17 maja 2010

W tym roku marka Peugeot obchodzi swój okrągły dwusetny jubileusz istnienia. Jak też nietrudno się domyślić w salonach Peugeota pojawiły się w ofercie samochody z serii Millesim 200, ale dziś nie o tym. Dziś małe podsumowanie dość imponującej historii marki Peugeot.

Peugeot - ewolucja logotypu

Wszystko zaczęło się w 1810 r. dwaj bracia Jean Pierre Peugeot oraz Jean Frederic Peugeot przekształcili swój młyn w fabrykę stali dając początek firmie Peugeot.

Rok 1840 to początek produkcji młynków do kawy z unikalnym opatentowanym przez braci Peugeot, system mielenia. Mechanizm wykorzystano również w młynkach do mielenia pieprzu przez co marka Peugeot jest dostępną również w kuchniach, a nie tylko na ulicach 😉

1889 r. to moment pojawianie się pierwszego pojazdu o nazwie Sepollet-Peugeot z silnikiem parowym.

Dwa lata później w 1891 r. Peugeot wprowadza w miejsce silnika parowego spalinowy silnik benzynowy początkując tym samym produkcję samochodów.

W 1903 roku Peugeot rozpoczyna produkcję motocykli, a rok 1904 to moment prezentacji pierwszego „Malucha – Bebe”.

Kolejnym przełomowym rokiem jest rok 1912, wtedy to Peugeot konstruuje pierwszą ciężarówkę oraz otwiera działający po dziś dzień, zakład produkcyjny we francuskiej miejscowości Sochaux.

Rok 1923 to pierwszy rok w którym ilość wyprodukowanych samochodów w ciągu jednego roku przekracza 10 000 egzemplarzy (dziś średniej wielkości fabryka samochodów jest w stanie wyprodukować tą ilość w ciągu 5-6 dni, przy 3 zmianach produkcyjnych).

W 1929 roku powstaje model 201 otwierając serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza wielkość (klasę), a ostatnia kolejną serię.

W roku 1948 ukazuje się pierwszy po wojnie nowo skonstruowany samochód Peugeota, model 203 produkowany do 1960.

Rok 1952 to kolejny kamień milowy w historii marki, w 1952 r. zjechał z taśm produkcyjnych milionowy egzemplarz Peugeota.

W 1959 po raz pierwszy Peugeot zastosował w modelu Peugeot 403 silniki diesla.

1976 rok, to moment nabycia przez Peugeota 90% akcji firmy Citroën, co dało początek istnienia koncernu PSA.

W roku 1983 do produkcji wchodzi kultowy model 205.

Dziesięć lat później, w 1993 r. Peugeot modelem 905odnosi potrójne zwycięstwo podczas rajdu 24h Le Mans.

Rok 2005 – fabrykę Peugeota opuszcza milionowy samochód wyposażony w silnik HDi z filtrem cząstek stałych FAP.

W czerwcu 2008 roku wyprodukowano 50-milionowy samochód marki Peugeot.

W roku 2010 Peugeot decyduje się na rebranding i zmianę swojego logo jak i hasła przewodniego marki „Motion & Emotion”.

tagiTagi:
comment 6 komentarzy »

Komentarze:

  1. krystian says:

    fajne zestawienie logo, wedlug mnie to z 1960 roku najciekawsze…pamietam ze zdjecia modelu peugeota dziadka ten znaczek…swoja droga na stronie peżota jest ciekawa zakładka z historia marki, dodali zdjęcia i troche ciekawostek. ps. czy ktos cos wie na temat imprezy z okazji 200 lecia ???

  2. Michał Jaraczewski says:

    Krystian: ja tego z 1960 nie pamiętam bom za młody 😉
    A o imprezie napiszę coś jutro.

  3. krystian says:

    oki, wielkie dzieki, czekam w takim razie…jak znajde to zdjecie gdzies, to przeskanuje i podesle. na prawde fajny wozik byl..

  4. Michał Jaraczewski says:

    @krysian: o imprezie urodzinowej i promocjach trochę info najnowszym wpisie: http://automotiveblog.pl/2010/05/20/peugeot-limitowana-edycja-millesim-200/

  5. sweter says:

    no to impreza szykuje się na prawdę ciekawe 🙂 pojawię się 21 w piątek

  6. telor says:

    widzę, że w Peugeocie nie skończyli świętować tylko na weekendzie, promocje nadal trwają i można wyrwać ciekawą wersję urodzinową za bardzo dobre pieniądze 😉

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum