24 sierpnia 2010

To chyba dobra wiadomość dla ekologów oraz kierowców, którym nie jest obojętne nasze środowisko. Peugeot 3008 HYbrid4 to pierwszy na rynku samochód hybrydowy z silnikiem diesla.

Peugeot 3008 HYbrid4 to połączenie dwóch silników: turbo diesla o mocy 163 KM napędzającego przednią oś oraz silnika elektrycznego napędzającego tylną oś mocą od 27 do 37 KM.

Peugeot 3008 Hybrid4

Połączenie tych dwóch silników może dać łącznie 200 KM mocy i napęd na 4 koła. Peugeot 3008 HYbrid4 wyposażony w elektronicznie sterowaną 6-biegową manualną skrzynię biegów, oferuje kierowcy jazdę w jednym z czterech możliwych trybów:

» Auto – system automatycznie kontroluje pracę silnika diesla oraz silnika elektrycznego, dając tym samym optymalne spalanie oraz dynamikę.

» ZEV (Zero Emission Vehicle) – jest to tryb jazdy wykorzystujący wyłącznie silnik elektryczny i niewydzielający spalin. Zasięg pojazdu w trybie ZEV jest dość mały i wynosi jedynie 4.5 km.

» 4WD – system włącza silnik diesla oraz silnik elektryczny przez co samochód jest napędzany na obie osie.

» Sport – tryb ten powoduje maksymalne wykorzystanie oby silników, dając tym samym kierowcy łączną moc 200 KM oraz moment obrotowy 500 Nm. W trybie tym ponadto następuje szybsza zmiana biegów.

Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 HYbrid4 w trybie Sport rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8.8 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 209 km/h. Według danych producenta średnie spalanie jest na poziomie 3.8 l ropy na 100 km. Emisja CO2 wynosi przy tym jedynie 99 g/km.

Peugeot 3008 Hybrid4

Aby samochód był jeszcze bardziej proekologiczny i spalał jak najmniej paliwa, to inżynierowie z Peugeota zdecydowali, że wersja 3008 HYbrid4 będzie standardowo wyposażona w system Start&Stop. Drugim ważnym elementem jest system odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania pojazdu. Energia odzyskana podczas hamowania gromadzona jest niklowo-metalowo-wodorowych bateriach umieszczonych pod podłogą bagażnika.

Prócz typowo proekologicznych nowinek, Peugeot 3008 HYbrid4 oferować będzie klientom różne ciekawe systemy np.: Distance Alert – pozwalający zachować bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu, Parallel Park Assist – system ułatwiający parkowanie równoległe, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist, najnowszy system nawigacji satelitarnej Peugeot Connect 3-D Media Navigation.

Peugeot 3008 Hybrid4

Francuski koncern ogłosił, że sprzedaż wersji 3008 HYbrid4 ruszy wiosną 2011 roku. Technologia Hybrid4 znajdzie też zastosowanie w nowym sedanie 508. Ceny Peugeota 3008 w wersji HYbrid4 na razie nie ujawniono.

Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4

Patrząc na to co będzie oferował Peugeot 3008 HYbrid4 to muszę powiedzieć, że to trochę taka naciągana ekologia. Samochód na samym silniku elektrycznym ma dość słaby zasięg. Biorąc pod uwagę, że samochód ładowany będzie w przydomowym garażu, to zasięg 4.5 km to trochę mało aby dojechać do pracy i móc z niej wrócić tylko i wyłącznie na napędzie elektrycznym. Niestety nie podano też czasu jaki jest potrzebny do pełnego ładowania baterii, nic też nie wiadomo na temat gwarancji jaką francuski koncern będzie udzielać na samochód i zainstalowane w nim baterię.

Peugeot 3008 Hybrid4

Źródło: http://www.peugeot-pressepro.com.

tagiTagi: , ,
comment 7 komentarzy »

Komentarze:

  1. markus says:

    Chyba jednak wyprzedzą VW, który też przygotowuje taką hybrydę tylko dla auta miejskiego – Up!. Następca Lupo, ale jaką będzie miał oficjalnie nazwę – pewnie w Paryżu będzie wiadomo.
    Parallel Park Assist – aż sam jestem ciekaw jak się sprawuje. VW z swoim asystentem parkowania jest sporo dalej, ale trzeba pochwalić Francuzów, że rozwijają się.

  2. Michał Jaraczewski says:

    Up! i 3008 HYbrid4 to dwa różne segmenty i chyba nie można tych dwóch samochodów wprost do siebie. Jednak jest coś w tym co piszesz. Francuzi ostro wzieli się do pracy, Renault przeprosila za Lagune, a Peugeot prezentuje kolejne nowości. Citroen także daję rade. Może w końcu kiedyś przekonam się do francuskich samochodów, obecnie wolę je omijać 😉

  3. muchomór says:

    Można zapytać, dlaczego „Renault przeprosiła za Lagunę”? Nie słyszałem o jakichś strasznych problemach z tym autem.

  4. Michał Jaraczewski says:

    @muchomór: a nie słyszałeś, że to auto było zwane królową lawet? 🙂

  5. muchomór says:

    „Królowa lawet” haha dobre 😀 Nie słyszałem takiego określenia. 🙂 Nie wiem czy zasłużony tytuł.

  6. Michał Jaraczewski says:

    @muchomór – tez nie wiem, Laguny nigdy nie miałem 😉

  7. ddddd says:

    Polscy mechanicy potrafią jako tako naprawiać auta popularne w niemczech. Może z racji bliskości tego kraju…. nie wiem. Jak przyjedzie francuz to nikt zwykle nie powie „cholera nie znam sie” tylko mowi że to szajs… dodatkowo media i głupcy/dzieciaki na forach tworzą i karmią mit o niezawodności niemieckich aut ( za wyjątkiem opla bo to gm). Ostatnio chlopcy z auto swiata wzieli kasę za promowanie oktavi i silników benzynowych. Zdaniem AS turbiny, koła dwumasowe i wtrysk bezposredni oraz variatory faz rozrzadu padają tylko w dieslach. Lepiej kupic benzyne 1,4 z 160KM/6000 obr niz diesla. Jest trwalsza… no zobaczymy jak pozyjemy. Pamietajmy ze ludzie w polsce mają głównie auta używane o nieznanej historii, na podstawie doświadczeń z takim autem trudno mówić o awaryjnosci danego modelu lub marki… tuv ? Jest niemiecki. Zobaczcie wloskie statystyki. Lub pogadaajcie z wlochami… fiat is the best.dla nich. VW to czołg.

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum