11 listopada 2009

Kilka dni temu w telewizji pojawiły się spoty nowej kampanii społecznej zatytułowanej „Użyj wyobraźni”.  Celem kampanii jest zwrócenie uwagi pieszych oraz kierowców na niebezpieczne sytuacje które mogą zdarzyć się na drodze. Kampania moim zdaniem szokuje, spoty przedstawiają odpowiednio ucharakteryzowane ofiary wypadków drogowych, które próbują ostrzec uczestników ruchu drogowego o zbliżającym się niebezpieczeństwie, co w efekcie może skończyć się śmiercią lub kalectwem.

Nie wiem czy to z racji dość drastycznych jak na kampanie społeczną scen czy z innego powodu, ale spoty głównie oglądam w telewizji po godzinie 22:00.

Zauważyłem, że są chyba dwie wersje spotów, dłuższa i krótsza. Dla tych co nie mieli okazji zobaczyć w telewizji, poniżej dłuższa wersja spotu.

Prócz spotu powstała także strona internetowa uzyjwyobrazni.pl, gdzie można dodawać swoje projekty mające pobudzić wyobraźnię kierowców jak i pieszych.

Kilka dni temu na blipie pisałem o wypadku w Katowicach na DTŚ – 33 letni mężczyzna przebiegał przez ruchliwą wielopasmową Drogową Trasę Średnicową – niestety nie przebiegł 🙁 na drugą stronę i zginął pod kołami nadjeżdżającego pojazdu. Więcej info o wypadku na tvs.pl.
Zastanawiam się, gdzie tacy ludzie mają rozum i wyobraźnię. Mam nadzieję, że ta nowa kampania właśnie trafi do takich osób, które raczej nie myślą zbyt logicznie.

Jakie są Wasze odczucia odnośnie tej kampanii? Przemawia do Was, szokuje?

tagiTagi: ,
comment 1 komentarz »

Komentarze:

  1. Blog K2 says:

    Hej, nie oglądałem ostatnio telewizji, więc nie widziałem jeszcze tego filmu poza You Tube’em, ale fakt, że próbuje się coś robić z brakiem świadomości polskich kierowców. Takie filmy oczywiście przemawiają do wyobraźni, chociaż i tak jesteśmy jeszcze w tyle z przekazami, które od lat pojawiają się na całym świecie.

    Zapraszam na naszego bloga- tam jest próbka światowych kampanii, o której pisaliśmy w sierpniu.

    Pozdrawiam

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum