14 czerwca 2010

W maju 2010 r. sprzedaż nowych samochodów w Polsce utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie co w kwietniu oraz w relatywnym okresie minionego roku. Finalna liczba sprzedanych samochodów w maju 2010 to 25 647 egzemplarze, co jest o 321 sztuk więcej niż w maju 2009 r. i o 333 sztuki więcej niż w kwietniu 2010 r.

Łączne wyniki sprzedaży nowych samochodów na Polskim rynku nie są zbyt ciekawe, polska moto branża radzi sobie gorzej niż w poprzednim roku o czym może świadczyć spadek sprzedaży o 8.41% porównując okresy styczeń-maj 2009 i styczeń-maj 2010. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku, w Polsce sprzedano 130 077 aut.

Poza małym wzrostem sprzedaży nowych samochodów w marcu, w styczniu, lutym, kwietniu i maju sprzedaż utrzymuje się cały czas na tym samym poziomie i oscyluje w granicy 24 500 – 25 500.

Pod względem najpopularniejszych marek pięciu pierwszych miesięcy 2010 r. to nadal na topowej pozycji znajduje się Skoda z wynikiem 15 144 sprzedanych samochodów.

Drugie miejsce należy do Fiata, który sprzedał 10 927 egzemplarzy i tym samym posiada obecnie 8.4% udział w rynku.

Tuż za Fiatem znajduje się Toyota, z wynikiem 10 558 sprzedanych aut (o 369 mniej niż Fiat).

Za podium z niewielką stratą do Toyoty uplasował się Volkswagen – 10 333 sprzedanych samochodów (o 225 mniej niż Toyota).

Piąte miejsce należy do Forda. Od początku roku dealerzy Forda sprzedali łącznie 10 084 egzemplarzy samochodów (o 249 mniej niż VW).

Różnice między miejscami poszczególnymi miejscami 2-5 są dość niewielkie. Jedynie Skoda odstaje dość poważnie od drugiego miejsca i moim zdaniem praktycznie chyba żadna marka nie uzyska w przeciągu kolejnych miesięcy 2010 r. lepszego wyniku niż ta czeska marka.

Opel zajmuje szóste miejsce, głównie dzięki sprzedaży nowej Astry IV. Opel sprzedał w pierwszych 5 miesiącach tego roku 9 089 samochodów.

Siódme miejsce przypadło w udziale marce Renault. Na zakup samochodów tego francuskiego producenta zdecydowało się w tym roku 7 756 nabywców.

Na miejscu ósmym z wynikiem 6 733 uplasowała się Kia.

Dziewiąte miejsce zajął Peugeot z wynikiem 5 617 sprzedanych samochodów. I z pierwszej dziesiątki to jedyny wzrost ilości sprzedaży.

Ostatnie miejsce pierwszej dziesiątki należy do marki Hyundai, od stycznia do maja sprzedano w Polsce 5 263 samochodów osobowych tej marki.

Na kolejnych miejscach w rankingu sprzedaży samochodów w miesiącach styczeń-maj 2010 r. znalazły się odpowiednio:

11. Citroen – 4 802

12. Nissan – 4 777

13. Honda – 4 674

14. Mitsubishi – 3 022

15. Suzuki – 2 958

Źródło danych: samar.pl

tagiTagi: ,
comment Brak komentarzy »

Brak komentarzy, dodaj swój:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum