się że trzeba jechać szybko i piesi muszą stać na środku jezdni w odpowiedniej odlegległości i czekać aż ich ktoś przejedzie…

    Jestem wielkim fanem volvo, ale widząc jak bardzo volvo chwali sie tym systemem którego przydatność jest tak bardzo ograniczona… ;/

  9. Michał Jaraczewski says:

    @Jakub: mnie ten system bardzo zastanawia. Na pewno podczas testów S60 skupie się na tym systemie i na jego działaniu.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum