3 sierpnia 2010

Z końcem lata u polskich dealerów marki Kia pojawi się nowa Kia Sportage trzeciej generacji. Samochód mocno zmienił wygląd w porównaniu do poprzedniej generacji, zmieniły się też wymiary samochodu. Nowa Kia Sportage jest o 9 cm dłuższa, 1.5 cm szersza oraz 6 cm niższa w stosunku do swojego poprzednika. Producent zapewnia, że jest też bardziej ekonomiczna i bardziej przyjazna środowisku.

Kia Sportage

Kia Sportage oferowaną będzie na rynku polskim w czterech wersjach wyposażenia nazwanych dość mało pomysłowo bo: S, M, L, XL, a ceny za wersję S z silnikiem benzynowym 1.6l i mocy 140 KM zaczynają się od 66 900 zł.

Nowe dziecko koreańskiego koncernu Kia oferowane będzie docelowo w czterech wersjach silnikowych. Na początku jednak dostępne będą jedynie wersje z silnikiem dwulitrowym.

Silniki benzynowe:
» 1.6 l GDI – 140 KM
» 2.0 l DOHC – 163 KM

Diesel:
» 1.7 l CRDi – 115 KM
» 2.0 l CRDi – 136 KM

Kia Sportage

Kia Sportage w standardzie będzie wyposażona między innymi w 6 poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy system audio z możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3.

Kia Sportage

Za opcję napędu 4×4 dopłacić będzie trzeba 8 000 zł, jednak opcja 4×4 oferowana będzie jedynie w wersji z silnikami dwulitrowymi. Natomiast dopłata do automatycznej skrzyni biegów, również tylko w wersji z silnikami benzynowymi, wynosić będzie 5 000 zł.

Najdroższy wariant modelu Sportage z 2.0 L CRDi o mocy 136 KM i z wyposażeniem XL, ma kosztować 96 900 zł.

Kia Sportage

Kia Sportage konkurować będzie na rynku z takimi modelami jak Toyota Rav4, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX , Nissan X-Trail, Hyundai ix35.

Czy ten model przyjmie się na rynku? Ciężko mi powiedzieć, SUV stają się coraz bardziej popularne. W ostatnich miesiącach dość dobrą dynamikę wzrostu odnotował model Nissan Qashqai po face liftingu, trochę tańsza Kia może zabierze mu część klienteli. Poza tym jeśli chodzi o poczynania koreańskiego producenta to model Sportage jest już kolejną nowością w tym roku po modelu Venga, który do salonów zawitał wiosną tego roku.

Kia Sportage

A na koniec taka mała ciekawostka, patrząc na samą linię dachu modelu Sportage dostrzegam w niej małe podobieństwo do modelu Opel Signum ;)

Kia Sportage

tagiTagi: ,
comment 1 989 komentarzy »

Komentarze:

  1. pawel pisze:

    pipi moze troche ma racji o plastikach wewnatrz ale dziwi mnie jej zainteresowanie skoro chciala ogladnac to autko jezeli jej rawka jest ostatniej generacji to moze jest super ja bym toyoty raczej nie wybral za bardzo przechwalane auta maja a wnetrze to chyba musialoby byc niemiecki ze wzgledu na materialy ale niemcy juz nic nie oferuja poza znaczkiem za ktore trzeba slono placic

  2. kiemol pisze:

