16 czerwca 2010

Wczoraj francuski serwis motoryzacyjny blogautomobile opublikował zdjęcie które ponoć prezentuje nowy model Fiat Panda. O nowej Pandzie ostatnio sporo pisano w mediach ale głównie z powodu lokalizacji tego projektu we włoskiej fabryce Fiata Pomigliano d’Arco pod Neapolem.

Na nową Pandę chrapkę miały tyskie zakłady Fiata ale niestety raczej produkcja nowej Pandy zostanie ulokowana we Włoszech. Jedyną tutaj otwartą kwestią jest porozumienie się Fiata ze związkami zawodowymi z włoskiej fabryki. 

Wracając jednak do modelu, widać tutaj że Fiat porzucił stylistykę znaną z modelu Panda I i Panda II, pojawiły się bardziej zaokrąglone kształty, które upodabniają Pandę do takich modeli jak Punto Evo lub 500.

Fiat Panda 2011

Roczny wolumen produkcyjny nowej Pandy szacowany jest na około 270 tysięcy samochodów rocznie. Trochę szkoda, że ten projekt nie został ulokowany w Polsce. W ostatnich latach tyska fabryka włoskiego koncernu bardzo się rozpędziła i osiągnęła roczny wolumen produkcyjny powyżej 500 tyś. Duże moce przerobowe, praca na 18-ście zmian w tygodniu również w soboty przekłada się też na jakże pożądane dodatkowe miejsca pracy. Włoski koncern zapowiedział co prawda, że w miejsce Pandy uruchomiona zostanie produkcja Lancii Ypsilon, chociaż tu nie spodziewałbym się by wolumen Ypsilona zrekompensował stratę Pandy.

tagiTagi: ,
comment 12 komentarzy »

Komentarze:

  1. janusz says:

    troszke jak 500 setka,ale 5 drzwi,no ładny nie ma co ukrywać,chce mieć takiego:-).

  2. Darek says:

    Niczego sobie wygląda, Fiat potrafi robić jednak małe i ładne samochody, trzeba to przyznać.

  3. dybi says:

    szkoda, że nowa Panda nie będzie produkowana w Polsce.
    Sądzę, że przez to jakość samochodu spadnie w porównaniu z poprzednią generacją.

  4. Michał Jaraczewski says:

    Co do jakości to zobaczymy. Myślę sobie, że jakość aż tak bardzo nie ucierpi, Fiat we wszystkich zakładach stosuje te same standardy. Ale wiele oczywiście zależy od pracowników.

    Ja bardziej martwiłbym się wyższą ceną, gdyż jak powszechnie wiadomo, koszty pracy we Włoszech są większe niż w Polsce.

  5. piotr says:

    Trochę za bardzo babski co może zawęzić krąg nabywców. Obecny model – niczym się nie wyróżniał, ale pasował nawet na samochody służbowe (taki np. Peugeot 106 już nie).

  6. Michał Jaraczewski says:

    Fiat Panda obecnej generacji to dobry samochód dla przedstawicieli handlowych w małych firmach. Bardziej liczące się korporacje sięgną raczej po samochód z segmentu C.

    A czy nowa Panda jest babska? Cóż wygląd to rzecz gustu, ciekaw jestem jakie materialy zostaną użyte we wnętrzu. Obecna Panda w środku jest bardzo plastikową tandetą.

  7. Barbóra says:

    Fajny ale jak dla mnie trochę nie na moją kieszeń

  8. Michał Jaraczewski says:

    A skąd wiesz czy na Twoją kieszeń czy nie? Jeszcze przecież nie ma info o cenach 😀

  9. Sony says:

    Mam nadzieję, że to nie jest ostateczna wersja. Przód jest trochę niezgrabny,chociaż linia boczna ładna. Chciałbym,jako zadowolony urzytkownik obecnej generacji,żeby projektanci jeszcze trochę dopracowali sylwetkę.

  10. Michał Jaraczewski says:

    @Sony: ostatnio widziałem w sieci jakieś nowsze zdjęcia, więc ta fotka w tym wpisie to na pewno nie jest ostateczna wersja nowej Pandy.

  11. ziutek says:

    Obecna wersja pandy ma tandetne plastikowe wnętrze ale ma dobry silnik

  12. Michał Jaraczewski says:

    @ziutek: trudno się z tym nie zgodzić 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum