19 października 2009

Opel Astra IV wejdzie do sprzedaży w Polsce na początku 2010 roku. W zeszłym tygodniu podano do wiadomości, że za podstawową wersję nowej Astry czwartej generacji w Polsce będzie trzeba zapłacić 58500 zł. Samochód w podstawowej wersji będzie wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy 100 KM, dodatkowo ABS+ESP, wspomaganie kierownicy oraz klimatyzację.

W pełnej ofercie znajdzie się aż 8 silników zgodnych z normą Euro5:

Benzynowe:
» 1.4 l – 100 KM
» 1.4 l – turbo – 140 KM
» 1.6 l – 115 KM
» 1.6 l – 180 KM 

Diesle:
» 1.3 l – 95 KM – produkowany w Bielsku-Białej w zakładzie Fiat GM Powertrain
» 1.7 l – 110 KM  – produkowany przez Isuzu w Tychach
» 1.7 l – 125 KM  – produkowany przez Isuzu w Tychach
» 2.0 l – 150 KM 

Najbardziej ekonomiczny ma być silnik diesla o pojemności 1.3 l. Astra IV wyposażona w ten silnik ma spalać 4.2 l oleju napędowego na 100 km.

Podobnie jak inne modele z logo Opla, taki i nowa Astra będzie oferowana w 4 wersjach: Essentia, Enjoy, Sport oraz najbardziej bogatą Cosmo. Klienci będą mogli oczywiście skorzystać z wielu opcji dodatkowych takich jak między innymi: zawieszenie FlexRide, nowa generacja reflektorów biksenonowych z AFL, Opel Eye, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, regulowana podłoga bagażnika FlexFloor.

Na razie Astra IV, która jest dłuższa o 17 cmszersza o 7 cm od swojej poprzedniczki, będzie produkowana w Wielkiej Brytanii w zakładach Ellesmere Port oraz w Gliwicach. Produkcja seryjna nowej Astry ruszyła na wyspach z końcem września, a na początku listopada wystartuje w Gliwicach. W przyszłości Astra nowej generacji będzie produkowana także w Niemczech w Bochum oraz w Rosji w zakładach w Sankt Petersburgu.

W Niemczech nowy model Opla oferowany jest o prawie 1500 Euro taniej niż podstawowa wersja Volkswagena Golfa VI. W Polsce ceny nie wyglądają już tak kolorowo: VW Golf VI 1.4l 80 KM kosztuje taniej bo 57520 zł, Ford Focus 1.4l 80 KM 53200 zł, Renault Megane 1.6 100 KM – 54300 zł, Toyota Auris 1.3l 100 KM 57900 zł.

W powyższym porównaniu pod uwagę wziąłem samochody 5 drzwiowe bez żadnych promocji/zniżek.

Na razie nie znane są szczegóły oferty Opla Astry IV w Polsce, w Niemczech Astra IV sprzedawana jest od września, Opel uruchomił stronę internetową dedykowaną dla nowego modelu (niestety tylko w języku Goethego). Ale za to tutaj można znaleźć ciekawy film making off przedstawiający sposób w jaki powstawała nowa strona.

Dodatkowo dostępne są do pobrania tapety na pulpit, które można też pobrać na moim blogu :)

Nowy Opel Astra IV #1

Nowy Opel Astra IV #2

Nowy Opel Astra IV #3

Nowy Opel Astra IV #4

Nowy Opel Astra IV #5

Nowy Opel Astra IV #6

Nowy Opel Astra IV #7

Nowy Opel Astra IV #8

źródła: opel.de, ford.pl, toyota.pl, renault.pl, volkswagen.pl

tagiTagi: , ,
comment 14 komentarzy »

Komentarze:

  1. x pisze:

    Miałem przyjemność zasiąść za jej kierownicą. Samochód bardzo ładny, z zewnątrz ekstra, ale środek to totalne nieporozumienie!!! Może i w środku ładna, ale za to bardzo ciasna:( Opinię tę potwierdziła także moja dziewczyna, a także kilku znajomych( i nieprawdą jest, że jesteśmy jakimiś grubasami). Z tyłu już nie będę wspominał, jak siądą dwie dorosłe osoby to jest to max. Obecnie jeżdżę Astrą II i miejsca jest w sam raz, a Astra IV, mimo iż wygląda na spory samochód to rozczarowuje- środek krótko mówiąc-puszka. Planowałem jej zakup, ale będę musiał jednak poszukać czegoś innego.

  2. Michał Jaraczewski pisze:

    Czy w Astrze IV jest sporo miejsca czy też zbyt mało to kwestia gustu. Ja dobrze czuję się tak samo w Oplu Insignia jak i w nowej Astrze 4. Czuję się niejako przytłoczony wnętrzem auta, jest wrażenie jakoby było ciasno ale dzięki temu ja lepiej czuję samochód i bardziej się z nim scalam przez co mam wrażenie jakoby samochód prowadziło się bardziej pewnie. Tego odczucia nie mam siedząc za kierownicą Astry 2 czy Astry 3.

  3. jan pisze:

    jan
    ciekawi mnie czemu w Polsce samochody są drozsze niz w niemczech.
    Insygnia edytion w anglji kosztuje +_ 75000zł licząc funta po 5 zł, używana już niecałe 60 000.
    Ta sama insygnia w niemczech 20 500 euro, czyli ok. 86 000, a w polsce 98 000zł.
    Dlaczego polacy, którzy zarabiają 1/4 tego co na zachodzie mają samochody nowe droższe niż na zachodzie, a moze jest to celowa polityka, aby złom przywożono do polski.
    Czy jest tutaj jakieś logiczne wytłumaczenie?
    ——-pozdrawiam—jan

  4. Michał Jaraczewski pisze:

    Mnie bardzo dziwią ceny samochodów w Polsce i nie wiem też kto to ceny ustala, a o cenach Opli to już lepiej nic nie mówić.

    Co do Insigni, to na wyspach jest ona sprzedawana nie jako Opel tylko jako Vauxhall, który ma całkiem inną specyfikację techniczną wyposażenia niżeli Opel.

    Opel ma cztery wersje wyposażenia: Essentia, Enjoy Cosmo oraz Sport no i jest też wersja specjalna OPC.

    O wyposażeniach w Vauxhallach mało wiem, ale raczej opcje SE, Exclusiv, Elite, SRi, VXR nie pokrywają się z wersjami wyposażenia Opli.

    Inna rzecz to taka, że auta poa granicami PL w wersjach podstawowych są lepiej wyposażone. Przykładem jest AstraIV, która w najtańszej wersji w Niemczech ma klimatyzację, w Polsce niestety nie :(

  5. Jan pisze:

    Opel próbuje dorównać fiatowskiemu Bravo.
    Z zewnątrz bardzo podobny, wysilone silniki 1.4.
    W środku jednak widać toporną stylizację.
    Ciekawe czy momentem obrotowym dorównuje Bravo.
    Tylko włosi mieli taki samochód w 2007 roku a Opel dopiero w 2010.

  6. Mariusz pisze:

    Zawsze przecież Astrę można kupić w Niemczech – taniej i lepiej wyposażoną. Ja nie widzę problemu a Wy?;-)

  7. EMILA OPELIV pisze:

    ja mam astre iv od 03 02 2010r
    jest rewelka jak na miejski samochód z dieslem 1,7 litra to wącha paliwo a nie spala 1/2 zbiornika wystarcza na przejechanie 550km a do tego jest dynamika to nie prawda te opinie ale cóż może powiedzieć obywatel polski który tylko porównuje statystyki eu a nie pojeżdzi własnym nowym autem
    co tu porównywać zjechane padaczki sprowadzone w trzech częściach z 1999r jeśli komuś mało miejsca
    zapraszam do seiczento wybur astry IV dla żony
    idealne rozwiązanie i ekonomia poczekajmy 3-lata
    w tedy powiemy prawde o tym samochodzie

  8. Paw pisze:

    A może wiecie o co chodzi z tymi fotelami ergonomicznymi? Niby wzorcowa wersja „Cosmo” nie ma tych foteli w standardzie a wersja „Sport” już ma. Dlaczego w najlepszej opcji trzeba za to dopłacać? Wersja „Cosmo” nie ma przecież nic więcej od Sport (detale: alufelgi, chromy, jedne lampy przyciemnione). Czyżby ta półskórzana tapicerka standardowa dla Cosmo jest tak ładna, że rekompensuje te fotele? A może siedzieliście w tych zwykłych, nie ergonomicznych – wygodne są? Pasuje mi wersja cosmo ale te siedzenia… Proszę Kolegów o opinię.