    Kia Sportage to samochod z segmentu takze Rav4 i kilku innych modeli konkurencyjnych w tej klasie pojazdow.Osobiscie odwiedzilem salony Kia,Nissan,Toyota…Porownujac jednak Toyote i Kia…Toyota to pojazd delikatnie wykonczony w srodku,skora delikatna,przyjemna w dotyku-wysokiej jakosci,ze milo posiedziec w srodku.Bryla standardowa do ktorej”Toyka”dawno nas przyzwyczaila ale ogolnie cieszy oko…by sie nie rozpisywac na temat spalania,silnikow,eksploatacji…zatrzymam sie przy wygladzie.Osobiscie bardziej imponuje mi Kia ale wiem jednoczesnie,ze Toyota to marka wysokiej swiatowej klasy.Ceny obu pojazdow odzwierciedlaja nam roznice.Toyota to wysokiej klasy pojazd ale trzeba przygotowac za wersje podstawowa choc dosc bogata min140tys natomiast Kia na pelnym wypasie(nie wliczajac automatu i 18calowych felg)kosztuje o ponad 30tys mniej.Osobiscie planuje zakupic Kia gdyz dluzej niz 5lat nia nie pojezdze,a zwazywszy,ze okres gwarancyjny jest bodaj na 7lat…nie martwia mnie stuki w zawieszeniu jesli nie beda zbyt dokuczliwe.Pamietajmy jednak,ze Kia znacznie spadnie na wartosci natomiast Toyota to marka,niezawodnosc made in Japan,a co za tym idzie…bedzie trzymac sie w cenie po pierwszych 3 latach gwaltownego spadku wartosci.Zawsze gdy kupuje nowe auto stoje przed tym samym dylematem-co wybrac?Nie jest to latwe dlatego dopisze..CHYBA kupie Kia?;-)

  3. kiemol pisze:

    Ps.nieoficjalnie w salonie dowiedzialem sie,ze Kia maja skopane skrzynie biegow w wersji 5 biegowej bo zbyt wyje na 5tym przelozeniu przy wiekszych predkosciach i zalecali kupno 6cio biegowej.Osobiscie planuje kupno 6cio biegowej w automacie 184KM by zwawiej pokonywac trasy jadac np.po niemieckiej autostradzie,ale nie mam pewnosci co do za,lub nieZAwodnosci tej skrzyni biegow i nie wiem jak faktycznie pojazd bedzie sie sprawowal w automacie?jesli ma ktos jakas wiedze na ten temat,to bym prosil o komentarz?

  4. Stanisław pisze:

    Bardzo dobry SUV, w swojej klasie, mam na myśli wielkość, nie boję się użyć sformułowania, że najlepszy, tym bardziej, jak się patrzy na stosunek tego co otrzymujemy (komfortu, bezpieczeństwa, jakości, osiągów, wyposażenia, gwarancji) do ceny, która jest bardzo konkurencyjna. Byłem dwa dni temu na jeździe próbnej benzyniakiem 1,6 l GDI z 5 stopniowym manualem, w wersji wyposażenia drugiej, czyli M. Bardzo dobrze mi się ten samochód prowadziło na asfalcie i w lekkim terenie. Dobrze jest wygłuszony, przyśpieszenie jak na tak duży i ciężki samochód, naprawdę, jest ok, chociaż w wersji 1,7 diesel, albo 2.0 z 6 stopniowym automatem byłoby jeszcze szybciej i wygodniej. Dobrze się tego Sportage-a prowadzi, jakość w środku i spasowanie materiałów, jest na naprawdę wysokim poziomie, aż się tego nie spodziewałem. Dużo jest rozmaitych funkcji i przycisków. W wersji, którą testowałem nie było szklanego dachu, przycisku start/stop, skóry i podgrzewanych foteli, jest to w bogatszych wersjach, jak dla mnie jest to niepotrzebne, w wersji M jest skóra połączona z welurem, a USB, MP3, bluetoth i przyciski na kole kierownicy już są , tez uważam to za zbędne bajery, chociaż na pewno ułatwia to jazdę i stwarza większy komfort. Rozmawiałem ze znajomym, który ma ta Kia i m.in. dealerem, to rzeczywiście opłaca się już dopłacić te niecałe 5.000 złotych brutto i mieć drugą wersję wyposażania. Pierwsza jest gołą, a w drugiej niczego nie może nam już zabraknąć. Do samochodu się dobrze wsiada, widoczność jest dobra, wysoko się siedzi, miejska jest dużo, z tyłu również na szerokość i wysokość, nie tak jak jest to opisane wyżej w artykule. bagażnik jest przestronny. Teraz mam Honde CRV i poważnie się zastanawiam, czy po weekendzie, nie pójść do salonu Kia i nie kupić w/w modelu. 9/10, swobodnie można dać. może będzie i „dycha” jak przejadę się jeszcze dieslem. na pewno można powiedzieć, że jest to już samochód w pełni „europejski”, kia i Hyundai w ostatniej dekadzie, zrobiły niewyobrażalny postęp w technologii i jakości.