  9. Michał Jaraczewski pisze:

    Paw: przejedź się wersją Cosmo i Sport. Ja siedziałem w wersji Cosmo ze sportowymi skórzanymi siedzeniami i było OK (to była ta Astra IV 1.6 Turbo). Potem jechałem Astrą IV 1.7 CDTI z normalnymi fotelami i jakoś kolosalnej różnicy nie odczułem.

  10. Paw pisze:

    Wiesz Michał, jechałem wersją z „normalnymi” siedzeniami i też było ok. Jednak nie wiem czy opłaca się dorzucić prawie 2tys. do cosmo za siedzenia, może na dłuższych trasach te erg. są lepsze. Z drugiej strony dziwne jest to, że jeśli te siedzenia są na prawdę takim hitem, dlaczego nie ma ich w cosmo. Myślę, że specjalistom z opla wydawało się, że w sporcie dadzą ergonomiczne siedzenia w standardzie i wersję skórzaną z dopłatą a w cosmo włożą zwykłe, ale w półskórze i to będzie to samo. Takie moje przemyślenia…
    A druga sprawa: jak wyglądają te „przyciemniane” chromy w cosmo w porównaniu do „jaśniejszych” w sporcie? Które wnętrze wg Ciebie jest ładniejsze?

  11. Michał Jaraczewski pisze:

    Co do wyglądu to mi się bardziej podobaja te przyciemniane.

    Wracając do tematu siedzień, jeśli kupujesz Cosmo z jakimś dobrym silnikiem to negocjuj z dealerem zniżke albo niech Ci dorzuci te fotele z jakimś rabatem.

  12. Paw pisze:

    Nie mam już siły przebicia do negocjacji, bo wydębiłem od nich w cenie: alarm, koło dojazdowe, pakiet wszechstronny, pakiet cosmo techno, czujniki parkowania tył i dywaniki oraz lakier metalik. No i mnie gryzie czy nie trzeba było dopłacić jeszcze za te fotele… Jest też to mój błąd,bo nie sprawdziłem do końca szczegółów specyfikacji a Pan w salonie przekonywał mnie, że sport i cosmo niczym się nie różnią., tzn. różnicę w tapicerce widziałem, ale stwierdziłem, że obie wersje, jako że najlepsze, mają już te ergonomiczne siedzenia. No i Pan racji nie miał a ja nie dopatrzyłem sprawy. Więc już muszę zostać przy tych normalnych półskórzanych. Cieszę się, że tak jak pisałeś wyżej nie odczułeś znaczącej różnicy. Może nie będzie tak źle.

  13. Aieilah pisze:

    Witam
    A ja zamowilem wesje sport 1.4t z pakietem techno pakietem sport + skladanymi lusterkami czujnikami parkowania tyl i alarmm nie zamowilem niestety biksenonow z afl :( myslicie ze to blad?

  14. Paw pisze:

    Dobry wybór z tymi pakietami. Ja też nie mam biksenonów i nie narzekam. Świecą ładnie, zasięg mają duży. Jedynie jakbyś miał ksenony to, oprócz oczywiście odmiennej technologii, światła do jazdy dziennej miał byś ledowe, więc ładniej by wyglądały. Myślę, że nie masz się czym martwić, nie można mieć wszystkiego:)

Napisz swój komentarz:

Twoje imię / nick (wymagane):

Twój adres email (wymagane):

Adres strony www (opcjonalne):


Treść komentarza (wymagane):

  • Popularne tagi

  • Archiwum