  5. pawel pisze:

    nie wiem kolego co testowaleś ze 6 biegu nie było ,może nie było gdzie właczyc pozdrawiam

  6. chris pisze:

    mama wersje 2.0 CRDI XL AWD – przejechane 10 tys km – srednie spalanie w lecie z klima ( przeważnie 50/50 miasto trasa ) ok 6,8 – 7,5 L /100km. Żadnych problemów , przeszkadza tylko dingdong jak nie zapniesz pasów :/

  7. slawek pisze:

    Proszę o podpowiedź jakie felgi i oponki są najlepsze na zimę do nowej Kia Sportage.

  8. chris pisze:

    felgi 16 cali jak zamierzasz gdzies jezdzic poza asfaltem lub pokonujesz wyzsze krawezniki . Jak tylko miasto to 17 cali ładniej wyglada. Generalnie na zimie kupuje sie mniejsze felgi/ wieksze opony , na lato odwrotnie ;) – bo prawda jest taka ze przy tej wielkosci samochodzie wieksza felga ladniej wyglada. JA mam na lato 18 cali – ale 19 wyglada jeszcze lepiej :D

  9. Michał Jaraczewski pisze:

    Pamiętajcie jednak, że im większa falega, tym większa opona, tym też większa cena ;)

  10. swider pisze:

    Posiadam ten samochód od 27 wrzesnia jest swietnie mam przejechane dopiero 3.5 tys km jest ok spalanie 6.4 deasel

  11. kristof pisze:

    Mam już ponad rok Sportage i jestem bardzo zadowolony. Spalanie (większość jazda miejska) 8,7 l przy silniku 2l benzyna. Byłem mile zaskoczony kwotą za przegląd. Zapłaciłem 780 zł brutto. Pozdrawiam

  12. Zibi70 pisze:

    Puk, puk…
    Dzień dobry – wieczór ;) Chciałem zapytać, czy jeszcze tu ktoś zagląda?
    Czytam i czytam wszystkie posty ale do końca „trochę” zostało (doszedłem do 37 strony).
    Jestem niemal zdecydowany zamówić Sportage. Myślę o 1,6 benzyna ale trochę się boję czy nie będzie zbyt ospały? Nie zależy mi na wyczynach rajdowych a bardziej na bezpieczeństwie np. podczas wyprzedzania. Jeżdziłem 1,6 GDI w Hyundaiu i nie byłem zachwycony – obecnie mam 2.0 CR-V i choć to auto 9 letnie i nie płynie tak ładnie a bardziej przypomina czołg, to jednak po nadepnięciu pedału czuć przyspieszenie. Domyślam się, że KIA nie będzie pod tym względem wiele lepsza od ix35 ale za to dużo bardziej mi się podoba i na prawdę chcę jakoś zaprzyjaźnić się z 1,6.
    Nie wiem więc czy temat był poruszany ale chciałbym zapytać jeszcze o kilka rzeczy: jaka jest odporność Waszych Sportków na tzw. uszkodzenia parkingowe? Czy poszycie drzwi i błotników jest odporne na pacjentów wysiadających z zaparkowanych obok samochodów jak ze stodoły? Czy łatwo powstają wgniotki? (Bardzo ich nie lubię). Jak z biegiem czasu zachowują się plastiki wnętrza? Czy są w miarę odporne na przypadkowe rysy? Czy nie zaczynają trzeszczeć?
    Pozdrawiam wszystkich.

  13. GD_Luk pisze:

    witam…..47 tys. bez żadnej awarii…najlepszy samochód jaki miałem…jedyne co przeszkadza to słaba widoczność w 1/4 przednio – bocznej strefie….acha i navi bez niektórych map…poza tym r e w e l a c j a!!!!
    techno orange 184km crdi 4×4

1 78 79 80

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum

  • zBLOGowani.pl